Citas ziņas

Japāņu tūristus vilinās uz Kuldīgu un Sabili

Vēsma Lēvalde, Db, 10.08.2009

Jaunākais izdevums

Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) sadarbībā ar Kuldīgas tūrisma informācijas centru organizē Japānas lidsabiedrības JAL žurnālistu vizīti Sabilē un Kuldīgā, kuras mērķis ir sagatavot foto un informatīvo materiālu par Latvijas tūrisma iespējām.

Japāņu žurnālisti veidos materiālu par atraktīvākajiem tūristu galamērķiem un kultūrvēsturisko mantojumu. Materiāls tiks izmantots JAL tālāko čartera lidojumu reisu starp Japānu un Latviju popularizēšanai, kā arī Latvijas tēla veidošanai Japānā.

Vizītes ietvaros kā nozīmīgs apskates objekts, kas atspoguļo Latvijas kultūrvēsturisko mantojumu un bagātību, pēc Japānas delegācijas vēlmes iekļauts Sabiles un Kuldīgas apmeklējums. Japānas žurnālisti veidos Kuldīgā profesionālu fotosesiju ar Japānas modelēm.

Šī ir otrā Japānas žurnālistu delgācijas vizīte Kuldīgā, jo pēc iepriekšējās Japānas delegācijas vizītes Kuldīgā tās vadītājs Aritsune Okuda atzina, ka Kuldīga esot labākais, ko viņš pēc Rīgas esot redzējis, jo japāņus ļoti interesējot šādas mazas, senatnīgas Eiropas mazpilsētas kā Kuldīga, kur tūrists var izbaudīt mazpilsētas romantiku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Nemaz ne tik tālā Japāna

Latvijas Republikas ārkārtējais un pilnvarotais vēstnieks Japānā Pēteris Vaivars, 09.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vēstniecība Japānā uzsāka savu darbību 2006.gada aprīlī. Visu šo laiku viens no galvenajiem vēstniecības uzdevumiem ir veicināt ekonomisko sadarbību starp Latviju un Japānu, kas sevī ietver eksporta veicināšanu no Latvijas uz Japānu un investīciju piesaisti no Japānas uz Latviju. Šodien apskatīšu dažas aktualitātes šajos virzienos.

Pēc provizoriskiem datiem Latvijas kopējais eksports uz Japānu 2009.gadā, salīdzinot ar 2008.gadu, ir pieaudzis par 14% un sasniedza 17.6 milj. LVL. Galvenās Latvijas eksporta preces uz Japānu bija: koksne un tās izstrādājumi, minerālie produkti (kūdra), ķīmiskā produkcija (farmācija). Pēdējo gadu laikā, samazinoties izejvielu īpatsvaram Latvijas eksportā, pakāpeniski palielinās gatavās produkcijas īpatsvars. Pavisam īsi par trim galvenajām eksporta grupām.

Farmācija:

Latvijas-Japānas ekonomiskajām saiknēm ir diezgan ilga vēsture. Tās pamatā ir farmācijas nozare. 1965.gadā uzņēmumam Grindeks aizsākas sadarbība ar Japānas farmācijas uzņēmumu Taiho Pharmaceutical par preparāta ftorafur piegādēm uz Japānu. Šī sadarbība turpinās arī šodien, paplašinoties ar jaunām sadarbības formām. Medicīnas iekārtu ražotājs Biosan jau vairākus gadus izplata savu produkciju Japānā. Tāpat Japānas tirgū ir pārstāvēts analītiskās programmatūras ražotājs ķīmijas un farmācijas nozarei - Latvijas kompānija ChromSword. Šī gada aprīlī četri Latvijas uzņēmumi tika pārstāvēti Latvijas stendā farmācijas izstādē CPhI Tokijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālais tirgus Eiropas un Japānas brīvā tirdzniecība ir apliecinājums liberālajām vērtībām; Latvijas interese paredzami pieaugs, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Straujo virzību uz nule kā noslēgto brīvās tirdzniecības līgumu starp ES un Japānu jeb Ekonomisko partnerattiecību nolīgumu (EPN) ir sekmējusi ASV prezidenta Donalda Trampa administrācijas protekcionisma dēļ notikusī Klusā okeāna reģiona brīvās tirdzniecības līguma (TPP) caurkrišana. EPN stāsies spēkā 2019. martā un nozīmēs muitas tarifu atcelšanu vairāk nekā 99% no ES preču eksporta uz Japānu. Tas radīs pasaulē lielāko brīvās tirdzniecības bloku ar 600 miljoniem iedzīvotāju un gandrīz trešo daļu no pasaules IKP.

Latvijas preču eksportētāji par jaunajām iespējām ir optimistiski, tomēr ne īstermiņā.

Paldies Trampam

«Trampam ir jāsaka paldies par to, ka pēc ilgām un stagnējošām sarunām, kas tika uzsāktas 2013. gada aprīlī un vienu brīdi šķita nonākušas strupceļā, beigās tik ātri izdevās parakstīt EPN,» DB komentē eiroparlamentārietis un EP Starptautiskās tirdzniecības komitejas loceklis Artis Pabriks. Viņš skaidro, ka TPP neizdošanās dēļ Japāna bija gatava atjaunot sarunas un piedāvāt praktiski tādus pašus noteikumus ES kā iepriekš ASV, īpaši attiecībā uz lauksaimniecības produktu eksporta apjomu, kas līdz šim bija viens no lielākajiem šķēršļiem līguma noslēgšanai. «Līguma parakstīšana ir uzskatāma kā abu pušu pretreakcija uz Trampa īstenoto protekcionisma politiku. Kompromiss lielā mērā tika panākts, atverot ES tirgu Japānas automobiļiem, bet Japānu ‒ ES lauksaimniecības produktiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lietuviešu tūristus Latvijā visvairāk satrauc briesmīgie Latvijas autoceļi

Vēsma Lēvalde, 01.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau vairāk nekā piecpadsmit gadu lietuviešu tūristu plūsmu uz Latviju attur briesmīgie Latvijas autoceļi, pārbraucot Lietuvas - Latvijas robežu, norāda Lietuvas tūrisma eksperti.

Lietuvas tūrisma ekspertus intervēja Kurzemes tūrisma speciālisti starptautiskajā izstādē VIVATUR’2011, vaicājot, kas, viņuprāt, visvairāk iepriecina un kas traucē lietuviešu tūristam šobrīd ceļot uz Latviju. Visi eksperti atzina, ka pat vislabākais Latvijas tēls šobrīd nespēs pievilināt tūristus, ja Latvijas valdība steidzami neko nemainīs uz lielajiem ceļiem, ne tikai via Baltica, bet arī , piemēram, ceļu posmos Rucava – Liepāja, Ezere – Saldus, u.c., intervijās pausto atstāsta Kurzemes Tūrisma asociācijas pārstāvis Artis Gustovskis.

Savukārt par Latvijas stiprajām pusēm lietuvieši atzinuši lielo Latvijas tūrisma informācijas materiālu daudzumu lietuviešu valodā, kādi viņiem latviski nav izstrādāti. Vairāki eksperti norādījuši uz informācijas daudzpusīgumu, funkcionalitāti un bukletu atraktivitāti. Daži pat minējuši gadījumus, kad uzņēmēji mācās no latviešu tūrisma bukletu krāsām, dizaina, plānojuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī Pāvelam Gognidzem gruzīnu asinis nav dominējošās, ar to pilnīgi pietiek, lai Rīgā izveidotu restorānu ķēdi ar nosaukumu Yakuza, kā tiek dēvēts slavenas mafijas klans Japānā. Būt gruzīnam Latvijā ir pat nedaudz izdevīgi, viņš saka intervijā DB.

Kā tapa Yakuza?

Nosaukums Yakuza, manuprāt, parāda, ka mēs esam nedaudz ironiski pret sevi. Tie, kuri saprot, kas ir īsta japāņu virtuve, redz, ka tā nav īsta japāņu virtuve, jo Eiropas cilvēkiem īstu japāņu virtuvi piedāvāt nevar. Visi tie suši, ko mēs Latvijā pazīstam, piemēram, ar Filadelfijas sieru, ir drīzāk amerikāņu suši, nevis japāņu. Jā, mūsu restorāni piedāvā japāņu virtuvi, bet tādu, kas galvenokārt ir domāta eiropiešiem. Mēs pārāk nopietni uz sevi šajā ziņā neskatāmies. Tā radās zināma ironija pret sevi, kas atspoguļojas nosaukumā. Japāņi parasti pie mūsu restorānu izkārtnēm mēdz fotografēties. Es varu tikai vien iedomāties, ko viņi par šo raksta sociālajos tīklos. (Smejas) Mēs esam ļoti lepni, ka japāņi, piemēram, no Japānas vēstniecības vai japāņu kompānijām, kuras šeit, pie mums Latvijā, darbojas, nāk pie mums un viņiem patīk. Taču es vēl neesmu piedzīvojis tādu dienu, un domāju, ka arī nepiedzīvošu, kad japānis pasūtīs suši ar Filadelfijas sieru. Domāju, ka viņi nesaprot, kas tas tāds vispār ir. Vārds Yakuza nozīmē japāņu mafiju, līdzīgi, kā piemēram, Cosa Nostra Itālijā. Kad es domāju restorāna nosaukumu, iespējams, nedaudz ietekmējos no restorānu ķēdes ar nosaukumu Mafija, kas atrodas Kijevā. Ar nosaukumu ir tā, ka, ja tas aizķer, to atceras. Nav obligāti, lai tas patiktu. Ja restorānam būtu neitrāls nosaukums, tas mārketinga ziņā, protams, nebūtu tik veiksmīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kombučas ražotājs "Rudy"s Kombucha" pārcēlis savu ražotni no Ādažiem uz Kuldīgu.

Tā noticis vairāku apsvērumu dēļ. "Pirmkārt, tā ir pilsēta, kas mūs pārsteidza ar savu individualitāti, salīdzinot to ar citām Latvijas pilsētām. Kā arī mēs esam cilvēki, kas no Sanktpēterburgas pārcēlušies uz dzīvi Latvijā, vēlējāmies dzīvot pilsētā ar savu īpaši nesteidzīgo ritmu. Otrkārt, mums patīk ideja, padarīt Kuldīgu par pilsētu, kurā tūristi ne tikai pastaigājas gar Ventas rumbu un atpūšas kafejnīcās Ventas krastā, bet arī var sastapt sev ko jaunu. Tādēļ mēs kļuvām par daļu no jaunā Kuldīgas kvartāla, kur tiks atvērtas jaunas ražotnes, kafejnīca un pat restorāns, kas piesaistīs tūristus, kā arī ir iesaistīs vietējos iedzīvotājus. Paredzēts, ka šajā ceturksnī kvartāls vēl tikai sāks savu pastāvēšanu, bet domājam, ka pēc dažiem mēnešiem mēs būsim gatavi par to runāt ar prieku un lepnumu," stāsta "Rudy"s Kombucha" izveidotāji. Vēl viens pārcelšanās iemesls bijis viņu iekļūšana Kuldīgas biznesa inkubatorā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

ES un Japāna parakstījušas iespaidīgu brīvās tirdzniecības līgumu

LETA—DW/AFP, 17.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) un Japāna otrdien parakstījušas brīvās tirdzniecības līgumu, kas atceļ 99% muitas tarifu, kuri ES un japāņu uzņēmumiem ik gadu izmaksāja gandrīz miljardu eiro.

Eiropas Komisija (EK) norādījusi, ka ES un Japānas Ekonomiskās sadarbības līgums (EPA) ir plašākais brīvās tirdzniecības līgums, kādu bloks līdz šim noslēdzis, un tas aptvers gandrīz 600 miljonus cilvēku, kuri rada trešdaļu no pasaules kopprodukta.

Līgumu ES un Japānas 25.samitā Tokijā parakstīja EK prezidents Žans Klods Junkers, Eiropadomes priekšsēdētājs Donalds Tusks un Japānas premjerministrs Sindzo Abe.

Tusks pēc līguma parakstīšanas uzsvēra: «Mēs sūtām nepārprotamu vēstījumu, ka mēs kopā iestājamies pret protekcionismu.»

Četrus gadus ilgās sarunas par EPA izstrādi noslēdzās 2017.gada beigās, un plānots, ka tas stāsies spēkā vēl šī EK sastāva pilnvaru laikā līdz 2019.gada rudenim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Raizes, ka Latvijas tūristus Horvātijā izmitinās necilvēcīgos apstākļos, nav piepildījušās

Lelde Petrāne, 02.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Horvātijas ienākošā tūrisma operators Aba Tours iepriekš vērsās ar pretenziju pret Latvijas tūrisma operatoru SIA Auto Prieks, kas organizēja braucienu uz Horvātiju. Tika paustas bažas, ka tūristus izmitinās necilvēcīgos apstākļos. Taču, kā liecina atsauksmes internetā, atgriežoties pēc šī ceļojuma, klienti ir apmierināti.

«Izmantojot Horvātijas kūrortu popularitāti, Auto Prieks apzināti maldina cilvēkus, piedāvājot viņiem atpūtu tūristu bāzē Jambo pilsētiņā Klekā par dempinga cenu. Reklamējot Adrijas jūras piekrasti un pilsētiņu Kleku, Auto Prieks apzināti noklusē faktu, ka apartamentos Jambo nav ne apsildes, ne kondicioniera, kurš veiktu apsildes funkciju. Visu betona mājiņu sienas ir pārklātas ar pelējumu, savukārt mājiņas ir pilnas ar skudrām un zirnekļiem. Dažās mājiņās ir ļoti veca santehnika, kuru nav iespējams izmantot. Horvātijas žurnālisti raksta, ka apartamentu Jambo saimnieks ir saistīts ar Horvātijas kriminālstruktūrām un ir arestēts par finanšu krāpšanu un lielu parādu. Mēs bijām nepatīkami pārsteigti uzzinot , ka Auto Prieks vedīs pirmos tūristus to Latvijas (3 autobusi, 140 cilvēki) uz Kleku jau no 23. līdz 30. martam. Nav noslēpums, ka šajā sezonā laiks Adrijas jūras piekrastē nav stabils – ir ar stipru lietu un aukstām naktīm. Bez kondicionieriem, kas aukstajā sezonā strādā kā sildītāji, apartamentos nav iespējams dzīvot,» Aba Tours citēja laikraksts Neatkarīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tūristi Latvijā saņemot vairāk nekā cerējuši

Vēsma Lēvalde, 25.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairumā gadījumu tūrists Latvijā saņem vairāk, nekā viņš ir cerējis saņemt.

Tā apgalvo Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) direktors Armands Slokenbergs intervijā mārketinga komunikāciju un sabiedrisko attiecību vortālam www.7guru.lv .

Atbildot uz jautājumu, kādas emocijas tūristi saņem Latvijā, Armands Slokenbergs skaidro: «Pētījumi, kas ir mūsu rīcībā, parāda, ka vairumā gadījumu tūrists ir saņēmis vairāk, nekā viņš ir cerējis saņemt. Tajā pašā laikā mārketinga izpratnē viss ir relatīvs. Jo tu soli mazāk, jo tev mazāk arī vajag iedot, lai cilvēks būtu apmierināts. Manuprāt, ir jārēķinās ar to, ka, lai mēs būtu sekmīgi tūrismā, mums nāksies solīt aizvien vairāk un vairāk, lai šo tūristu piesaistītu. Tas nozīmē arī to, ka piegādāt vajadzēs vairāk un vairāk. Ja tu esi atbraucis ar lielām cerībām kaut ko sagaidīt, un esi ieraudzījis kaut ko foršu, tad tā ir viena lieta. Bet otra lieta ir nonākt citā konkurences līmenī un piesaistīt kvalitatīvākus tūristus.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

VIDEO: Ko darīt, lai 2024. gada vasarā Rīgas centrs būtu pilns?

Jānis Goldbergs, 02.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šāda bija Dienas Biznesa tēma diskusijā par tūrisma industrijas darbību Rīgas centrā un iespējām turpmākajos gados, kuras galvenie secinājumi koncentrējas ap tūrisma uztveri valsti vispār. Proti, tūrisms ir jāvērtē kā eksportējoša nozare, un ir nepieciešama valsts tēla apzināta veidošana.

Dienas Biznesa diskusijā klātienē piedalījās Latvijas Investīciju aģentūras Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas vadītājs Andris Kalniņš un nacionālās lidsabiedrības airBaltic viceprezidents pārdošanas jautājumos Toms Andersons. Viedokļus par jautājumu iesūtīja Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas prezidents Ēriks Lingebērziņš, Rīgas Investīciju un tūrisma aģentūras vadītājs Fredis Bikovs, kā arī uzņēmuma Primex vadītājs Jānis Ošlejs, kurš arī bija šīs diskusijas iedvesmas avots ar savu sociālā tīkla publikāciju, kura noslēdzās ar izsauksmi: “Darām!” Ko īsti varam darīt, lai būtu rezultāts, lai Rīgas centrs šovasar būtu tūristu pilns, arī mēģinājām noskaidrot. Diskusija videoformātā skatāma portālā db.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Kuldīgas uzņēmējs: Lielākais «pļaujas» laiks ir pilsētas svētki

Linda Zalāne, 02.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kuldīgas gājēju ielas malā četrus gadus saimnieko Aleksandrs Lange ar kundzi, kuri no Rīgas pārcēlušies atpakaļ uz dzimto pilsētu un šeit attīsta viesnīcu un restorānu Jēkaba sēta. Lielākais viesu pieplūdums ir jūlijā un augustā, A. Lange stāsta laikrakstam Dienas Bizness.

«Mūsu viesnīca un restorāns atrodas pilsētas vēsturiskajā zonā, un tā ir ģeogrāfiski laba vieta, it īpaši vasarās, kad Kuldīgu apciemo daudz ārvalstu viesu,» stāsta īpašnieks.

A. Lange teic, ka šajā vietā viesnīca pastāv kopš 90. gadu sākuma, bet tās īpašnieks pirms vairākiem gadiem aizgāja citos medību laukos. Apmēram piecus gadus viesnīca stāvēja tukša.

«Dīkstāve darīja savu, un viesnīcas numuriņu atjaunošanā bija nepieciešamas investīcijas apmēram 100 tūkst. eiro apmērā. Uzlabojumus veicam vēl aizvien. Kopumā trīs ēku kompleksā ir 21 numuriņš,» viņš turpina.

Taujāts par sezonalitāti, uzņēmējs teic, ka lielākais viesu pieplūdums ir jūlijā un augustā, bet septembrī kā ar nazi plūsma apraujas. Pluss rudens un ziemas sezonā ir tas, ka manēžā notiek sporta sacensības un sportistiem vajag naktsmājas. «Ziemas sezonā iet grūtāk, bet mēs cenšamies piedāvāt papildu pakalpojumus – klājam banketus, kā arī pie mums ir pirts ar baseinu, kuru iecienījuši vietējie,» viņš turpina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes plānošanas reģions saņēmis priekšlikumus no Autotransporta direkcijas (ATD) par konkrētiem maršruta tīkla reisu samazinājumiem, kuros ieteikts arī slēgt vairākus maršrutus, aģentūru LETA informēja Kurzemes plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Vaira Brūdere.

Viens no maršrutiem, ko iesaka slēgt, ir Ventspils - Mazirbe, kur autobuss kursē vasaras sezonā. Iespējams, tomēr būtu jāizvērtē iespēja šo maršrutu saglabāt, piemēram, samazinot dienu skaitu, kad autobuss kursē, vai arī pagarinot maršrutu līdz Kolkai, lai būtu vairāk braucēju, pieļāva Brūdere.

Tāpat ieteikts slēgt maršrutu Talsi - Kuldīga. Kā atzina Brūdere, šis jautājums vēl ir jāpārrunā ar attiecīgo novadu pašvaldībām. Starp Kuldīgu un Talsiem autobusu satiksmi nodrošina arī maršruts Liepāja - Talsi.

Ieteikts arī slēgt maršrutu Ventspils - Blāzma - Ugāle - Usma- Ugāle, tomēr Kurzemes plānošanas reģions pret to iebilst. «Šis maršruts ir garš - to varētu padarīt īsāku, bet nekādā gadījumā slēgt. Ventspils novadā ir mazs iedzīvotāju blīvums un ir tikai seši vietējie reģionālie maršruti,» nepieciešamību saglabāt šo maršrutu pamatoja Brūdere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien pirmie airBaltic NFT izdoti vietnē OpenSea, savukārt cena par vienu NFT ir 0,05 Ether. Kopumā šobrīd ir iespējams iegādāties 100 unikālas pirmā izdevuma kolekcionējamas kopijas, informē airBaltic.

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 14. aprīlī kļuva par pasaulē pirmo aviokompāniju, kas izdevusi neaizstājamos blokķēžu žetonus jeb NFT (non-fungible token). Lidsabiedrība izdevusi ierobežota daudzuma NFT, kuros attēlota Airbus A220-300 lidmašīna ar tās reģistrācijas numuru, kā arī mākslas darbs ar vienu no Latvijas iemīļotākajām pilsētām Kuldīgu.

Miljarda apgrozījums un biržas plāni 

Globālajai pandēmijai ir bijusi graujoša ietekme uz starptautiskajām aviokompānijām. Covid-19...

Godinot Latvijas simtgadi, airBaltic 2018. gadā aicināja ikvienu balsot par savām iemīļotākajām Latvijas pilsētām, kuru vārdos tika nodēvētas 14 lidsabiedrības Airbus A220-300 lidmašīnas. Sākot ar Kuldīgu, viena pēc otras šīs pilsētas tagad tiks attēlotas digitālos mākslas darbos, ko izdos airBaltic.

2014. gadā airBaltic kļuva par pirmo lidsabiedrību pasaulē, kas maksājumiem par biļešu iegādi pieņēma Bitcoin. Tagad sadarbībā ar pakalpojumu sniedzēju BitPay airBaltic pieņem arī citas kriptovalūtas, tostarp Bitcoin Cash, Ether un Dogecoin, biļešu iegādēm, kas veiktas lidsabiedrības mājaslapā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ekonomikas ministrs apmeklēs Japānu

Jānis Rancāns, 08.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrs Artis Kamparas laikaposmā no 11. līdz 17. jūlijam uzturēsies darba vizītē Japānā, informē Ekonomikas Ministrija.

Vizītes laikā A. Kamparam un Latvijas uzņēmēju delegācijai plānotas tikšanās ar augsta līmeņa Japānas amatpersonām, to vidū valdības un parlamenta pārstāvjiem, kā arī dažādu biznesa nozaru pārstāvjiem. A. Kampars apmekēs arī uzņēmumus Toshiba, Panasonic, Hitachi, Mitshubishi u.c.

Vizītes iniciators ir Japānas valdība, kas īsteno īpašu programmu ārējo ekonomisko attiecību veicināšanai. Programmas ietvaros uzaicinājumu apmeklēt Japānu saņēmuši 40 augsta līmeņa politiskie un biznesa līderi no dažādām pasaules valstīm, to vidū Latvijas ekonomikas ministrs A.Kampars. Ministru vizītē pavadīs Latvijas uzņēmēju delegācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Tokijas izstādes vēriens liecina: Japānas autoindustrijas veselības stāvoklis kļūst arvien labāks

Aldis Zelmenis, speciāli DB no Tokijas, 25.11.2013

Leģendārā Honda superauto

NSX Tas pagājušā gadsimtā 80- tajos apbūra daudzus autoentuzistus pasaulē turpinājums ir pavisam tuvu startam. Kaut arī jaunākās paudzes superauto joprojām atrodas konceptauto statusā, ir pilnīgi skaidrs, ka paredzamā nākotnē tieši šāda izskata NSX ar V6 tiešās iesmidzināšanas benzīnmotoru kombinācijā ar diviem elektromotoriem abiem priekšējiem riteņiem un Honda izstrādāto Super Handling All Wheel Drive pilnpiedziņas sitēmu un citiem moderniem tehniskiem risinājumiem ir jau gatavs kārdināt daudzus īstenus sporta auto cienītājus.

Foto: Aldis Zelmenis, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā pastāstīja Tokijā sastaptie vietējie autoindustrijas eksperti, ne 2009., ne – vēl jo vairāk – 2011. gadu, kad Japānu piemeklēja postošākā zemestrīce, nevar salīdzināt ar šo gadu.

Atstājot aiz muguras dabas kataklizmas un ekonomikas recesijas radītās likstas, japāņu autozīmoli, iedvesmoti ar samazināto jēnas kursu, kaļ jaunus plānus, lai nosargātu sasniegto un iekarotu jaunas virsotnes. Piemēram, šā brīža pasaulē lielākais autozīmols Toyota noteikti negrasās atdot šo titulu General Motors (GM), Volkswagen vai Hyundai&KIA tandēmam. Savukārt allaž diskrētā un piesardzīgā Honda sasparojusies, ražošanas apjomus no 4 miljoniem 2013. gadā jau pēc trijiem gadiem, proti, 2016. gadā palielinot līdz 6 miljoniem(!) vienību. Šim nolūkam visā pasaulē tiek būvētas 9 jaunas un superefektīvas rūpnīcas, no kurām viena tikko atvērta Japānā. Tie ir jaunākās paaudzes motori un transmisijas, un pagaidām vēl noslēpumā tiek turēti plāni par jaunu modeļu ieviešanu, tostarp arī Eiropas modeļu klāstā. 2015. gadā varam gaidīt daudzus interesantus jaunumus, tostarp CR-V mazāko brāli. Tokijā demonstrētais Honda Vezel, kas decembrī nonāk tirdzniecībā vietējā tirgū, vizuāli un arī tehniski būs līdzīgs tam modelim, kas tiks tirgots Eiropā, vienīgi modeļa nosaukums Eiropā būs pilnīgi cits. Starp citu, atgādināsim, ka 2015. gada sezonā Honda atgriežas Formula 1 sacīkšu seriālā, tādējādi apstiprinot, ka sports ir viens no zīmola imidža stūrakmeņiem, bet inženieriem teicams testa poligons, lai autosportā pārbaudītās tehnoloģijas ar laiku ieviestu ikdienā izmantojamos automobiļos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Četri Latvijas zīmoli veiksmīgi startējuši Japānas tirgū

Vēsma Lēvalde, Db, 19.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad jau četri Latvijas zīmoli veiksmīgi startējuši Japānas tirgū: Ameri modes un tekstila dizains, MADARA ekokosmētika, An&Angel dizaina trauki un Munio Candela aromātiskas sveces no dabīga sojas vaska, informē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA).

Trikotāžas un tekstila studija Ameri ražo modes un tekstila dizaina preces no lina un organiskiem materiāliem. Pirmo reizi uzņēmuma pārstāvis Japānu apmeklēja 2008.gada novembrī, kad Rīgas dienu Kobē programmas ietvaros Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) organizēja kontaktu biržu Osakā. Tās laikā Ameri izdevās nodibināt kontaktu ar Japānas tirdzniecības kompāniju no Osakas. Pārrunas turpinājās sešus mēnešus un šī gada martā tika saņemts pirmais pasūtījums.

Ekokosmētikas ražošanas uzņēmuma MADARA Cosmetics kontaktus ar Japānas sadarbības partneri - MITOKU Co. nodibināja 2008. gadā, ekoloģiskās kosmētikas izstādē Vācijā. Pēc aptuveni gadu ilgām pārrunām sadarbību sākusies šī gada pavasarī. Šobrīd MADARA produktus var nopirkt Japānā department-store tipa veikalos un ekoloģiskās kosmētikas tirdzniecības vietās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējie vīndari sašutuši par vīnu, kas tiek tirgots ar etiķeti Sabiles vīna kalns, taču ražots Spānijā.

Vīns tiek tirgots Sabiles veikalā I.R. kā suvenīrs. Tas tiek reklamēts arī Sabiles novada pašvaldības mājaslapā. Tur gan norādīts: «..no 22.jūnija veikalā I.R., Rīgas ielā 13, nopērkams tīkams suvenīrs – ne Sabilē raudzēts, taču izlolota ideja par vīnu ar Sabiles Vīna kalna etiķeti un Sabiles vārdu.» Sabiles pilsētas pārvaldes vadītājs Vilnis Dragunas sarunā ar db.lv norādīja, ka vīnu pēc veikala I.R. pasūtījuma piegādā alkoholisko dzērienu ražotājs Jaunalko. Strīds par to, vai ir ētiski tūristiem pārdot pudeli ar šādu etiķeti, lai gan pudeles saturam nav sakara ar Sabili, esot nonācis pat līdz Ekonomikas policijai. Taču likumpārkāpums nav konstatēts, jo uz pudeles sniegta informācija, ka vīns nav raudzēts Sabilē. Savukārt Sabiles un Vīna kalna nosaukumu izmantot suvenīriem nav aizliegts, sacīja V.Dragunas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Abavas senlejas dabas parkā atrod retu sūnu sugu

Dienas Bizness, 24.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Abavas senlejas dabas parkā atrasta retas sūnu sugas zaļās buksbaumijas (Buxbaumia viridis Mougeot & Nestler, 1823) atradne, kas šobrīd ir tikai piektā zināmā mūsu valsts teritorijā, informē Dabas aizsardzības pārvalde.

Dabas vērtība konstatēta starp Rendu un Sabili, veicot dabas parka Abavas senleja meža biotopu kartēšanu 2015.gada jūlijā dabas aizsardzības plāna izstrādes ietvaros, ko izstrādā SIA Metrum Norvēģu finanšu instrumenta projekta Latvijas īpaši aizsargājamo dabas teritoriju integrācija teritorijas plānojumā realizācijas ietvaros.

Retuma atradējai - ekspertei Annai Mežakai ir patiess gandarījums par šādu atradumu un cerība turpmākajos izpētes darbos konstatēt ko līdzīgu.

Kopumā Latvijā ir konstatētas nedaudz mazāk nekā 600 sūnu sugu. Retākās no tām bieži vien ir labi indikatori bioloģiski vērtīgu vietu klātbūtnei, jo šo reto sugu «dzīves prasības» ir ļoti specifiskas, piemēram, zaļā buksbaumija parasti aug uz trūdošas koksnes, tai ir savdabīgs izskats - vācelīte eliptiska, 5-8 mm gara, nenobriedusi zaļa, bet nobriedusi kļūst brūngana, sarkanbrūnā kātiņā. Sporu vācelīte veidojas rudenī un nogatavojas nākamā gada pavasarī, kad tā kļūst brūna un sporas izplatās vasaras sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: Ievērojamākie tūrisma objekti, ko plānots atklāt 2016.gadā

Dienas Bizness, 06.01.2016

Luvra Abū Dabī

Pēc vairākkārtējas aizkavēšanās šā gada beigās durvis beidzot vērs mākslas galerija Luvra Abū Dabī, kuras tapšanā ieguldīti 654 miljoni ASV dolāru.

Foto: NYTNS/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2016.gadā daudzviet pasaulē tiks atklāti vairāki jauni un iespaidīgi tūrisma objekti, kas vilinās pie sevis tūristus no visas pasaules – sākot no jaunas Disnejlendas un beidzot ar arābu Luvru, vēsta CNN.

Jaunos tūrisma objektus plašāk skatiet raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Biznesa vieta: Ne tikai nēģi var spodrināt Carnikavas vārdu

Linda Zalāne, 21.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējie Carnikavas uzņēmēji ar nepacietību gaida divas lielās peļņas dienas gadā – Jūras un Nēģu svētkus, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

DB viesojās Carnikavā tikai trīs dienas pirms gaidāmajiem 14. nēģu svētkiem, kas notiks rīt, 22. augustā. Parkā tiek saposti apstādījumi, pļauta zāle, jo turpat jau arī notiks lielākā kņada, tirgošanās un svinēšanās. DB uzrunātie uzņēmēji atzīst, ka šī diena viņiem ir svarīgs finansiāls atspēriena punkts, jo ikdienā Carnikavā apgrozās vien vietējie, brīvdienās sabrauc arī atpūtnieki, kuriem šeit ir vasarnīcas. Savukārt ziemā katram pašam jādomā, kā izdzīvot, jo Carnikavā kļūst pavisam klusi. Uzņēmēji apgalvo, ka šī ir vasaras pilsēta, kura savu potenciālu vēl nav izmantojusi, jo šeit trūkst tūristu piesaistes objektu, arī ūdens izklaides iespējas nav izmantotas, nemaz nerunājot par naktsmītnēm, kuras Carnikavā ar uguni esot jāmeklē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas automašīnu tirgus: Ja lietota – tad vācu, ja jauna – tad japāņu

Dienas Bizness, 02.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja lietota – tad vācu, ja jauna – tad japāņu. tā varētu raksturot Latvijas automašīnu tirgu, norāda automašīnu transporta sludinājumu portāla Latauto.lv pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks.

Volkswagen markas automašīnas arī otrajā šī gada ceturksnī saglabāja pirmo pozīciju visvairāk pārdoto jauno, kā arī lietoto automašīnu vidū, taču tām strauji seko japāņu Toyota un Nissan. Pēdējās markas automašīnas ieguvušas lielāku pircēju uzticību – tika nopirkts par 52% vairāk automašīnu nekā pērn šajā pašā laika periodā.

Pēc A. Mālnieka teiktā, otrajā šī gada ceturksnī, salīdzinot ar pagājušo gadu, visvairāk pārdoto jauno automašīnu pieciniekā novērojamas krietnas pārmaiņas.

«Pirms gada Nissan automašīnas, kas īpaši piemērotas braukšanai pa pilsētas ielām, samierinājās ar pēdējo vietu pieciniekā. Taču šī gada aprīļa-jūnija mēnešos tika pārdots par 359 automašīnām vairāk nekā pērn šajā pašā laikā, un tas ļāva šai markai pacelties uz trešo pozīciju vispirktāko jauno automašīnu vidū,» situāciju komentē A. Mālnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā divas dienas strādā Japānas televīzijas BS-TBS darbinieki, kuri izvēlējušies svešas valstis apceļot un saviem skatītājiem parādīt, pārvietojoties ar autobusu, informēja Tūrisma attīstības valsts aģentūra.

Televīzijas sabiedrība BS-TBS dibināta 1998. gadā, bet programma, kas ik nedēļu saviem skatītājiem stāsta par svešām zemēm, tās radošajai grupai ceļojot ar autobusu, iemantojusi lielu popularitāti valstī. Tulkojumā no japāņu valodas latviski šīs programmas nosaukums ir: «Piezīmes no ceļojuma ar autobusu.»

Programmas veidotāji apceļojuši daudzas pasaules valstis un savās gaitās pārvietojušies ar dažnedažādiem autobusiem. Šovasar japāņu televīzija nonākusi līdz Baltijas projektam.

31. jūlijā un 1. augustā Latvijā strādā TV sabiedrības BS-TBS triju cilvēku radošā brigāde programmas direktores Hiratas Cadu (Hirata Cady) vadībā. Grupā ir arī operators japānis un projekta koordinators – igaunis Heiki Soneste (Heiki Sooneste), kurš desmit gadus bijis tūrisma gids, bet nu sešus gadus dzīvo un strādā Tokijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Guandžou, Ķīnas dienvidos durvis vērusi starptautiskā autoizstāde. Tajā piedalās arī Japānas autoražotāji, cenšoties uzlabot pārdošanas apjomus pasaulē lielākajā automobiļu tirgū, vēsta ārvalstu mediji.

Jāatgādina, ka septembrī valstī saistībā ar Senkaku salām sākās pret Japānu vērstas demonstrācijas. To laikā tika uzbrukts Japānas autoražotāju veikaliem un japāņu ražotajām automašīnām uz ielām. Sekojošais japāņu automašīnu un citu produktu boikots noveda pie strauja japāņu automobiļu pārdošanas apjomu krituma Ķīnā.

10. Ķīnas Starptautiskā automobiļu izstāde, kas pazīstama arī kā Auto Guandžou, ilgs līdz 2. decembrim. Organizatori lēš, ka izstādi apmeklēs vairāk nekā 500 tūkstoši cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Merkele atbalsta ES brīvās tirdzniecības nolīgumu ar Japānu

Lelde Petrāne, 11.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācija atbalsta sarunu uzsākšanu par brīvās tirdzniecības nolīgumu starp Japānu un Eiropas Savienību, diviem pasaules ekonomikas gigantiem, atsaucoties uz Vācijas kancleres Angelas Merkeles sacīto, ziņo thelocal.de.

«Vācija atbalsta šādu sarunu uzsākšanu ar mērķi panākt vienošanos par brīvās tirdzniecības nolīgumu» ar Japānu, viņa sacījusi preses konferencē.

ES jau noslēgusi šādu vienošanos ar Dienvidkoreju, «un mums vajadzētu darīt to pašu ar Japānu», piebildusi kanclere. «Protams, neizbēgami ir daži grūti jautājumi, kas jāapspriež, piemēram, saistībā ar automobiļu ražošanas nozari,» atzinusi Merkele.

Merkele informējusi, ka viņa paredzējusi apspriest šo jautājumu tālāk ar Japānas premjerministru Naoto Kanu G8 samita ietvaros, kas norisināsies šomēnes Francijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Laima: no jaunpienācējiem japāņu patērētājs gaida ko nebijušu

Lelde Petrāne, 12.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas šokolādes fabrika AS Laima, piedaloties Latvijas dienās Tokijā, prezentējusi šokolādes produkciju. Uzņēmums turpina attīstīt uzsākto produkcijas eksportu uz Japānu, eksportējot gan AS Laima, gan AS Gutta produktus.

Ieva Jonsone, NP Foods (zīmoli Laima, Gutta, Staburadze) eksporta direktore, norāda: «Japāna ir eksotiska valsts Latvijas uzņēmējiem, savukārt, Japānas tirgus ir tirgus ar augstu standartu kritērijiem. Saldumu tirgus Japānā ir piesātināts, konkurenci veido uzņēmēji no ASV, Ķīnas un Eiropas. Ceļš uz šo tirgu un panākumiem nav viegls, jāapbruņojas ar lielu pacietību un izturību, jo Japānā nekas nenotiek ātri. Latvijas vēstniecība Japānā, organizējot Latvijas dienas, rada reālu iespēju prezentēt gan valsti, gan šokolādes fabriku Laima, kur vēl joprojām ražo šokolādi no kakao pupas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai iespējams amerikāņu defolts? (2)

Leonīds Aļšanskis, Dr.Math., AB.LV grupas galvenais analītiķis, 15.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājuši gandrīz desmit gadi kopš tika publicēts pirmais raksts ar tādu pašu nosaukumu (bet bez skaitļa 2, skatīt Bizness&Baltija Nr. 183, 2002). Šajā laikā notikušas pietiekami daudz pārbīdes arī situācijā ar amerikāņu valsts parādu un arī paša autora uzskatos par šo problēmu. Pacentīsimies noformulēt to, kā atbilde uz šo jautājumu skanētu šodien.

Brīdī, kad tika gatavots pirmais raksts, Amerika pēc vairāku gadu budžeta proficīta atgriezās pie ievērojama valsts budžeta deficīta. Valsts parāda līmenis toreiz pārsniedza 6 triljonus ASV dolāru, kas bija 60% no IKP. Tas arī bija pirmais signāls par to, ka ne viss ir kārtībā «pasaulē drošākajam» parādu saistību emitentam. Tomēr 9 gadus atpakaļ, virsrakstā minētais jautājums praktiski neradās nevienam no pasaules finanšu tirgus dalībniekiem. Ja arī radās, tad tūdaļ saņēma atbildē spārnoto frāzi, kas tika citēta pirmā raksta sākumā - «tas nevar būt, jo tas nekad nenotiks». Lai gan pēc pārdomām vairāku lappušu garumā, šī atbilde tomēr transformējās citā ne mazāk pazīstamā frāzē - «nekad nesaki nekad». Runa nebija par atteikšanos izmaksāt parādu, bet par strauju dolāra devalvāciju, kas ārējiem kreditoriem būtu kas līdzīgs defoltam.

Komentāri

Pievienot komentāru