Latvija var!

Latvija var! Mani sauc MADARA!

Jana Gavare, Db, 06.02.2009

Lotte Tisenkopfa ir dibinājusi un vada ekokosmētikas ražošanas uzņēmumu Madara, kura produkcija

tagad tiek eksportēta uz vairāk nekā 12 valstīm.

Foto: Elīna Kursīte, DB

Jaunākais izdevums

Lotte Tisenkopfa ir dibinājusi un vada ekokosmētikas ražošanas uzņēmumu MADARA, kura produkcija tagad tiek eksportēta uz vairāk nekā 12 valstīm. Bet sākās viss ar ideju šaurā draugu logā.

Ideja par kosmētikas ražošanu no bioloģiskām, dabīgām izejvielām dzimusi no personīgās pieredzes. «Manai ādai bija alerģiska reakcija uz kādu no kosmētiskajiem līdzekļiem, ko tolaik lietoju. Sāku pētīt tā sastāvu un, ierakstot internetā vienu no šī līdzekļa sastāvdaļām, izlasīju, ka tam ir potenciāli kancerogēna iedarbība. Nolēmu, ka neko tādu vairs nelietošu,» atceras Lotte Tisenkopfa.

Tomēr Latvijas tirgū tolaik alternatīvus produktus atrast bijis grūti. «Runājot ar draudzenēm, sapratu, ka tā ir ne tikai mana problēma un daudzi no maniem paziņām gribētu lietot dabīgus kosmētikas produktus.» Jaunais uzņēmums esot izveidojies vienkārši — «mēs, dažas meitenes, sanācām kopā un izdomājām — kāpēc gan mēs pašas nevarētu ražot dabīgu kosmētiku no Latvijā atrodamiem augiem», stāsta Lotte.

Paldies banku «nē»

Lai ideja «aizietu», ir nepieciešams dullums, kā arī liela enerģija un vēlme realizēt savu ideju, uzskata jaunā uzņēmēja. «Protams, vajadzīgas arī zināšanas un spēja būt radošam. Manuprāt, par savām biznesa idejām ir jārunā, jāstāsta tās citiem un jājautā viņu domas. Es tā darīju un tādā veidā sastapos ar cilvēkiem, ar kuriem šobrīd joprojām strādāju kopā. Runājot mēs iegūstam daudz vairāk, nekā riskējam pazaudēt. Iesaistot vairāk cilvēku, projektu iespējams realizēt ātrāk.»

Bijušas arī šaubas un kritiski komentāri. «Daži apšaubīja MADARAs dzīvotspēju, piemēram, bankas, kas mums atteica kredītu uzņēmējdarbības uzsākšanai. Taču mums pašiem bija stingra pārliecība par savu varēšanu, un mums ir izdevies.»

Tagad Lotte Tisenkopfa ir pat priecīga par to, ka bankas nepiešķīra kredītu. «Tas varbūt bija arī labi, jo sākumā gribējām ražot uzreiz daudz un dažādus produktus, bija idejas par vairāk nekā 20. Kad kredītu nesaņēmām, visu pārvērtējam, saskaitījām, cik naudas mēs katrs pats varētu ieguldīt, ko vēl aizņemties no tēta un mammas, un sākām ar četriem produktiem 20 vietā un ar tiem līdzekļiem, kas bija mūsu rīcībā. Banku «nē» samazināja mūsu risku. Ja būtu uzsākuši ar lielām kredītsaistībām, mums būtu vairāk ko zaudēt. Uzsākām pamazām, un pakāpeniskā izaugsmē esam daudz ko mācījušies.»

Pirmās piecas minūtes

Uzņēmuma izveidē sākumā tikuši ieguldīti aptuveni 65 tūkstoši latu īpašnieku naudas. Pirmie MADARAs produkti Latvijas veikalu plauktos parādījās 2006. gada nogalē. «Ļoti labi atceros pirmo dienu, kad produkti tika aizvesti uz veikaliem, mūsu pirmajiem klientiem, kam esam pateicīgi par uzticēšanos jauniem cilvēkiem un pilnīgi nezināmam zīmolam. Kolēģe izkārtoja produktus veikala plauktos un jau pēc piecām minūtēm zvanīja: Lotte, pirmie divi produkti ir nopirkti!»

Ienākšanai tirgū bija izvēlēts labs laiks — pirms Ziemassvētkiem. «Cilvēki meklēja kaut ko jaunu dāvanām, un pirmie pārdošanas rezultāti bija ļoti iepriecinoši. Guvām lielu ticību un sparu, kas palīdzēja pārdzīvot janvāri, kad pārdošanas rādītāji parasti krīt.»

Lotte arī atklāj, ka viens no pirmajiem produktiem — nomierinošs ķermeņa losjons — «izgāzās». «Mēs tajā centāmies ielikt harmonizējošo Latvijas pļavu spēku. Domājām, ka tieši tas būs mūsu pieprasītākais produkts, taču to pirka ļoti maz, un pēc laika losjona ražošanu pārtraucām. Tā mums bija mācība, un nākamos produktus veidojām ar lielāku apdomu. Liekas, ka Latvijas sabiedrībai svarīgāka ir sevis sakopšana tā, lai var iet un darīt, un būt enerģiskiem. Cilvēki baidās atslābināties.»

Veido skaistu Latvijas tēlu

Šobrīd MADARA Cosmetics klāstā ir jau 22 produkti un četri produktu komplekti. MADARAs produkti tiek eksportēti uz vairāk nekā 12 valstīm Eiropā un Āzijā. Šogad eksporta tirgiem pievienosies arī Šveice, Dānija, Japāna un citas valstis. «Eksporta kontaktus sākām dibināt jau pašā darbības sākumā. Šis nav īstermiņa process, un tagad tas sāk ienest augļus. Katru mēnesi eksporta daļa palielinās, šobrīd tie ir aptuveni 50 %,» stāsta Lotte Tisenkopfa.

Viņa atzīst, ka Latvijas vārdu ārzemēs zina tikai tie cilvēki, kuriem ir bijuši kādi personiski kontakti ar mūsu valsti. «Latvijas tēls ārzemēs ir diezgan tukšs. No vienas puses, tas ir labi, jo tad mēs varam to «piepildīt» ar skaisto dabu un rādīt kaut ko pozitīvu.»

«Pašlaik apgrozījuma kritumu nejūtam. MADARAs produkti joprojām ir pieprasīti veikalos, un ceru, ka tā būs arī turpmāk,» — laikā, kad daudzi uzņēmumi cieš zaudējumus, saka uzņēmēja. «MADARA ir salīdzinoši jauns uzņēmums, tāpēc pateikt, vai mēs jūtam vai nejūtam krīzi, tā īsti pat nevaram. Uzņēmums ir radies un pastāvējis krīzes laikā, kura pirmās pazīmes bija augošā inflācija. MADARA ļoti strauji aug, un nezinām, kā būtu, ja mēs dzīvotu «nekrīzes» laikā. Varbūt mēs augtu vēl straujāk, bet nevar zināt, vai tas vienmēr ir labākais. Varbūt labāk ir pamazām.»

«Mēs daudz strādājam, ir jauni projekti, un neatliek laika domāt par sliktu garastāvokli un niķoties,» saka Lotte, uzskatot, ka gudriem un uzņēmīgiem cilvēkiem krīzes laiks ir iespēju laiks. «Jāierauga monētas otra puse — iespējas — un jāmācās tās realizēt. Tur slēpjas Latvijas panākumi. Mums ir vairāk jātic pašiem sev.»

Augošs tirgus

Pagājušajā gadā MADARA Cosmetics piesaistīja Latvijas investīciju uzņēmumu, kas ieguldīja 600 tūkstošus eiro jaunas ražotnes izveidē. Pašlaik uzņēmumā strādā 20 darbinieki. Viņu apmācībai un labas ražošanas prakses procesu izstrādei ticis izmantots arī Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējums.

«Jūtam, ka dabīgo produktu tirgus ir augošs,» saka uzņēmuma vadītāja. «Lai gan to cilvēku skaits, kuri pastāvīgi izvēlas tikai ekoproduktus, vēl ir procentuāli neliels, taču viņu skaits visu laiku palielinās. MADARAs produkti tiek tirgoti gan ekoproduktu tirdzniecības vietās, gan tradicionālās kosmētikas veikalu ķēdēs. Tā MADARA mēģina nošaut divus zaķus ar vienu šāvienu — pārdot savus produktus un mudināt cilvēkus izvēlēties ekoloģisku produkciju.»

Ieklausās un parēķina

Lotte Tisenkopfa kā vadītāja atbild par uzņēmuma attīstību un jaunu produktu izstrādi. «Neesmu ķīmiķe un nezinu visus terminus, tomēr, lai vadītu šos procesus, ir jābūt izpratnei par tiem, un es cenšos savu izpratni padziļināt, visu laiku apgūstu jaunu informāciju. Varu iedrošināt arī citus — ja ir biznesa ideja, bet trūkst specifisku zināšanu, nevajag nobīties, jo mēs visi esam spējīgi mācīties.»

Vēl Lotte teic, ka neuzskatot sevi par pašu gudrāko. «Zinu, ka ir cilvēki, kuri ir daudz gudrāki par mani gan tehniskajā jomā, gan mārketingā, gan finansēs un citur. Cilvēkiem ir jāļauj darīt to darbu, kas viņiem patīk un padodas. Es nekad nesteidzos pieņemt lēmumu viena.»

Uzņēmuma darbības sākumposmā darbs bieži ievilcies līdz vēlai nakts stundai. «Sākumā uzņēmējam daudz kas ir jādara pašam, jāmazgā grīdas, visur jāskrien, jādomā par daudzām lietām vienlaikus. Taču ir svarīgi neļaut šim posmam ievilkties pārāk ilgi, citādi uzņēmējs zaudē enerģiju un spēju redzēt kopējo situāciju. Ja tas ieilgst, tātad kaut kas nav kārtībā — vai nu ar produktu, vai ar organizāciju.»

Biznesā viņa uzticoties gan intuīcijai, gan loģiskajai domāšanai. «Man ļoti patīk uzņēmējs Ričards Brensons, kurš ir izveidojis kompāniju Virgin, kas darbojas daudzās industrijās, sākot ar avio un beidzot ar grāmatu izdošanu. Viņš ir teicis, ka ir vajadzīgs tikai kalkulators un dažas minūtes laika padomāt, lai saprastu, vai biznesa projekts ir interesants. Arī es vados pēc šāda principa — ieklausīties sevī un nedaudz parēķināt.»

No lauku pļavām

Lotte Tisenkopfa lepojas ar to, ka jau pirmajā darbības gadā uzņēmums dažādos konkursos guvis starptautisku atzinību par produktu iepakojumu un dizainu. Vēl lielāks gandarījums ir par pašu produktu, ko sertificējusi starptautiskā organizācija Eco Cert. Šī licence apstiprina, ka ražošanā netiek izmantotas sintētiskās izejvielas, bet tikai bioloģiski audzēti augi, pārsvarā no Baltijas reģiona.

Jau pašā sākuma nolemts uzņēmumu veidot ļoti latvisku, ar spilgtām nacionālām iezīmēm gan dizainā, gan produktu sastāvā, gan kompānijas filosofijā. «MADARAs zīmols balstīts mūsu pašu pieredzē — skaistajās bērnībās laukos, kad skraidījām pa pļavu un uzņēmām dabas enerģiju un gudrību, un klausījāmies vecmāmiņu stāstīto, ka uz sasista ceļa jāliek ceļmallapa, ar kumelītēm jāskalo mati un jāmazgā seja.»

Tagad MADARAs vārds jau ir kļuvis tik tuvs, ka Lotte ne tikai atsaucas uz to kā savējo, bet dažkārt pat pati neviļus stādās priekšā kā Madara. «Madara ir skaista un smaržīga pļavas puķe, to ir ļoti daudz pie manām lauku mājām. Madarai vajadzīga augsta nepļauta zāle, lai tā varētu augt, atbalstoties uz citu zāļu stiebriem. Gluži tāpat kā sievietei apkārt nepieciešami draugi, ģimene, mīloši cilvēki, lai viņa varētu ziedēt, būt skaista un dot savu mīlestību citiem.»

Vizītkarte

Lotte Tisenkopfa

Ekokosmētikas uzņēmuma MADARA Cosmetics izpilddirektore, līdzīpašniece

Dzimusi 1982. gadā Rīgā

Izglītība Latvijas Universitātes Moderno valodu fakultāte (japāņu valoda un kultūra), Kansai Gaidai universitāte Osakā

Darba pieredze FedEx (Japānā), IT uzņēmuma mārketings, ražošanas konsultācijas

Vaļasprieks kaķi, grāmatas, būt dabā

Latvija var — televīzijā

Tikšanās ar Latvija var varoņiem — katru pirmdienu Latvijas televīzijas 1. programmā plkst. 22:15, ar atkārtojumu otrdienās plkst. 14:20.

9. februārī — Stendera ziepju fabrikas un Emīla Gustava šokolādes līdzīpašnieks Jānis Bērziņš.

16. februārī — Anestezioloģijas un reanimatoloģijas klīnikas vadītājs Viesturs Liguts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

MADARA Cosmetics jauna izpilddirektore

Db.lv, 18.05.2023

Izpilddirektore Gunta Šulte (no kreisās), “MADARA Cosmetics” valdes loceklis Uldis Iltners, valdes priekšsēdētāja Lotte Tisenkopfa-Iltnere.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotājs “MADARA Cosmetics” stiprina vadības komandu ar jaunu izpilddirektori – Guntu Šulti, lai ar lielāku vērienu turpinātu eksporta izaugsmi Eiropā, īpaši Francijā, Vācijā un Skandināvijas valstīs, informē “MADARA Cosmetics” valdes loceklis Uldis Iltners.

“MADARA Cosmetics” vadības komandas struktūrā tiks veiktas izmaiņas – izpilddirektores amatā 22. maijā stāsies profesionāla vadītāja ar 20 gadu pieredzi Gunta Šulte, kura pēdējos trīs gadus bijusi globālas kompānijas Skandināvijas un Baltijas valstu vadības komandā ar atbildību par vairāk nekā 300 miljonu eiro vērtu biznesu.

Uzņēmuma līdzdibinātājs un līdzšinējais izpilddirektors Uldis Iltners turpinās darbu valdes locekļa statusā, savukārt ikdienas “MADARA Cosmetics” darba vadības funkcijas pakāpeniski nodos jaunajai izpilddirektorei, lai pats varētu fokusēties uz kompānijas attīstības stratēģijas jautājumiem, kā arī jaunu biznesa projektu attīstīšanu. “MADARA vīzija un ceļš nemainās. Mēs ar Lotti paliksim uzņēmuma valdē, mūsu lomas uzņēmuma pārvaldībā, ilgtermiņa stratēģijas veidošanā un jaunu mērķu izvirzīšanā paliks nemainīgas, bet ar Guntas pievienošanos mēs stiprinām savu spēju mērķu realizēšanā,” pārliecināts U. Iltners.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

MADARA Cosmetics nostiprina pozīcijas un nes peļņu

Elīza Grīnberga, speciāli DB, 10.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gadā Latvijas straujāk augošais dabīgās kosmētikas ražotājs AS MADARA Cosmetics apsteidza līdzšinējos kosmētikas nozares līderus, arī vietējos konvencionālās kosmētikas ražotājus.

Sākotnēji tas pārsteidz, ņemot vērā uzņēmuma 100% fokusu uz sertificētu dabīgo kosmētiku, taču, uzklausot uzņēmuma valdes locekļa Ulda Iltnera pausto, atklājas likumsakarības starp šo panākumu, mērķtiecīgu darbu un pēdējā laika tendencēm nozarē.

10. novembrī apritēja gads, kopš AS MADARA Cosmetics akcijas tiek kotētas Nasdaq Riga alternatīvajā tirgū First North. Uzņēmuma vadība pirmo gadu akciju tirgū vērtē kā ļoti veiksmīgu – kļūstot par biržā kotētu uzņēmumu, AS MADARA Cosmetics izdevies ne vien piesaistīt kapitālu attīstībai, bet arī stiprināt uzņēmuma reputāciju un rosināt iedzīvotāju interesi par ieguldījumu iespējām vērtspapīru tirgū. Kļuvuši par akcionāriem, ieguldītāji no Latvijas un Igaunijas labprāt izmanto iespēju piedalīties uzņēmuma procesos, intervijā stāsta AS MADARA Cosmetics valdes loceklis Uldis Iltners.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Papildināta - Kesenfelda uzņēmums Sustainable Investments pārdevis sev piederošās Madara Cosmetics akcijas

Db.lv, 14.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Sustainable Investments pārdevusi sev piederošās AS Madara Cosmetics akcijas, liecina paziņojums Nasdaq Riga.

Kopējais AS Madara Cosmetics akciju skaits ir 3,745 miljoni. SIA Sustainable Investments piederēja 17,09% uzņēmuma akciju. Lielākie uzņēmuma akcionāri ir Uldis Iltners un Lote Tīsenkopfa-Iltnere, kuriem katram pieder 23,92% kompānijas akciju.

SIA Sustainable Investments īpašniece ir Linda Kesenfelde.

Uzņēmuma akcijas iegādājies Somijas uzņēmums Oy Transmeri Group Ab, maksājot 5,3 miljonus eiro, nostiprinot pozīcijas kā lielākais ārzemju akcionārs ar 23% akciju, informē Madara Cosmetics valdes loceklis Uldis Iltners.

12. decembrī notika darījums, ar kuru Transmeri no Aigara Kesenfelda ģimenes uzņēmuma SIA Sustainable Investments iegādājies 639960 Madara Cosmetics akciju, par katru samaksājot 8,30 eiro. Pārdošanas cena par aptuveni 33% pārsniedz Madara Cosmetics akcijas cenu pirms gada notikušajā publiskajā piedāvājumā (IPO), komentē uzņēmuma pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums MADARA Cosmetics 30.aprīlī noslēdzis darījumu ar somu uzņēmumu Oy Transmeri Ab par kosmētikas zīmola MOSSA pārdošanu.

MOSSA ir viens no zīmoliem AS MADARA Cosmetics portfelī un tā pārdošanas summa ir 4 miljoni eiro. Šis darījums ir būtisks faktors uzņēmuma nākotnes izaugsmē un investīcijās, kā arī veicina līgumražošanas apjoma palielināšanos.

AS MADARA Cosmetics izpilddirektore Gunta Šulte skaidro: “MOSSA zīmola pārdošanas vērtība izceļ uzņēmuma MADARA Cosmetics komandas profesionalitāti spēcīgu un rentablu zīmolu radīšanā. Varu apliecināt, ka MOSSA zīmola pārdošana iezīmē jaunu uzņēmuma “MADARA Cosmetics” un zīmola MÁDARA attīstības ciklu. Attiecībā uz MÁDARA zīmola attīstību varēsim vēl agresīvāk koncentrēties uz stratēģiskajām prioritātēm, jo īpaši uz ieguldījumu plānu jaunu talantu piesaistē, zīmola atpazīstamības un komandu veidošanā lokāli Francijā, Vācijā, Zviedrijā.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotājs Madara Cosmetics dividendēs no pagājušā gada peļņas maksās 0,09 eiro par akciju, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

Akcionāru kārtējā sapulcē nolemts, ka dividendēs no 1,238 miljonus eiro lielās pērnā gada peļņas tiks izmaksāti 337 071,78 eiro jeb 0,09 eiro par akciju.

Atlikušo peļņas daļu nolemts novirzīt uzņēmuma turpmākai attīstībai.

Par dividenžu izmaksas datumu noteikts 2018.gada 12.jūnijs. Sapulcē ari nolemts izlaist 7000 personāla akciju ar nominālvērtību 0,1 eiro.

Nolemts, ka Madara Cosmetics valde ir tiesīga piešķirt izlaistās personāla opcijas kompānijas darbiniekiem - struktūrvienību vadītājiem un padomes locekļiem, kuri ir snieguši būtisku ieguldījumu uzņēmuma biznesa attīstībā. Kompānijas akcijas emitēs uz kompānijas nesadalītās peļņas rēķina.

Kompānijas akcionāri mainījuši arī padomes sastāvu - darbu uzņēmuma padomē turpinās Zane Tamane, Anna Andersone, Solvita Kurtiša un Anna Ramata-Stunda, savukārt Lienes Drāznieces vietā darbu padomē uzsāks Anu Paulīna Koskinena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar akciju emisiju AS Madara Cosmetics vēlas piesaistīt aptuveni trīs miljonus eiro, lai turpinātu attīstīties tikpat strauji kā līdz šim

Šodien sākas parakstīšanās uz AS Madara Cosmetics akcijām. Uzņēmums ir saņēmis oficiālu atļauju piedāvāt investoriem iespēju kļūt par uzņēmuma līdzīpašniekiem. Madara Cosmetics ir tiesīga izteikt akciju publisko piedāvājumu līdz 482,22 tūkstošiem akciju ar cenu 6,25 eiro par vienu akciju. Tās var tikt papildinātas ar 48,22 tūkstošiem akciju līdz kopumā 530,44 tūkstošiem akciju. Parakstīšanās uz uzņēmuma akcijām ilgs līdz 3. novembrim. Ja interese par akcijām būs pozitīva, tad aptuveni no 10. novembra sāksies otrreizējā tirdzniecība.

«Birža mūsu gadījumā ir piemērotākais risinājums gan saistībā ar to, kā piesaistām līdzekļus turpmākai izaugsmei, gan tāpēc, ka iegūstam papildu reputāciju, kas var noderēt, runājot ar nozīmīgākiem un spēcīgākiem ārvalstu klientiem,» norāda Uldis Iltners, AS Madara Cosmetics valdes loceklis un līdzīpašnieks. Uzņēmums plāno piesaistīt aptuveni trīs miljonus eiro. Tos paredzēts ieguldīt nākamo trīs gadu izaugsmē. Precīzākus investīciju plānus kompānija atklās pēc veiksmīgi notikuša akciju pirmreizējā piedāvājuma. Nozare strauji attīstās un aug, tāpēc nepieciešami saprātīgi ieguldījumi, lai varētu turpināt līdzšinējo attīstību. Kosmētikas nozare attīstās dinamiski, un arī Madara Cosmetics katru gadu sortimentā ievieš jaunus produktus. Uzņēmumam veiksmīgi rit vairāki projekti sadarbībā ar zinātniekiem, un paredzams, ka līdz gada beigām būs vairāki jauni produkti. «Mēs redzam sevi kā vienu no inovatīvākajiem uzņēmumiem savā segmentā. Sadarbība ar zinātniekiem ļauj izstrādāt risinājumus, kuru tirgū vēl nav, pierādīt efektivitāti, atrast jaunas pieejas,» saka U. Iltners.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Eksperts: Tie, kas lieto Madara Cosmetics produkciju, kas nav lēta, var atļauties ieguldīt arī ne pārāk lētās akcijās

Žanete Hāka, 27.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Madara Cosmetics ieiešana akciju tirgū ir īpašs gadījums, ko nav nemaz tik viegli novērtēt un salīdzināt, jo līdzīgi kosmētikas ražotāji ir vai nu privāti un netirgojas biržā vai nu ir lieli starptautiskie daudznozaru uzņēmumi, komentējot noteikto akcijas cenu un potenciālo investoru interesi, portālam db.lv sacīja INVL INDEX DIRECT vadītājs Andrejs Martinovs.

Vadoties pēc 2017. gada darbības prognozēm, prognozētais P/E varētu būt ap 16, kas Baltijas mērogiem nav lēti, jo, piemēram, AS Olainfarm šīs radītājs ir 12, bet AS Grindeks 7. Protams, šie uzņēmumi nav pilnībā salīdzināmi ar Madara Cosmetics, piebilst eksperts. Savukārt, vērtējot pasaules mērogā, piemēram, L’Oreal P/E rādītājs ir 26, savukārt Oriflame - ap 18. Tādējādi salīdzinājumā ar industrijas spēlētajiem Madara akcijas ir lētākas vai nedaudz lētākas.

Kopumā Madara Cosmetics bilance izskatās labi, uzņēmumam parādu ir salīdzinoši maz, apgrozījums un prognozes arī uzlabojas. Tāpat emitenta, akcionāru un menedžmenta reputācija ir pozitīva, vērtē eksperts.Pēc A. Martinova teiktā, Madara Cosmetics darbojas perspektīvā un augošā ekokosmētikas nišā, un kompānijai ir pārdomāts un labi īstenots mārketings.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

MADARA Cosmetics produkcija šogad piegādāta uz 98 pasaules valstīm

Zane Atlāce - Bistere, 28.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lielākais kosmētikas ražotājs «MADARA Cosmetics» šogad saņēmis pasūtījumus no 98 pasaules valstīm, tajā skaitā arī eksotiskiem gala mērķiem, kurp piegādāta Latvijā ražotā dabīgā kosmētika, informē uzņēmumā.

«Loģistikas globālā attīstība un tirdzniecības pieaugums internetā nozīmē, ka prece nākamajā dienā pēc pirkuma tiks piegādāta jebkurā vietā Eiropā. Tas mums rada milzīgas iespējas, tieši tāpēc arī e-komercija ir viena no mūsu prioritātēm,» uzsver «MADARA Cosmetics» valdes loceklis Uldis Iltners.

Piemēram, uzņēmums pasūtījuma piegādi uz Taivānu nodrošinājis vien trīs dienu laikā, savukārt kāds «MADARA Cosmetics» produkcijas pircējs Meksikas galvaspilsētā Mehiko pasūtījumu veicis piektdienā, bet jau pirmdien no rīta plkst.7:52 parakstījies par saņemšanu.

Lielākais pasūtījums – 1520 eiro vērtībā – saņemts no Lielbritānijas. «MADARA Cosmetics» 2018. gadā pasūtījumus saņēmis no salu valsts Atlantijas okeānā Kabovedres, no Ķīnas administratīvā reģiona Makao, no Dienvidāfrikas, Etiopijas, Šrilankas un Lielbritānijai piederošās Gērnsijas salas Lamanša jūras šaurumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" apgrozījuma mērķis nākamajam gadam ir samazināts no 27 miljoniem eiro līdz 22 miljoniem eiro, liecina kompānijas sniegtā informācija biržai "Nasdaq Riga".

"Izmaiņas saistītas ar pārmaiņām tirgu attīstībā globālu politisku un ekonomisku faktoru dēļ, kā arī ar pieaugušo konkurenci tiešās e-komercijas segmentā," skaidro kompānijas pārstāvji.

Tāpat "Madara Cosmetics" pārstāvji norāda, ka atbilstoši pašreiz prognozējam līdzšinējais 27 miljonu eiro apgrozījuma mērķis būtu sasniedzams 2024.gadā.

Tiecas uz 27 miljonu eiro apgrozījumu 

Kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" koncerna auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija...

Kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums šogad pirmajos sešos mēnešos bija 10,212 miljoni eiro, kas ir par 3% vairāk nekā 2021.gada attiecīgajā periodā, bet koncerna peļņa samazinājusies 2,4 reizes - līdz 840 489 eiro, liecina uzņēmuma paziņojums biržai "Nasdaq Riga".

2022.gada pirmajā pusgadā "Madara Cosmetics" koncerna ieņēmumi no produkcijas pārdošanas Latvijas tirgū pieauguši par 5,7% salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu, sasniedzot 2,645 miljonus eiro, kamēr pārējās Eiropas Savienības valstīs produkcija realizēta 6,841 miljona eiro apmērā, kas ir par 6,2% vairāk, bet citu valstu tirgos - 662 100 eiro apmērā, kas ir kritums par 23,8%. Citi koncerna ieņēmumi veidoja 64 200 eiro.

"Novērojam pakāpenisku fizisko tirdzniecības kanālu atlabšanu, turpretī e-komercijas vidē darbojamies paaugstinātas konkurences apstākļos. Uzņēmuma pārdošanas kanālu diversifikācija palīdzējusi veiksmīgi pielāgoties pašreizējām tirgus izmaiņām," teikts kompānijas finanšu pārskata vadības ziņojumā.

Tostarp finanšu pārskatā minēts, ka 2022.gada pirmajā pusgadā e-komercija veidoja 33% uzņēmuma mātessabiedrības apgrozījuma, kas ir par septiņiem procentpunktiem mazāk nekā pagājušā gada pirmajā pusgadā.

"Tiešās e-komercijas apgrozījuma sarukums pirmajā pusgadā ir skaidrojams lielākoties ar būtisku konkurences pieaugumu e-komercijas segmentā. Pēc globāli straujās e-komercijas nozares attīstības Covid-19 pandēmijas laikā, pašreiz nozares izaugsme ir mērenāka, bet konkurence ir palielinājusies. E-komercijas sniegumu ietekmē arī augošais pieprasījums pēc fiziskajiem tirdzniecības kanāliem un to priekšrocībām pēc pandēmijas ierobežojumu atvieglojumiem," skaidrots vadības ziņojumā.

Tāpat vadības ziņojumā teikts, ka "Madara Cosmetics" lielākais tirgus ārpus Latvijas joprojām ir Somija - 2022.gada pirmajā pusgadā apgrozījums Somijā pieaudzis par 52% un veidoja 2,15 miljonus eiro.

Finanšu pārskata vadības ziņojumā arī minēts, ka "Madara Cosmetics" turpina īstenot tiešās izplatīšanas stratēģiju ārvalstīs. Šogad tiešās izplatīšanas modelis ieviests Zviedrijā un Dānijā.

"Lai gan rentabilitātes rādītāji ir pasliktinājušies, uzņēmumam ir pietiekami finansiālie resursi, lai pielāgotos jaunajiem tirgus apstākļiem un realizētu dažāda veida attīstības projektus," norādīts vadības ziņojumā.

Jau ziņots, ka "Madara Cosmetics" koncerna auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 19,369 miljoni eiro, kas ir par 20,5% vairāk nekā 2020.gadā, bet koncerna peļņa palielinājās par 6,5%, sasniedzot 3,669 miljonus eiro. Vienlaikus "Madara Cosmetics" mātessabiedrība 2021.gadā strādāja ar 18,914 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 21,3% vairāk nekā gadu iepriekš, un guva 3,476 miljonu eiro peļņu, kas ir pieaugums par 0,6%.

Savukārt 2021.gada pirmajā pusgadā "Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums bija 9,911 miljonu eiro apmērā, bet koncerna peļņa bija 2,004 miljoni eiro.

Uzņēmums reģistrēts 2006.gadā, un tā pamatkapitāls ir 377 058 eiro. "Madara Cosmetics" lielākie īpašnieki ir Uldis Iltners (23,92%), Lotte Tisenkopfa-Iltnere (23,76%), Somijas "Transmeri Group Ab" (22,93%), Liene Drāzniece (6,79%) un Zane Tamane (6,35%). "Madara Cosmetics" akcijas kotē biržas "Nasdaq Riga" alternatīvajā tirgū "First North".

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Madara Cosmetics dividendēs no pērn gūtās peļņas maksās 0,15 eiro par akciju

LETA, 29.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotājs "Madara Cosmetics" dividendēs no pagājušajā gadā gūtās peļņas maksās 0,15 eiro par akciju, teikts kompānijas sniegtajā informācijā biržai "Nasdaq Riga" par akcionāru kārtējā sapulcē otrdien, 28.jūlijā, pieņemtajiem lēmumiem.

Atbilstoši akcionāru sapulces lēmumam dividendēs no 2019.gadā gūtās peļņas tiks izmaksāti kopumā 561 786,3 eiro, bet atlikušo pērn gūtās peļņas daļu 988 622,7 eiro apmērā nolemts atstāt nesadalītu.

Par dividenžu ieraksta datumu noteikts 2020.gada 11.augusts, bet par dividenžu izmaksas datumu - 12.augusts.

Tāpat akcionāru kārtējā sapulcē nolemts izlaist 10 000 personāla opciju par kopējo summu 1000 eiro.

Akcionāri noteikuši, ka viena piešķirtā personāla opcija dos tiesības iegūt vienu "Madara Cosmetics" dematerializētu uzrādītāja akciju 0,1 eiro nominālvērtībā. "Madara Cosmetics" emitēs akcijas uz nesadalītās peļņas rēķina.

"Madara Cosmetics" akcionāri noteica, ka uzņēmuma valde būs tiesīga piešķirt izlaistās personāla opcijas darbiniekiem - struktūrvienību vadītājiem un padomes locekļiem, kuri ir snieguši būtisku ieguldījumu "Madara Cosmetics".

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Madara Cosmetics aptaujā apzinās, kādas priekšrocības vēlētos izmantot tās potenciālie akcionāri

LETA, 25.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja AS Madara Cosmetics, gatavojoties akciju kotācijai biržā, aptaujā apzinās, kādas priekšrocības vēlētos izmantot tās potenciālie akcionāri, liecina Madara Cosmetics publiskotā informācija.

Tostarp Madara Cosmetics aptaujā vēlas noskaidrot, vai potenciālie akcionāri gribētu iegūt īpašus piedāvājumus un atlaides, iegādājoties uzņēmuma ražoto produkciju, iespēju saņemt testa paraugus, lai varētu iepazīties ar jaunajiem produktiem, iespēju piedalīties jaunu produktu izstrādē un testēšanā, tajā skaitā dermatologa uzraudzībā, iespēju piedalīties semināros par kosmētiku un ādas kopšanu, vai arī citas priekšrocības.

Madara Cosmetics paziņojumā arī piebilsts, ka nereti kompānijas iepriecina akcionārus ar īpašām privilēģijām, tostarp, piemēram, uzņēmums Wrigley pārsteidzis investorus Ziemassvētkos ar 20 košļājamo gumiju iepakojumiem, Lindt & Sprüngli akcionāri saņem kastes ar izmeklētu šokolādi, Starbucks piedāvā baudīt kafiju bez maksas, savukārt Japan Airlines akcionāriem ir iespēja apceļot Japānu ar 50% atlaidi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Eksperts: Latvijā IPO ir inovācija un Madara varētu būt flagmanis

Rūta Lapiņa, 08.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā kompāniju IPO (akciju sākotnējais publiskais piedāvājums) ir inovācija, bet tādi uzņēmumi kā AS «MADARA Cosmetics»(«Madara»), kas nule kā to realizējusi, kā arī «HansaMatrix», kas pērn veikusi privāto akciju izvietojumu, varētu būt piemēri citām kompānijām, ikgadējā laikraksta «Dienas Bizness» rīkotajā konferencē «Biznesa prognozes» trešdien sacīja «Eversheds Sutherland Bitāns» vecākais jurists Toms Puriņš.

«Skatoties Latvijas līmenī, IPO ir inovācija, tas ir retums. Arī Somijā pirms 8-9 gadiem tas bija retums, kam sekoja pirmais flagmanis, uz ko «pavilkās» citi, un tā lieta aizgāja. Latvijā «Madara» varētu būt šis piemērs, tāpat kā «HansaMatrix»,» sacīja T. Puriņš.

«Eversheds Sutherland Bitāns» ir Baltijas sertificētais konsultants «First North» tirgū. T. Puriņš atzīmē, ka viena lieta ir finansējuma piesaiste, otra - rast sinerģijas, «tīkloties» savstarpēji. «Jebkurā gadījumā, kad tiek piesaistīts finansējums, tiek iegūta pieredze, «networkings», skats no malas. Tas ir ļoti svarīgi. «Madaras» gadījumā pamatideja nāca no menedžmenta, atbalsts no konsultantiem, investīciju baņķieriem. Tā ir tā sinerģija, kad visi apvienojas kopīga mērķa vārdā,» atzina T. Puriņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Madara Cosmetics akcijas 10. novembrī iekļautas Nasdaq Riga alternatīvajā tirgū First North, informē biržas pārstāvji.

Šogad šis ir otrais jaunais uzņēmums First North Baltijas akciju sarakstā.

Madara Cosmetics akciju kotācija biržā tiek uzsākta pēc uzņēmuma akciju publiskā piedāvājuma, kas noslēdzās 2017. gada 3. novembrī. Apjoms pieprasījumam pēc akcijām pārsniedza piedāvāto apjomu 2.6 reizes. Visas šobrīd uzņēmuma emitētās akcijas tika iekļautas Nasdaq First North Baltijas akciju sarakstā.

Uzņēmums Madara Cosmetics dibināts 2006. gadā un ir celmlauzis dabīgās kosmētikas segmentā vietējā tirgū. Uzņēmumam pieder viena no modernākajām kosmētikas ražotnēm Ziemeļeiropā ar savu pētniecības-izstrādes nodaļu un laboratoriju, un visa produkcija tiek ražota Latvijā, nodrošinot 100% kontroli pār visiem ražošanas posmiem. Gan izejvielas, gan kosmētikas formulas ir ECOCERT/Cosmos sertificētas, un arī ražošanas procesi sertificēti saskaņā ar starptautiskajiem GMP un ISO standartiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc sākotnējā publiskā piedāvājuma procesa un kapitāla paaugstināšanas, stratēģiskais investors, AS Madara Cosmetics produkcijas izplatīšanas partneris Somijā – Oy Transmeri Group Ab, ieguvis 6% uzņēmuma akciju, tādējādi kļūstot par vienu no lielākajiem uzņēmuma akcionāriem tūlīt aiz uzņēmuma dibinātājiem.

Kaut arī Transmeri var uzskatīt par lielāko ārzemju akcionāru, AS Madara Cosmetics ir un paliek Latvijas uzņēmums ar būtisku Latvijas akcionāru pārsvaru.

Transmeri grupas pārstāvji skaidro, ka grupai ir tuvs Baltijas tirgus un saskata tajā augstu izaugsmes potenciālu dabīgās un organiskās kosmētikas sektorā. Dabīgā kosmētika iet roku rokā ar ilgtspējīgu un pārdomātu biznesa stratēģiju, kas ir būtisks faktors labklājībai nākotnē.

«Madara Cosmetics, kā Ziemeļvalstu dabīgās un sertificētās kosmētikas ražošanas pionieri jau šobrīd darbojas 25 pasaules valstīs, un mēs saredzam ievērojamu potenciālu arī turpmākai uzņēmuma izaugsmei. Tāpat, esot uzņēmuma produkcijas izplatītāji, ar šo soli vēlējāmies parādīt savus ilgtermiņa nodomus kopīgai sadarbībai. Apmeklējot ražotni Mārupē, bijām pozitīvi pārsteigti par uzņēmumā investētajiem resursiem un komandas degsmi par savām idejām. Mēs ticam, ka Madara kļūs par vadošo dabīgās kosmētikas zīmolu Ziemeļvalstīs un Baltijā, un iekaros arvien jaunus tirgus. Tāpat saskatām, ka Mossa produktiem ir liels izaugsmes potenciāls Somijas tirgū. Mums ir sajūta, ka MADARA ir kā vietējais Somijas zīmols un esam lepni būt daļa no uzņēmuma nākotnes veiksmes stāsta,» stāsta Transmeri kosmētikas virziena vadītāja Anu Koskinena.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Madara Cosmetics investē miljonu eiro ražotnes attīstībā

Db.lv, 19.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot vairāk nekā miljonu eiro jaunu, inovatīvu produktu izstrādē un ražošanas iekārtu iegādē un uzstādīšanā, vadošais dabīgās kosmētikas ražotājs Latvijā AS Madara Cosmetics tuvojas projekta „Jaunu produktu ieviešana ražošanā ar samazinātu ietekmi uz vidi zaļo inovāciju jomā AS Madara Cosmetics” noslēgumam.

Lai pilnveidotu ilgtspējīgāku ražošanu, AS Madara Cosmetics ražotnē šogad uzstādīta laboratorijas izmēra vakuuma maisīšanas iekārta, kas paredzēta gan emulsijas tipa produktu, gan dekoratīvās kosmētikas ražošanai. Savukārt, lai nodrošinātu vēl inovatīvāku produktu ražošanu - esošās ražošanas tehnoloģijas ir papildinātas ar vēl vienu vakuuma maisīšanas iekārtu, kas paredzēta emulsijas tipa produktu ražošanai un ir viena no lielākajām produktu ražošanas iekārtām ražotnē ar darba tilpumu līdz pat 1100.

Projekta ietvaros uzstādītas arī pulverveida vielu jaukšanas iekārta un pūdera presēšanas iekārta, kā rezultātā šobrīd tiek aktīvi turpināts darbs pie minerālā sejas pūdera izstrādes un citiem dekoratīvās kosmētikas jaunumiem, attīstot vaigu sārtumu, izgaismotāju un bronzeru formulas un toņus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja «Madara Cosmetics» koncerna apgrozījums šogad pirmajā pusgadā bija 5,59 miljoni eiro, kas ir par 19,9% vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā, bet koncerna peļņa samazinājusies par 18,8% un bija 809 007 eiro, liecina kompānijas sniegtā informācija biržai «Nasdaq Riga».

Kompānijas finanšu pārskatā teikts, ka «Madara Cosmetics» koncerna izaugsmes pamatā ir veiksmīga darbība esošajos tirdzniecības kanālos, zīmola atpazīstamības stiprināšana un jaunu produktu ieviešana tirgū.

«Madara Cosmetics» koncerna apgrozījumā 2019.gada pirmajā pusgadā 94% veidoja ieņēmumi Eiropas Savienībā (ES), tostarp Latvijā, kas ir pieaugums par diviem procentpunktiem salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu, savukārt 6% ieņēmumu gūti ārpus ES. Tostarp Latvijā «Madara Cosmetics» koncerna ieņēmumi šogad pirmajā pusgadā bija 1,46 miljonu eiro apmērā, kas ir par 14% vairāk nekā pērn pirmajā pusgadā, bet koncernam lielākais tirgus ārpus Latvijas bija Somija, kur ieņēmumi veidoja 1,35 miljonus eiro, kas ir pieaugums par 8%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) padome ir apstiprinājusi AS Madara Cosmetics akciju emisijas prospektu.

Prospekts paredz, ka AS Madara Cosmetics ir tiesīga izteikt akciju publisko piedāvājumu līdz 482 220 piedāvājuma akcijām (kas var būt papildinātas ar 48 222 akcijām līdz kopā 530 442 akcijām) ar cenu 6,25 eiro par akciju, informē uzņēmums.

AS Madara Cosmetics piedāvājuma ietvaros plāno piesaistīt līdzekļus aptuveni 3 miljonu eiro apmērā, ja piedāvājums ir veiksmīgs un ieguldītāji ir parakstījušies uz visām piedāvājuma akcijām, ieskaitot akcijas atbilstoši iedalīšanas pārsnieguma iespējai (kopā 530 442 akcijas).

«Esam gandarīti, ka emisijas prospekts ir apstiprināts un piedāvājam potenciālajiem investoriem iepazīties ar paplašinātu informāciju par Madara Cosmetics sākotnējā publiskā piedāvājuma nosacījumiem, uzņēmuma darbību, stratēģiju un finanšu rādītājiem. Ņemot vērā pasaules pieredzi un tendences, papildus veidojam arī akcionāru priekšrocību programmu, kas paredz gan produktu iegādi, gan iespēju iesaistīties uzņēmuma procesos un produktu izstrādes jautājumos,» stāsta AS Madara Cosmetics valdes loceklis un līdzīpašnieks Uldis Iltners.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

MADARA investē veikala izveidē

Vēsma Lēvalde, Db, 31.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas ekokosmētikas ražotāja MADARA pirmajā zīmola veikalā investēti 25 tūkstoši latu.

Ar šīs investīcijas palīdzību MADARA plāno nostiprināt kosmētikas zīmolu Latvijas tirgū.

„Par savu veikalu MADARA sapņoja jau sen. Par vietu, kur mēs beidzot vaigu vaigā varētu ieraudzīt savus klientus un dziļāk izprast to, ko cilvēki vēlas,” atzīst SIA MADARA Cosmetics valdes priekšsēdētāja Lotte Tisenkopfa.

MADARA veikala iekārtojumā ir izmantotas dabai draudzīgas krāsas un ekonomiskās spuldzes. Veikala mēbeles, tapetes un dekori ir ražoti Latvijā. Lai rosinātu sabiedrību vēl aktīvāk saudzēt dabu, MADARA veikals darbojas arī kā taras punkts, kas pieņem izlietoto MADARA kosmētikas iepakojumu un rūpējas, lai tas tiek otrreiz pārstrādāts. Pircēji par katru atnesto flakoniņu saņem atlaidi nākamā produkta iegādei. Db jau ziņoja, ka Madara pirmo veikalu atvēra 26. martā t/p Alfa. MADARA produkti tiek eksportēti arī uz 15 citām valstīm, tai skaitā Franciju, Lielbritāniju, Beļģiju, Nīderlandi, Islandi, Dāniju, Īriju, Singapūru, Japānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Madara Cosmetics dividendēs no 2017.gada peļņas maksās 0,12 eiro par akciju

LETA, 29.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja «Madara Cosmetics» dividendēs no 2017.gada peļņas maksās 0,12 eiro par akciju, teikts kompānijas sniegtajā informācijā biržai «Nasdaq Riga» par otrdien, 28.maijā, akcionāru kārtējā sapulcē pieņemtajiem lēmumiem.

«Madara Cosmetics» akcionāru kārtējā sapulcē kompānijas 2018.gada peļņu 1,543 miljonu eiro apmērā nolemts atstāt nesadalītu, savukārt no 2017.gada nesadalītās peļņas, kas bija 901 302,22 eiro, dividendēs nolemts izmaksāt 449 429,04 eiro jeb 0,12 eiro par vienu akciju. Atlikušo 2017.gada nesadalītās peļņas daļu 451 873,18 eiro apmērā nolemts atstāt nesadalītu.

Akcionāri arī noteikuši, ka 2019.gada 10.jūnijs būs datums, no kura par iegādātajām akcijām, par kurām pieņemts lēmums izmaksāt dividendes, akcionāri dividendes nesaņems. Par dividenžu ieraksta datumu noteikts 2019.gada 11.jūnijs, bet par dividenžu izmaksas datumu - 2019.gada 12.jūnijs.

Tāpat akcionāru kārtējā sapulcē iecelta padome jaunā sastāvā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nasdaq Riga no 2017. gada 16. oktobra līdz 3. novembrim notiks AS Madara Cosmetics akciju izsole sākotnējā publiskā piedāvājuma ietvaros Latvijā un Igaunijā, liecina paziņojums biržā.

Pārdošanai piedāvāto akciju skaits ir 482 220 akcijas ar iespēju palielināt šo skaitu par 48 222 akcijām, sasniedzot kopēju apjomu 530 442 akciju apmērā. Vērtspapīri tiek izsolīti eiro valūtā un vienas AS Madara Cosmetics akcijas cena ir fiksēta -6,25 eiro.

Izsolē var piedalīties licencēta banka vai ieguldījumu brokeru sabiedrība, kas ir ieguvusi Nasdaq Riga un/vai Nasdaq Tallinn biržas Biedra statusu. Biržu biedri var piedalīties izsolē, iesniedzot izsoļu uzdevumus savā vai savu klientu vārdā.

Izsoles periods, kura laikā tiks pieņemti izsoļu uzdevumi: 2017. gada 16. oktobris līdz 2. novembris no 09:00 līdz 16:00; 2017. gada 3. novembris no 09:00 līdz 15:30.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

MÁDARA atklās pirmo veikalu

, 23.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības parkā Alfa 26. martā darbu sāk pasaulē pirmais Latvijā ražotās ekokosmētikas MÁDARA veikals.

Līdz šim MÁDARA kosmētiku varēja iegādāties vienīgi citu veikalu tīklos. Kā informē uzņēmums, veikals iekārtots MADARA stilā, izmantojot līdzīgi domājošu latviešu mākslinieku un dizaineru darinājumus.

MADARA veikalā pirmo reizi darbībā varēs aplūkot jauno latviešu gaismas dizaina objektu darinātāju MammaLampa, kas veidojusi veikala apgaismojuma projektu un gaismas ķermeņus. Veikala ieeju visu aprīli rotās instalāciju mākslinieces Lauras Feldbergas darbs Horizonti.

MÁDARA veikaliņā pirmoreiz izveidots arī MÁDARA TARA pieņemšanas punkts, kur, atnesot veco produkta iepakojumu, būs iespējams iegādāties to pašu produktu par ievērojamu atlaidi. MADARA par godu pavasarim ir uzvārījusi arī jaunas ziepes, kas būs nopērkamas vienīgi MÁDARA veikalā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

MÁDARA atvērs divus jaunus veikalus

, 01.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamnedēļ, 11.-12. jūnijā durvis vērs vēl divi jauni Latvijas ekokosmētikas ražotāja MÁDARA zīmola veikali – lidostā Rīga un tirdzniecības centrā Spice, informēja uzņēmumā.

Atrašanās lidostā Rīga zīmolam MÁDARA ļaus uzrunāt gan pašmāju ceļotājus, gan ārvalstu viesus. Savukārt Spice ir izvēlēts, lai būtu tuvāk MÁDARA esošajiem un topošajiem klientiem Daugavas kreisajā pusē.

MÁDARA veikalu iekārtojumā izmantotas dabai draudzīgas krāsas un ekonomiskās gaismas diodes. Veikala mēbeles, tapetes un dekori ir ražoti Latvijā. Lai rosinātu sabiedrību vēl aktīvāk saudzēt dabu, arī MÁDARA veikals Spicē darbosies kā taras punkts, kas pieņem izlietoto MÁDARA kosmētikas iepakojumu un rūpēsies, lai tas tiek otrreiz pārstrādāts. Pircēji par katru atnesto flakoniņu saņems atlaidi nākamā produkta iegādei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Tiecas uz 27 miljonu eiro apgrozījumu

Db.lv, 27.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" koncerna auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 19,369 miljoni eiro, kas ir par 20,5% vairāk nekā 2020.gadā, bet koncerna peļņa palielinājās par 6,5%, sasniedzot 3,669 miljonus eiro, liecina uzņēmuma paziņojums biržai "Nasdaq Riga".

"Madara Cosmetics" mātessabiedrība 2021.gadā strādāja ar 18,914 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 21,3% vairāk nekā gadu iepriekš, un guva 3,476 miljonu eiro peļņu, kas ir pieaugums par 0,6%.

2021.gadā "Madara Cosmetics" koncerna ieņēmumi no produkcijas pārdošanas Latvijas tirgū pieauga par 13,9% salīdzinājumā ar 2020.gadu, sasniedzot 4,83 miljonus eiro, kamēr pārējās Eiropas Savienības valstīs produkcija realizēta 12,552 miljonu eiro apmērā, kas ir par 17,7% vairāk, bet citu valstu tirgos - 1,79 miljonu eiro apmērā, kas ir pieaugums par 88,9%.

Citi koncerna ieņēmumi veidoja 194 000 eiro.

Finanšu pārskata vadības ziņojumā norādīt, ka pērn bija izmaiņas apgrozījuma sadalījumā pa produktu grupām. Sejas produktu īpatsvars samazinājās par diviem procentpunktiem - līdz 55%, savukārt "anti-age" produktu segmenta īpatsvars auga par trim procentpunktiem, sasniedzot 14%. Vienlaikus par trim procentpunktiem saruka īpatsvars ķermeņa produktiem, veidojot 9%, bet viena procentpunkta īpatsvara pieaugums bija gan matu, gan kosmētikas kategorijās, veidojot attiecīgi 8% un 13%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Eksperts: Madara Cosmetics jāturpina strādāt tiešā veidā ar potenciālajiem ieguldītājiem

Db.lv, 23.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā gada laikā AS Madara Cosmetics akciju cena ir bijusi stabila, kas ir daļēji pateicoties tirgus uzturētāja iesaistei, komentē Amenda Markets valdes loceklis Arturs Miezis.

Tirgus uzturētājs ir palīdzējis izvairīties no haotiskām akcijas cenas kustībām gan uz augšu, gan uz leju, kas ir akūta problēma citu emitentu akcijām. Tomēr, tāpat aptuveni katrā trešajā dienā darījumi netika veikti vispār, savukārt pārējās dienās tika veikti tikai vidēji divi darījumi dienā.

«Diemžēl ne bankas, ne brokeru sabiedrības nebūs tās, kas aktīvi piedāvās ieguldīt vai tirgoties ar Madara akcijām. Līdz ar to, uzņēmumam ir jāturpina strādāt pa tiešo ar potenciālajiem ieguldītājiem, tajā skaitā uzrunājot savus klientus, kā jau tas tika darīts pirms IPO,» iesaka eksperts.

«Kopumā skatoties, uzņēmums uzrāda izaugsmi gan apgrozījuma, gan peļņas ziņā, tomēr uzņēmuma vadība ir bijusi ļoti lēna ar ieguldījumu veikšanu attīstībā. Pirms gada IPO piesaistītais papildus kapitāls joprojām stāv bankas kontos. Daļa līdzekļu pat ir ieguldīti obligācijās, kas noteikti nav tas, ko sagaida ieguldītāji, kas piedalījās IPO. Pēc kapitāla palielināšanas būtiski ir samazinājusies atdeve uz kapitālu, tāpēc piesaistītie līdzekļi ir, vai nu jāiegulda attīstībā, vai arī jāatgriež akcionāriem,» norāda eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Madara Cosmetics valdē iecelta uzņēmuma izpilddirektore Šulte

Db.lv, 18.07.2023

Izpilddirektore Gunta Šulte (no kreisās), “MADARA Cosmetics” valdes loceklis Uldis Iltners, valdes priekšsēdētāja Lotte Tisenkopfa-Iltnere.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar AS "Madara Cosmetics" 12.jūlija padomes lēmumu par valdes locekli apstiprināta un iecelta uzņēmuma izpilddirektore Gunta Šulte, teikts uzņēmuma paziņojumā biržai "Nasdaq Riga".

G.Šulte pievienojās "Madara Cosmetics" vadības komandai izpilddirektores amatā šogad 22.maijā un turpmāk ieņems arī valdes locekles amatu, paplašinot esošo valdi, kurā darbojas valdes priekšsēdētāja Lote Tisenkopfa-Iltnere un valdes locekļi Uldis Iltners un Tatjana Nagle.

G.Šulte ir profesionāla vadītāja ar 20 gadu pieredzi, kura pēdējos trīs gadus ir bijusi globālas kompānijas Skandināvijas un Baltijas valstu vadības komandā. Viņa pievienojās "Madara Cosmetics" vadības komandai, lai turpinātu uzņēmuma eksporta izaugsmi Eiropā un Skandināvijā.

MADARA Cosmetics jauna izpilddirektore 

Kosmētikas ražotājs “MADARA Cosmetics” stiprina vadības komandu ar jaunu izpilddirektori –...

"Madara Cosmetics" auditētais apgrozījums 2022.gadā bija 17,896 miljoni eiro, kas ir par 5,4% mazāk nekā 2021.gadā, bet kompānijas peļņa samazinājās 2,8 reizes - līdz 1,229 miljoniem eiro. Vienlaikus "Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 18,696 miljoni eiro, kas ir par 3,5% mazāk nekā 2021.gadā, bet koncerna peļņa samazinājās 3,3 reizes - līdz 1,121 miljonam eiro.

Uzņēmums reģistrēts 2006.gadā, un tā pamatkapitāls ir 377 491,1 eiro. "Madara Cosmetics" lielākie īpašnieki ir Uldis Iltners (23,92%), Lote Tisenkopfa-Iltnere (23,76%), Somijas "Transmeri Group Ab" (22,93%), Liene Drāzniece (6,79%) un Zane Tamane (6,35%). "Madara Cosmetics" akcijas kotē biržas "Nasdaq Riga" alternatīvajā tirgū "First North".

Komentāri

Pievienot komentāru