Starptautiskā lidosta Rīga, piemērojot aviācijas pakalpojumu atlaides, devusi iespēju Latvijas tautsaimniecībai gūt 396 miljonu latu ienākumus.
To apliecinot arī Valsts kontrole (VK), sakot, ka starptautiskās lidostas Rīga pieņemtie lēmumi par atlaižu politikas piemērošanu ir devuši ieguldījumu Latvijas tautsaimniecības un aviācijas nozares attīstībā, savā publiskajā paziņojumā paziņojusi Rīgas lidostas vadība. Tādējādi Rīgas lidostas vadība reaģējusi uz VK revīzijas rezultātiem par Rīgas lidostu. Atlaižu politikas pielietošanas rezultātā neiegūtos 11.3 miljonus latu daudzkārt atsverot visas tautsaimniecības un sabiedrības ieguvumi, uzsver Rīgas lidostas pārstāvji.
Starptautiskās biznesa konsultāciju un audita firmas Ernst & Young pētījums liecina, ka 2007. gadā gaisa transporta nozares netiešā ietekme uz Latvijas IKP bija 2.2 procenti - 2.8 procenti, jeb 312 – 396 miljonu latu robežās, savukārt 2006.gadā tā bija 2.1 procenti - 2.9 procenti, jeb 234 – 321 miljonu latu robežās.
Gaisa pārvadājumu nozare tieši sekmē apkalpojošās sfēras, tūrisma un tirdzniecības nozaru apjoma un to īpatsvara pieaugumu Latvijas ekonomikā. Starptautiskā lidosta Rīga uzskata, ka ir jāvērtē kopējā gaisa transporta nozares ietekme uz Latvijas tautsaimniecību. Gaisa transporta nozares, kuras kodols ir starptautiskā lidosta Rīga, netiešā ietekme uz Latvijas iekšzemes kopproduktu (IKP) turpina pieaugt.
VAS Starptautiskā lidosta Rīga gan ņems vērā Valsts kontroles revīzijas ziņojumā minētos ieteikumus un novērsīs norādītos trūkumus, kuri var uzlabot starptautiskās lidostas Rīga darbību un sekmēt tās attīstību sabiedrības un valsts interesēs.
Tomēr VAS Starptautiskā lidosta Rīga valde uzskata, ka Valsts kontroles sniegtā interpretācija par tās revīzijas ziņojumā minētajiem faktiem neatspoguļo to patieso būtību un var viest maldīgu izpratni par starptautiskās lidostas Rīga darbību.
Starptautiskā lidosta Rīga arī atgādina, ka līdzšinējā Ministru kabineta apstiprinātā tarifu atlaižu politika ir sasniegusi augstāk minēto mērķi – Starptautiskā lidosta Rīga piedāvā ievērojami vairāk un lētākus lidojumus nekā Viļņas un Tallinas lidosta. Pateicoties tam, Rīga ir kļuvusi par Baltijas valstu reģiona aviopārvadājumu centru.
Tāpat Rīgas lidostas vadība nepiekrīt Valsts kontroles paustajam viedoklim par valsts dotācijām uzņēmumam. Valdība nav piešķīrusi dotācijas starptautiskajai lidostai Rīga, bet ir finansējusi valsts un sabiedrības drošības garantēšanu starptautiskās lidostas Rīga teritorijā saskaņā ar valsts budžeta likumu. Šī ir dotācija valsts iekšējās un ārējās drošības uzturēšanai, nevis valsts atbalsts starptautiskās lidostas Rīga pamatdarbības nodrošināšanai. Tā ir mērķdotācija ar skaidri noteiktu līdzekļu apjomu, kas izlietoti precīzi definētiem mērķiem.
Jāpiebilst, ka valsts dotācija ir sekmējusi arī nosacījumu izpildi, lai Latvija varētu sekmīgi iegūt bezvīzu režīmu ar ASV.