Uzņēmējdarbību uzsākot, biznesa plāns ir bijis 41% uzņēmumu, secināts Swedbank uzņēmumu tīkla Business Network veiktajā aptaujā.
No tiem 26% uzņēmēju biznesa plāns ir bijis tikai uzņēmējdarbības sākumā, savukārt 15% biznesa plāns tiek regulāri atjaunots atbilstoši faktiskajai uzņēmuma attīstībai un tirgus situācijai. Datu analīze rāda, ka aktuāls biznesa plāns ievērojami palielina iespēju piesaistīt ārējo finansējumu.
Ja vidēji 35% aptaujāto uzņēmumu ir izdevies piesaistīt finansējumu kādu savu ideju realizācijai, tad starp uzņēmumiem, kuri regulāri atjauno savus biznesa plānus, tādu ir 54%. Starp uzņēmumiem, kuriem biznesa plāns ir ticis izstrādāts, sākot uzņēmējdarbību – 50%.
Līdzīga tendence vērojama arī attiecībā uz uzņēmuma paša izaugsmi – jo rūpīgāka pieeja biznesa plānam un regulārāk tas tiek atjaunots, jo lielāka iespēja uzņēmumam augt un attīstīties. Ja starp uzņēmumiem, kuri regulāri atjauno savus biznesa plānus, savas darbības gaitā izaugsmi pieredzējuši pilnīgi visi, tad uzņēmumu grupā, kam biznesa plāna nav, biznesa apjomu audzēt izdevies 86%.
«Uzņēmumam svarīgi laikus identificēt savas komercdarbības stiprās un arī vājās puses, kas ir neatņemama biznesa plāna sastāvdaļa. Tāpēc regulāra biznesa plāna atjaunošana var ne tikai palīdzēt uzturēt savu uzņēmēja gēnu tonusā, bet arī, kā apliecina aptaujas rezultāti, veiksmīgāk piesaistīt investīcijas biznesa izaugsmei un konrutēspējas celšanai. Pastāvīga biznesa plāna aktualizēšana ļauj pilnveidot arī tādas uzņēmējiem svarīgas kompetences kā analītisku domāšanu un plānošanas spējas, tirgus pārzināšanu un mērķorientāciju,» skaidro Swedbank uzņēmumu tīkla Business Network vadītāja Evita Jansone.