Nekustamais īpašums

Plāno rekonstrēt tiltu pār Ventu un celt rezerves tiltu

Vēsma Lēvalde [email protected], 02.02.2004

Jaunākais izdevums

Ventspils domē konceptuāli atbalstīta iecere pāri Ventai uzbūvēt vēl vienu tiltu pirms pašreizējā tilta rekonstrukcijas, Db informēja Ventspils domē. Esošais tilts pēc rekonstrukcijas būs paceļams, lai varētu ielaist kuģus un attīstīt ostas darbību. Lai tilta rekonstrukcijas laikā nodrošinātu satiksmi pāri Ventai, konceptuāli nolemts blakus dzelzceļa tiltam uzbūvēt vēl vienu tiltu. Jauno tiltu izmantos satiksmei pašreizējā tilta rekonstrukcijas laikā, bet pēc tās pabeigšanas rezerves tiltu varētu nenojaukt. Tilta rekonstrukcijas projektu paredzēts pieteikt finansējuma saņemšanai no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda, kas varētu segt līdz 85% no izmaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ventspils venti nostājas uz viena pjedestāla ar Procter&Gamble

Vēsma Lēvalde, 02.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils ventu kampaņa jeb projekts Valsts valstī dala 2.-3. vietu ar zīmola Procter & Gamble’s olimpisko sabiedrisko attiecību kampaņu.

Šāds kampaņas novērtējums dots sabiedrisko attiecību ikgadējā ziņojuma Holmes Report pētījumā par 2013. gada Globālā radošuma indeksu (2013 Global Creative Index).

Ventspils ventu kampaņa ir pirmā kampaņa no Latvijas, kas jebkad iekļuvusi Holmes Report pasaulē radošāko PR kampaņu topā, apgalvo Ventspils pašvaldības mārketinga nodaļa.

1. vietu saskaņā ar šo indeksu ieguvis uzņēmuma Kern & Sohn’s Rūķa eksperiments.

Indeksa piešķiršanā tika analizēti vairāk nekā 25 sabiedrisko attiecību kampaņu pieteikumi, vērtējot kampaņu sasniegumus 12 mēnešu periodā. Analīzē tika iekļauti sabiedrisko attiecību kampaņu konkursi PRWeek Awards, European Excellence Awards, Cannes PR Lions un SABRE Awards. Kampaņas tika analizētas saskaņā ar Holmes Report metodiku, vērtējot to ievērojamību, ģeogrāfisko vietu, kā arī novērtējumu sabiedrisko attiecību kopienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ventspils ventus uzteic starptautiskā reklāmas festivālā

, 01.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils ventu kampaņa ieguvusi sudraba godalgu starptautiskajā Kijevas reklāmas festivālā.

Ventu kampaņa startēja PR kampaņu kategorijā, kurā kopumā bija pieteikti un savā starpā konkurēja 68 projekti, informē Ventspils dome. 13. starptautiskais Kijevas reklāmas festivāls norisinājās Odesā no 23. līdz 26. maijam un ir prestižākais reklāmas jomas pasākums uz austrumiem no Baltijas, apgalvots paziņojumā. Tajā tika iesniegti 1700 darbi 11 kategorijās no 14 valstīm. Festivāla darbus izvērtēja deviņas neatkarīgas starptautiskas žūrijas, kurās darbojās mārketinga jomas profesionāļi no Rietumeiropas valstīm, Baltijas valstīm, Krievijas, Ukrainas un Baltkrievijas. Festivālā dominēja produktu un sociālās kampaņas, un Ventspils pilsētas kampaņa bija vienīgā no festivālā iesniegtajiem darbiem, kas popularizēja pilsētu kā zīmolu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valsts autoceļu un tiltu atjaunošanai prasa papildus 7,9 miljonus eiro

Žanete Hāka, 22.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopējais tiltu atjaunošanas deficīts ir 152 miljoni eiro, no kuriem galvenajos autoceļos tas ir 43 miljoni eiro, reģionālajos autoceļos - 43 miljoni eiro, bet vietējos autoceļos - 66 miljoni eiro.

Tā liecina Satiksmes ministrijas informatīvajā ziņojumā iekļautie pērn aprēķinātie dati, ko otrdien izskatīja Ministru kabinets.

Lai uzlabotu tiltu stāvokli, sākot ar 2014. – 2016.gada plānošanas periodu SM pieņēmusi lēmumu tiltu programmām piešķirt finansējumu ne mazāk par 7% no autoceļu tīkla kapitālieguldījumiem plānotajiem līdzekļiem, tomēr vēl arvien šie līdzekļi ir nepietiekami un nespēj mazināt tiltu tehniskā stāvokļa pasliktināšanos apjomus, skaidro SM.

Jau ilgākā laika periodā tiltu pārbūves un atjaunošanas darbu apjomi ir bijuši mazāki par tiltu novecošanās ātrumu un ir uzkrājies ļoti liels atlikto darbu apjoms. Neveikto darbu rezultātā daļa tiltu šobrīd vairs neatbilst pieaugošajām ekspluatācijas, satiksmes drošības un standartu prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldību tiltiem nav tikusi pievērsta nepieciešamā uzmanība ne no valsts puses, ne no to tiešajiem saimniekiem - pašvaldībām, tāpēc Valsts kontrolei nav pārliecības par vismaz 98 pašvaldības tiltu drošību, informē Valsts kontrole.

Latvijā kopumā ir aptuveni 3000 tiltu, no kuriem vairāk nekā trešdaļa ir pašvaldību īpašumā. Lielākā daļa tiltu ir celti pagājušā gadsimta sešdesmitajos un septiņdesmitajos gados un pašvaldību pārziņā un aprūpē ir nonākuši līdz ar Latvijas valstiskās neatkarības atjaunošanu.

Valsts kontrole veica revīziju 11 pašvaldībās, konstatējot, ka šo pašvaldību tiltiem nav tikusi pievērsta nepieciešamā uzmanība ne no valsts puses, ne no to tiešajiem saimniekiem - pašvaldībām. Rezultātā no šo pašvaldību īpašumā esošajiem 332 tiltiem par vismaz 98 tiltu drošību pārliecības nav.

Lai arī normatīvie akti precīzi nenosaka konkrētas pārvaldības darbības tiltu īpašniekiem, tomēr rīcības algoritmu krietns un rūpīgs saimnieks var rast Latvijas standartā LVS 190-11:2009 "Tilta inspekcija un pārbaude ar slodzi", kā arī VSIA "Latvijas Valsts ceļi" izstrādātajās "Tiltu pārvaldīšanas vadlīnijās" un "Tiltu inspekcijas rokasgrāmatā", skaidro revidenti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Tiltam Skrīveros nokritusi ietve kopā ar malējo siju

Žanete Hāka, 02.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skrīveros uz reģionālā autoceļa Augšlīgatne–Skrīveri (P32) 73,18 km tiltam pāri Maizītes upei 21. aprīlī nokritusi tilta ietve kopā ar malējo siju, informē VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Uzreiz pēc šī notikuma tiltu apsekoja VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) speciālisti un tika secināts, ka transporta satiksme pār tiltam var notikt, tilta malas tika norobežotas. Arī papildus piesaistītie eksperti ir atzinuši, ka satiksmi pār tiltam nav jāslēdz, tilta nestspēja ir atbilstoša ikdienas satiksmes slodzēm.

Patlaban tilta pusē kur nokrita ietve ir uzlikti norobežojoši betona bloki, pie tilta ir izvietotas arī ātrumu ierobežojošas ceļa zīmes. Tuvākajā laikā bloki tiks novietoti arī tilta otrā pusē, kurā ir ietve. Drošības apsvērumu dēļ satiksme tiek organizēta pa vienu joslu.

Tiltu papildus ir apsekojuši pieaicinātie eksperti, kuri ir snieguši atzinumu: tilta sijas nogāšanos izraisīja savienojošo detaļu korozijas bojājumi sijas diafragmās. Konstrukciju savienojošās detaļas bija stipri sarūsējušas, un transporta radītās vibrācijas rezultātā ietve nokrita. Eksperti devuši atzinumu, ka tilta nestspēja ir atbilstoša ikdienas satiksmes slodzēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lemberga iecerētie Ventspils venti būs atlaižu kuponi

Ritvars Bīders, 12.10.2011

Ventspils papīra naudas zīmes - 100 venti, kurus rotā Ventspils logo un viens no pilsētas simboliem govs.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs preses konferencē izrādījis Ventspilī iecerēto reģionālo valūtu ventus, kas izrādās vien būs sava veida atlaižu kuponi.

Lembergs informē, ka 100 ventu vērtība būs viens lats.

Ventspils ventu ideja paredz, ka šī «valūta» darbosies kā atlaide pilsētas tūrisma pakalpojumiem, piemēram, muzeju un dažādu atpūtas centru apmeklējumam, kā arī citām ar tūrismu saistītām aktivitātēm.

Ventus tūristi varēs nopelnīt dažādos veidos, piemēram, fotogrāfiju galerijas izveidošanu Ventspils mājas lapā, kā arī ar citām aktivitātēm sociālajos tīklos.

Pirmos 300 ventus tūristi var iegūt līdz 1. decembrim dodoties uz kādu no Ventspils Tūrisma informācijas centriem.

Lembergs informēja, ka ventu akcija finansēta no Ventspils domes Informācijas centra budžeta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kuldīgas velvju tilta atklāšanu svinēs ar plašām atrakcijām

Vēsma Lēvalde, Db, 26.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

28. augustā Kuldīgā svinīgi atklās restaurēto veco velvju tiltu pār Ventu. Atklāšanā pārbaudīs, vai uz tilta spēj viena otrai pabraukt garām divas karietes, dejos Kuldīgas kultūras centra bērnu deju kolektīvs Stariņš un būs skatāma Kuldīgas novada muzeja izstāde „Vecā Ventas tilta restaurācija un atraktīvas tūrisma teritorijas izveide Kuldīgas sirdī”. Auto satiksmei tilts būs slēgts no 10:00 līdz 12:00.

Ir pagājuši 134 gadi, kopš uzcelts masīvais velvju tilts pār Ventu Kuldīgā, un šovasar pabeigta tilta pirmā restaurācija tā pastāvēšanas vēsturē. Tilts, kas reiz uzmūrēts gada laikā no 1873. līdz 1874. gadam, nu gada laikā atjaunots. Lai restaurētu vienu no Latvijas simboliem – velvju tiltu pār Ventu, Kuldīgas pilsētas dome piesaistīja Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansējumu. Projekta kopējās izmaksas – Ls 2 092448

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

LVC: Gandrīz puse valsts pārziņā esošo tiltu ir sliktā tehniskā stāvoklī

LETA, 16.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 969 valsts pārziņā esošajiem tiltiem gandrīz puse ir sliktā vai ļoti sliktā tehniskā stāvoklī, liecina «Latvijas valsts ceļu» sniegtā informācija par pērn veikto tiltu inspekciju datiem.

Vairāk nekā trešdaļas jeb 34,9% tiltu tehniskais stāvoklis ir vērtējams kā slikts, bet 12,1% tiltu - kā ļoti slikts.

Kā norāda LVC, dati liecina, ka sliktākā stāvoklī ir tilti uz valsts vietējiem un reģionālajiem autoceļiem, labākā - uz valsts galvenajiem autoceļiem.

Valsts pārziņā ir 969 tilti, to skaitā arī satiksmes pārvadi un caurtekas. Kā uzsver ceļu apsaimniekotāji, tiltu uzraudzībai tiek pievērsta pastiprināta uzmanība un patlaban neviens no valsts pārziņā esošajiem tiltiem nav slēgts satiksmei, to nestspēja ir pietiekoša. Tiesa gan, 51 tiltam ir ieviesti satiksmes ierobežojumi, pārsvarā tie ir gabarītu ierobežojumi - masas, platuma, uc.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Konstitucionālo tiesību eksperts: juristi sapņus nekomentē

Madara Fridrihsone, 07.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Šāda ideja nav nereāla, esmu dzirdējis, ka dažās vācu pilsētās kā neoficiāla valūta tiek izmantots kvalitatīvs alus,» tā uz Ventspils mēra Aivara Lemberga paziņojumiem par ieceri ieviest Ventspilī savu valūtu komentē konstitucionālo tiesību eksperts, Saeimas Juridiskā biroja vadītājs Gunārs Kusiņš.

Viņš gan uzsver, ka tad drīzāk runa ir par īpašas suvenīrvalūtas ieviešanu – šāda paņēmiena izmantošana neesot nekas jauns pilsētās, kurās ir attīstīta tūrisma industrija.

Savukārt lūgts komentēt A. Lemberga paziņojumus par bezvīzu režīma ieviešanu ar Latviju, G. Kusiņš attrauca: «Sapņus no juridiskā viedokļa komentēt nevar.»

Viņš db.lv norādīja, ka, lai spriestu par to, vai A. Lemberga ieceres vispār ir realizējamas no juridiskā viedokļa, ir jāredz tās izklāstītas rakstiskā veidā, taču «savu valūtu» Ventspils varētu ieviest – tiesa, tā varētu pastāvēt tikai paralēli Latvijas latam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspilī sākti maketēšanas darbi dabā, lai izvēlētos piemērotāko vietu Ventspils naudas - ventu - valūtas maiņas punktam.

Maketēšanas darbi norisināsies reālajā vidē uz Ventspils robežas, braucot virzienā Rīga-Ventspils un Kuldīga-Ventspils, informē ventspils dome.

Db.lv jau vēstīja, ka Ventspils gatavojas ieviest savu pilsētas valūtu - ventu, atvērt vairākās valstīs Ventspils pārstāvniecības un meklēt iespējas iestāties Apvienoto Nāciju organizācijā. Savukārt Latvijas Banka par šo paziņojumu norādīja, ka preču un pakalpojumu maiņas procesi Latvijā nav aizliegti un to laikā var mainīties ar «ventu» un kaut vai konfekšu Gotiņa papīriņiem.

«Šāda ideja nav nereāla, esmu dzirdējis, ka dažās vācu pilsētās kā neoficiāla valūta tiek izmantots kvalitatīvs alus,» tā uz Ventspils mēra Aivara Lemberga paziņojumiem par ieceri ieviest Ventspilī savu valūtu komentē konstitucionālo tiesību eksperts, Saeimas Juridiskā biroja vadītājs Gunārs Kusiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Autoceļu un tiltu uzturēšanai piešķir papildus 3,7 miljonus eiro

Žanete Hāka, 13.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets (MK) otrdien pieņēma lēmumu piešķirt papildus 3,7 miljonus eiro valsts vietējo autoceļu un tiltu uzturēšanas darbiem, informē Satiksmes ministrijas pārstāvji.

Papildus saņemtais finansējums ļaus jau šogad veikt valsts autoceļu tīklā neatliekamus tiltu un vietējo autoceļu ar sabrukušu segumu uzturēšanas darbus.

2,2 miljonus eiro plānots novirzīt tiltu ikdienas uzturēšanai, vienu miljonu eiro – tiltu rekonstrukcijai, bet 0,5 miljonus eiro – vietējo ceļu ikdienas uzturēšanai.

Par šiem līdzekļiem tiks uzlabots valsts vietējo autoceļu seguma stāvoklis, atjaunota ūdens atvade no ceļiem un veikti tiltu ārkārtas uzturēšanas darbi, novēršot ekspluatācijas laikā radušos bojājumus un defektus, atjaunojot vai nomainot atsevišķus tiltu konstruktīvos elementus un veicot citus nepieciešamos uzturēšanas pasākumus tiltu ilgmūžības un funkcionalitātes nodrošināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir pazuduši tiltu būvnieki, otrdien intervijā LNT raidījumam «900 sekundes» atzina satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

«Mums kaut kur ir pazuduši tiltu būvnieki - ja iepirkumos ceļu remontiem mums ir diezgan laba konkurence un cenas iet uz leju, tad iepirkumos tiltu remontiem ir daudz gadījumu, kad neviens būvnieks nepiesakās. (..) Kaut kas šajā segmentā ir sakārtojams,» sacīja ministrs.

Tāpat viņš atzina, ka Latvijā tiltu stāvoklis neuzlabojas. «Tiltu stāvoklis Latvijā nekādā veidā neuzlabojas. Mēs knapi spējam savākt tos tiltus, kas ir ļoti sliktā stāvoklī,» sacīja Linkaits.

Vienlaikus ministrs uzsvēra, ka ikviens tilts tiek pārbaudīts un, ja tā stāvoklis apdraudēs satiksmes drošību, tilta īpašnieka pienākums būs to slēgt.

VAS «Latvijas valsts ceļi» publiskotajā valsts autoceļu tīkla 2018.gada statistikā sacīts, ka uzņēmuma pārziņā ir kopumā 963 tilti, no kuriem 897 ir dzelzsbetona, 14 - akmens, 47 - metāla un pieci - koka. Vienlaikus 28,3% jeb 273 tiltu tehniskais stāvoklis novērtēts kā labs, 26% jeb 250 tiltu tehniskais stāvoklis novērtēts kā apmierinošs, 34,4% jeb 331 - kā slikts, bet 11,3% jeb 109 tiltu tehniskais stāvoklis novērtēts kā ļoti slikts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā A. Deglava pārvada slēgšanu, no ceturtdienas, 25.aprīļa, Rīgas satiksme ir izstrādājusi izmaiņas 11., 22. trolejbusa un 3., 6., 13., 47., 50., 51. un 52. autobusa maršrutiem.

11.trolejbusa maršruts – slēgts. Mēneša biļetes, kas iegādātas minētajam maršrutam, var izmantot 13.trolejbusa maršrutā bez reģistrācijas.

22.trolejbusa maršruts virzienā uz Centrālo staciju brauc pa maršrutu līdz A.Deglava ielai, tālāk pa A.Deglava ielu, Nīcgales ielu, Dzelzavas ielu, Vaidavas ielu, Ieriķu ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, A.Čaka ielu un tālāk pa maršrutu. Virzienā uz Pļavniekiem brauc pa maršrutu līdz Avotu ielai, tālāk pa Avotu ielu, J.Asara ielu, Pērnavas ielu, A.Čaka ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, Dzelzavas ielu, Nīcgales ielu, A.Deglava ielu un tālāk pa maršrutu.

3. un 6.autobusa maršruts virzienā uz Daugavgrīvu, Abrenes ielu brauc pa maršrutu līdz A.Deglava ielai, tālāk pa A.Deglava ielu, Nīcgales ielu, Dzelzavas ielu, Vaidavas ielu, Ieriķu ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, A.Čaka ielu, Pērnavas ielu un tālāk pa maršrutu. Virzienā uz Pļavniekiem, Dreiliņiem brauc pa maršrutu līdz Pērnavas ielai, tālāk pa Pērnavas ielu, A.Čaka ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, Dzelzavas ielu, Nīcgales ielu, A.Deglava ielu un tālāk pa maršrutu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par 1,6 miljoniem restaurēs tiltu pār Ventu Kuldīgā

, 07.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 9.augustā, Kuldīgas Domes priekšsēdētājs Edgars Zalāns parakstīs līgumu ar SIA M.A.-Taka valdes priekšsēdētāju Arvīdu Lieckalniņu par masīvā velvju tilta pār Ventu Kuldīgā restaurāciju, Db.lv informēja Kuldīgas pilsētas dome. Līgumsumma – 1 637 792, 96 lati.

Lai atjaunotu vienu no Latvijas simboliem – velvju tiltu pār Ventu, Kuldīgas Dome, piesaistot Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansējumu, īsteno projektu Vecā Ventas tilta restaurācija un atraktīvas tūrisma teritorijas izveide Kuldīgas sirdī. Projekta mērķis ir izveidot atraktīvu tūrisma teritoriju, restaurējot Kuldīgas nozīmīgāko kultūrvēstures un tūristu piesaistes objektu – veco Ventas tiltu – un veidojot infrastruktūru ''dzīvā muzeja'' kompleksam.

SIA Inženierbūve izstrādājusi projektu tilta restaurācijai. SIA M.A.-Taka uzvarējusi konkursā par masīvā velvju tilta restaurāciju (līgumsumma – Ls 1 637 792, 96). Būvdarbi sāksies pēc 11.augusta, kad pāri tiltam dosies Kuldīgas 2. pusmaratona dalībnieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Lielākie tiltu būvniecības objekti šogad Latvijā

Laura Mazbērziņa, 06.09.2018

Tilts pār Daugavu uz Daugavpils apvedceļa (Kalkūnos). Izmaksas 1,38 miljoni eiro. Paredzams, ka būvdarbi notiks visu šī gada būvsezonu.

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad valsts ceļu tīklā tiek pārbūvēti 8, bet atjaunoti 17 tilti, kā arī pārbūvētas trīs caurtekas, bet uz trim tiltiem tiek atjaunots brauktuves segums. Divi tilti, uz kuriem patlaban notiek aktīvi būvdarbi – pār Daugavu Daugavpils apvedceļā un pār Raunu uz vietējā ceļa Lodes stacija – Jaunrauna- Veselava (V296) tiks pabeigti nākamgad, informē Anna Kononova, VAS Latvijas valsts ceļi, Komunikācijas daļas vadītāja.

Lielākie tiltu būvniecības objekti vasts autoceļu tīklā šogad:

Tilts pār Daugavu uz Daugavpils apvedceļa (Kalkūnos). Izmaksas 1,38 miljoni eiro

Daugavpils apvedceļa (Kalkūni–Tilti) (A14) 12,97. kilometrā ir sākta tilta pār Daugavu atjaunošana. Tiltam tiks pilnībā nomainīta brauktuve un attīrītas no rūsas un nokrāsotas četras metāla kopņu konstrukcijas, kā arī ieklāta jauna hidroizolācija. Tilta garums ir 312,8 metri un krāsojamā platība vien ir 12 275 kvadrātmetri. Kopš uzbūvēšanas 1967. gadā tiltam ir atjaunots vien asfalta segums. Pašreiz notiek segas demontāža tilta labajai brauktuvei, satiksme pār tiltu ir reversīva, tā tiek regulēta ar luksoforu un ir noteikts ātruma ierobežojums 70, 50 un 30 km/h. Vienlaikus tiek būvēts pagaidu apbraucamais tilts. Būvdarbus veic SIA «Rīgas tilti», to līgumcena ir 1,38 miljoni eiro (ar PVN). Paredzams, ka būvdarbi notiks visu šī gada būvsezonu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kopš Dienvidu tilta atklāšanas ir mazinājusies satiksme pār Salu tiltu un Akmens tiltu

Atis Rozentāls, Db, 23.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš Dienvidu tilta atklāšanas laika periodā līdz 15. decembrim vidējā diennakts satiksmes intensitāte pār Salu tiltu ir samazinājusies par 16.7%, savukārt pār Akmens tiltu samazinājusies par 3.7%, liecina Rīgas domes Satiksmes departamenta apkopotie dati.

Salu tiltu vidēji diennaktī šķērso par 13.5 tūkstošiem transportlīdzekļu mazāk nekā laika periodā no oktobra vidus līdz 17. novembrim, kad atklāja Dienvidu tiltu. Savukārt Akmens tiltu vidēji diennaktī šķērso par 2035 transportlīdzekļiem mazāk nekā laika periodā no oktobra vidus līdz Dienvidu tilta atklāšanai. Ja pirms Dienvidu tilta atklāšanas Salu tiltu šķērsoja vidēji 80.7 tūkst. transportlīdzekļi diennaktī, tad četru nedēļu laikā pēc Dienvidu tilta atklāšanas Salu tiltu šķērso vidēji 67.2 transportlīdzekļi diennaktī. Ja pirms Dienvidu tilta atklāšanas Akmens tiltu šķērsoja vidēji 54.9 tūkst. transportlīdzekļu diennaktī, tad četru nedēļu laikā pēc Dienvidu tilta atklāšanas Akmens tiltu šķērso vidēji 52.9 tūkst. transportlīdzekļi diennaktī. Pār Vanšu tiltu vidējā diennakts satiksmes intensitāte četru nedēļu laikā pēc Dienvidu tilta atklāšanas ir saglabājusies iepriekšējā līmenī- aptuveni 60 tūkstoši transportlīdzekļu diennaktī. «Satiksmes intensitātes samazinājums par 16,7% pār Salu tiltu mēneša laikā kopš Dienvidu tilta atklāšanas ir ļoti ievērojams. Praksē satiksmes intensitātes izmaiņas pat par 2% rada ļoti jūtamas izmaiņas satiksmes plūsmā. Protams, ka satiksmes intensitātes samazinājums ir aplūkojams plašākā kontekstā. Satiksmes intensitāti un transportlīdzekļu skaitu Rīgā tiešā veidā ietekmē arī valsts ekonomiskās situācijas izmaiņas,» norādīja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Tiesības celt prasības pret valdes locekļiem – papildus iespēja kreditoru interešu aizsardzībai?

Eva Berlaus, 15.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komerclikuma 170. pants paredz, ka kreditors, kurš nevar panākt sava prasījuma apmierināšanu no sabiedrības, var celt prasību sabiedrības labā pret sabiedrības valdes locekļiem, ja viņi nodarījuši sabiedrībai zaudējumus un nav tos atlīdzinājuši.

Saskaņā ar Komerclikumu prasību var celt 5 gadu laikā no prasības tiesību rašanās dienas un kreditora tiesības celt prasību neierobežo arī tas, ka sabiedrība ir atteikusies no prasības pret vainīgo, starp sabiedrību un valdes locekli ir noslēgts izlīgums, kā arī tas, ka zaudējums nodarīts pildot dalībnieku sapulces vai padomes lēmumu.

Šajos laikos, kad parādu piedziņa prasa arvien vairāk pūļu, kreditori novērtētu jebkuru efektīvu papildus līdzekli cīņā ar parādniekiem. Taču, kad Komerclikuma 170. pants ir izmantojams un vai tas nodrošina pietiekami efektīvu aizsardzību, lai kreditoriem būtu interese minētās tiesības izmantot? Manuprāt, lai gan ir pilnīgi skaidrs, ka nekāds brīnumlīdzeklis tas nav, kreditoriem ir vērts paturēt prātā šo pantu, jo var būt situācijas, kad tas tiešām palīdz.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valsts kontrole: vairums veselības aprūpes Rezerves fonda līdzekļu nav piešķirti atbilstoši normatīvo aktu prasībām

, 16.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

96% veselības aprūpes Rezerves fonda (Rezerves fonda) līdzekļu 2005.gada laikā ir piešķirti, nepamatojot to ar normatīvajos aktos noteiktajiem Rezerves fonda izmantošanas virzieniem, vai arī tie piešķirti iepriekš prognozējamu un plānojamu pasākumu finansēšanai, kurus bija iespējams laikus plānot attiecīgajās valsts budžeta apakšprogrammās, revīzijā secinājusi Valsts kontrole (VK).

Par Rezerves fonda līdzekļu piešķiršanas likumību un atbilstību normatīvajiem aktiem ir atbildīga Veselības ministrija (VM) un tās pārraudzības iestāde - Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūra (VOAVA), kurai arī jānodrošina kontrole pār piešķirto finanšu līdzekļu izlietojumu.

VK konstatējusi, ka, kaut gan nav pamatots, ka neplānoti pieaudzis pacientu skaits, stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu pārstrādes daļējai apmaksai un ambulatoro un stacionāro rindu mazināšanai izlietoti Ls 2 152 243 Rezerves fonda naudas. Nosaucot tos kā izdevumus sabiedrības informēšanai par veselības aprūpes pakalpojumiem, Veselības veicināšanas valsts aģentūrai veselības aprūpes darbinieku sporta spēļu rīkošanai piešķirti Ls 7 560, Latvijas Ģimenes ārstu asociācijai Baltijas Ģimenes ārstu 5. konferences rīkošanai - Ls 6 000, VM krīzes komunikācijas plāna izstrādei - Ls 9 440 , VM konkursa "Sakoptākais Latvijas pagasts 2005" uzvarētāju apbalvošanai - Ls 5 000.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biedrības Latvijas Ceļu būvētājs (LCB) izvietotie Geocaching slēpņi tiek aktīvi apmeklēti arī gadu pēc to novietošanas patiltēs. Turklāt apmeklētāju publicētie komentāri Geocaching.com vēsta, ka nav mazinājies iedzīvotāju sašutums par valsts pārziņā esošo tiltu bēdīgo stāvokli, informē LCB izpilddirektors Zigmārs Brunavs.

No biedrības LCB izvietotajiem Geocaching slēpņiem apmeklētāji visaktīvāk pulcējušies apskatīt tiltus pār Ranku (Ogres novads), Iecavu (Iecavas novads) un Sidrabi (Jelgavas novads), kur koncentrējusies ceturtdaļa no visiem apmeklētājiem. Savukārt tilti pār Viesīti (Viesītes novads) un Bērzaunes upi (Madonas novads) šogad apmeklētājiem ir slēgti.

«Kopš slēpņu izvietošanas esam saņēmuši ļoti daudz iedzīvotāju komentāru par tiltu bēdīgo stāvokli. Mums ir prieks, ka iedzīvotāji nav bijuši vienaldzīgi un aktīvi iesaistījušies bēdīgo tiltu apsekošanā. Diemžēl tikai ar iedzīvotāju iniciatīvu vien šajā gadījumā nepietiek – ir jāiesaistās arī valstij. Gada laikā valsts izrādītā iniciatīva ir bijusi diezgan niecīga. No tiltiem, kuros pērn izvietojām slēpņus, izmaiņas šogad plānotas vien divos tiltos. Tiltam pār Viesīti beidzot uzsākti ilgi gaidītie remontdarbi, bet tiltu pār Bērzaunes upi sliktā stāvokļa dēļ iecerēts nojaukt, komentē,» Z. Brunavs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Enerģētikas un elektrotehnikas fakultātē 21.martā sesto gadu pēc kārtas norisinājās spageti tiltu konstruēšanas sacensības STiKS. Pasākumā, kur dalībnieki no makaroniem un līmes veidoja pēc iespējas izturīgākas tilta konstrukcijas, šogad piedalījās 100 dalībnieku, pārstāvot 18 mācību iestādes.

Sešu stundu laikā sacensību dalībnieki pārvērta trauslos spageti makaronus izturīgās tiltu konstrukcijās. Tika izmantotas visdažādākās tiltu konstrukcijas un saistvielas, cenšoties atrast spēcīgāko kombināciju, lai tilts spētu izturēt pēc iespējas lielāku slodzi.

Mājās gatavoto Lielo tiltu kategorijā piedalījās 7 komandas, bet 2 no tām bija uzbūvējušas pat 2 tiltus, kas sacensības padarīja īpaši aizraujošas. Pārliecinošu 1. vietu ieguva komanda «JAM» (dalībnieki: Artūrs Vēvers, Jānis Lungevics, Māris Puriņš) ar rezultātu 476.14 kg, kam pietrūka vien vairāk par 8 kg līdz jaunam Latvijas rekordam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LAU uz 130 tiltiem veicis darbus 2,2 miljonu eiro apmērā

Dienas Bizness, 03.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) 2,2 miljonu eiro apmērā veic ikdienas uzturēšanas darbus uz 130 tiltiem, informē LAU sabiedrisko attiecību speciāliste Sigita Audere.

Viņa informē, ka izpildīti 90% no plānotajiem tiltu stāvokļa uzlabošanas darbiem un pašlaik darbi turpinās vēl pie tiltu brauktuvju šuvju remonta. Lai novērstu tiltu konstrukciju bojājumu progresēšanu, šogad tiem tika pievērsta pastiprināta uzmanība un veikti neatliekami ikdienas uzturēšanas darbi.

Lai paildzinātu tiltu segumu kalpošanas laiku un autovadītājiem būtu komfortablāki braukšanas apstākļi, 1,6 km garumā uz tiltu segumiem ir veikta vienkārtas virsmas apstrāde, salabotas bedres 33 152 m2 platībā, kā arī veikta tiltu segumu plaisu aizpildīšana.

Tiltu margas un barjeras 2843 m2 platībā ir apstrādātas ar pretkorozijas grunti un nokrāsotas, tādējādi tās aizsargājot no apkārtējās vides ietekmes un korozijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmumi sūdzas par VA Materiālās rezerves rīcību

Lelde Petrāne [email protected] Valdis Vikmanis [email protected], 27.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

11 uzņēmumi ir informējuši Iekšlietu ministru Ivaru Godmani par atbildi uz ministrijas pārraudzībā esošās iestādes VA Materiālās rezerves piedāvājumu veikt izmaiņas noslēgtajos līgumos. Ja uzņēmumi piekritīšot piedāvājumam, to zaudējumi būšot lēšami desmitos tūkstošu latu un darbu zaudēšot aptuveni 250 cilvēki dažādos Latvijas reģionos.

Uzņēmumu izplatītais paziņojums medijiem: "Visi šie uzņēmumi (sarakstu skatīt informācijas beigās) 2006. gadā uzvarēja LR Iekšlietu ministrijas VA Materiālās rezerves izsludinātajā atklātajā konkursā par Izņemto transportlīdzekļu glabāšanu un izsniegšanu. Konkursā uzvarēja tās kompānijas, kuras piedāvāja zemāko cenu. Saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem, uzņēmējiem vajadzēja nodrošināt stāvvietas ar videonovērošanu; fizisko apsardzi; sniegt auto evakuācijas pakalpojumus, kā arī visas automašīnas, kuras atrodas autostāvvietu glabāšanā - apdrošināt. Uzņēmumu pārstāvji uzsver, ka, slēdzot līgumus, Aģentūra ir akceptējusi piedāvātās cenas, kā rezultātā uzņēmēji plānojuši kompāniju darbību. Šobrīd Aģentūra piedāvā uzņēmējiem mainīt noslēgto līgumu nosacījumus, samazinot uz pusi auto glabāšanas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Ir piemēroti apstākļi kredītiestāžu sektora kapitāla rezervju papildināšanai

Db.lv, 20.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas banku sektora finanšu rādītāji ir labi, un Makrouzraudzības padome uzskata, ka šajos apstākļos ir tālredzīgi papildināt kredītiestāžu kapitāla rezerves jeb ievērot principu "taisi ratus ziemā, un kal ragavas vasarā".

Makrouzraudzības padomes šā gada 19. jūlija sēdē, apspriežot svarīgākos sistēmiska līmeņa riskus finanšu stabilitātei un nepieciešamos makrouzraudzības politikas pasākumus finanšu stabilitātes veicināšanai, tika secināts, ka banku sektora finansiālie rādītāji ir sekmīgi, un pašreizējie apstākļi ir piemēroti banku sektora noturības nostiprināšanai.

Latvijas kredītiestādēm ir augstas brīvprātīgās kapitāla rezerves, labi peļņas rādītāji un joprojām zemas finansējuma izmaksas. Vienlaikus nedrīkst aizmirst par riskiem, t. sk. ņemot vērā pēdējo gadu pieredzi un norisēm kontekstā ar pandēmiju un Krievijas sākto karu Ukrainā. Liela mēroga šoki var iestāties negaidīti un pēkšņi, joprojām pastāv augsta nenoteiktība, turklāt Latvijas tautsaimniecība tās izmēra un atvērtības dēļ ir īpaši pakļauta ārējām norisēm. Tāpēc būtu tālredzīgi labos finansiālos apstākļus izmantot, lai laikus veidotu papildu noturības rezerves nebaltai dienai, kad riski var īstenoties. Turklāt kredītiestāžu pašreizējie finansiālie apstākļi ļautu nostiprināt noturību bez negatīviem procikliskiem efektiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ronis: Latvijas ostu vadībā nav vajadzīga centralizēta ostu pārvalde

Vēsma Lēvalde, 16.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galvenie uzdevumi ir izvairīties no ostu vadības politizēšanas un partijiskošanas, preses konferencē Liepājā uzsvēra satiksmes ministrs Aivis Ronis. «Neredzu vajadzības pēc radikālām reformām,» viņš piebilda.

Caurspīdīgumju vienmēr varot uzlabot, piemēram, kontrolējot resursu ieguldījumu plānošanu un izlietojuma efektivitāti, taču pašreizējais modelis, kad ostu valdē ir gan uzņēmēju, gan pašvaldību, gan ministriju pārstāvji, esot labs. To pierāda fakts, ka krīzē ostu kravu apgrozījumi kāpa.

Ministrija arī atbalsta un virza tālāk izskatīšanai valdībā un parlamentā likumu par speciālo ekonomisko zonu termiņa pagarināšanu. Runājot par Eiropas Savienības finansējuma sadali nākamajā periodā, ministrs izteica cerību, ka «satiksmes infrastruktūra paliks prioritāte», jo tas esot investīciju piesaistes un uzņēmumu konkurences jautājums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deglava tiltu pilnībā atvērt satiksmei varētu no maija vidus, piektdien preses konferencē pieļāva Rīgas mēra pienākumu izpildītājs Oļegs Burovs (GKR).

Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB), izvērtējot tam iesniegto informāciju, rīt, 4.maijā, plāno atvērt Deglava ielas satiksmes pārvadu tikai sabiedriskā un operatīvā transporta kustībai.

BVKB pieņēmusi lēmumu atļaut pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» sabiedriskā transporta un operatīvā transporta kustību pa tiltu, bet ievērojot braukšanas ātruma ierobežojumu līdz 20 kilometriem stundā un attāluma intervālu starp transportlīdzekļiem vismaz 30 metri. Satiksme pa tiltu nebūs atvērta citam sabiedriskajam transportam, piemēram, taksometriem un mikroautobusiem.

BVKB Kontroles departamenta direktors Māris Demme piektdien žurnālistiem stāstīja, ka tilta pilnīgai atvēršanai satiksmei nepieciešams nostiprināt tā konstrukcijas, bet līdz tam būvdarbu veicējam jāizstrādā darbu veikšanas projekts un jāsaņem BVKB atļauja nostiprināšanas darbu veikšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru