Ap simts rīdzinieku iebilst pret lidostas Rīga paplašināšanas plāniem, raksta Latvijas Avīze.

Lidostas teritorijas jaunajās robežās jau nozāģēti koki, bet izzāģēto koku un aizbērto ūdens novadgrāvju dēļ pārplūdis tuvējais ezers, applūdinot iedzīvotāju. Pret aptuveni 2,3 kilometru gara dzelzceļa atzara būvniecību no esošā Rīgas–Tukuma dzelzceļa līdz lidostai un lidostas Rīga teritorijas paplašināšanu kopumā iebilstot ap simts rīdzinieku.

Iedzīvotāji laikrakstam norāda, ka pārmērīgā mitruma dēļ nosēžas māju pamati un plaisā sienas. Piegružotā un pastāvīgi applūdusī vieta mākslīgi pazeminātu nekustamo īpašumu vērtību, kas atsavināšanas gadījumā ļautu izmaksāt atlīdzībā grašus. Tā kā šī teritorija pieder lidostai un te paredzēta arī dzelzceļa būvniecība, tas viss, pēc iedzīvotāju domām, tiekot darīts tīšām.

Savukārt lidostas pārstāvis Mārtiņš Langrāts skaidro, ka attīstība ir neizbēgama. Tā kā turpmākajos gados pasažieru pārvadājumu būšot vairāk, ir paredzēta jauna lidostas termināļa celtniecība. To varētu pabeigt līdz 2013. gada beigām. M. Langrāts gan saka, ka termināļa būvniecība notikšot lidostas robežās un ka neskaršot zemes vai māju privātīpašumus. Viņaprāt, iedzīvotāju uztraukumu vairāk izraisījusi dzelzceļa būvniecība, kurš varētu šķērsot viņu īpašumus.

Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcijas izpilddirektors Māris Kalve domā, ka iedzīvotāji sūdzas tāpēc, ka neviens nav spējis viņiem skaidri izstāstīt, kāda īsti būvēšanās šajā teritorijā ir paredzēta un kādas sekas tā varētu radīt.

VAS Latvijas dzelzceļš attīstības plānošanas un projektu vadības daļas vadītāja Aija Poča noliedz, ka cilvēkiem nekas neesot skaidrots. Viņasprāt, iedzīvotāji satrakojušies pāragri. Pašlaik tiekot vien pētīts, kādas varētu būt iespējas uzbūvēt šādu dzelzceļu; cik tas maksātu; kā tas ietekmēs dabu un cilvēkus. Bet neviens vēl nav teicis, ka dzelzceļu noteikti būvēs.

Šā gada decembrī un nākamā gada sākumā varētu notikt ietekmes uz vidi novērtējuma sabiedriskā apspriešana. Vai vispār kaut ko būvēs, par to skaidrība varētu rasties līdz 2011. gada augustam, kad Latvijas dzelzceļš pieņems lēmumu par tālāko darbību.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra