Nekustamais īpašums

Sāk būvēt Dienvidu pakavu

Ingrīda Drazdovska [email protected], 28.10.2004

Jaunākais izdevums

28. oktobrī tiek likts pamatakmens vērienīgajam daudzdzīvokļu dzīvojamo māju kompleksam Dienvidu pakavs Rīgā, Ziepniekkalnā. Pilsētmāju rajona celtniecība notiks vairākās kārtās 2005. — 2006. gadā, bet jau 2005. gadā tiks nodoti pirmie 150 dzīvokļi. Db jau rakstīja, ka pavisam paredzēts, ka kompleksā tiks uzbūvētas 5 līdz 7 ēkas, izveidojot ap 700 dzīvokļu un 50 biroju telpu. Paredzēts izveidot virszemes un pazemes autovietnes. Projektu īsteno SIA Pilsētmāju institūts Urban Art. Projekta 1. kārtas (minētie 150 dzīvokļi un autonovietne) īstenošanas izmaksas būs 6.2 miljoni latu, — informēja uzņēmuma padomes priekšsēdētāja Laimdota Šnīdere. Lētākie dzīvokļi ar iekšējo apdari maksāšot 550 Ls/m2. Projekta autors ir arhitekts Jānis Norde (arhitektu birojs Sarma un Norde), bet kopējo projekta vadību un būvuzraudzību veiks inženieru birojs Būves un būvsistēmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dienvidu tilts izmaksās ap 600 miljoniem latu

Ieva Mārtiņa, Atis Rozentāls, Katrīna Iļjinska, 29.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidu tilta pirmo divu kārtu izmaksas varētu sasniegt ap 570 milj. Ls, tomēr projekta virzītāji nepiekrīt to dēvēt par "zelta tiltu".

Uz jautājumu, vai Dienvidu tiltu var dēvēt par vienu no pasaulē dārgākajiem tiltiem, gan tilta būvnieki, gan RD pārstāvji atbildēja kategorisku "nē". Viņi norādīja, ka, rēķinot uz vienu kvadrātmetru, citi mazāki tilti Latvijā varētu pat izmaksāt dārgāk.

"Absurds! Nekādā gadījumā! Atliek cilvēkam iestāstīt, ka tas ir dārgi un viņš arī saka - Ķīnā ir lētāk!," komentējot nesen publiskoto anonīmo būvinženieru pētījumu par Dienvidu tilta izmaksām, izsaucās G.Rāvis. "Mēs to saucam par lielāko Latvijas inženiertehnisko būvi, līdz ar to naudietilpīgākā," tā viņš. Būvnieku pārstāvis uzskata, ka ažiotāžu izraisa fakts, ka Latvijā neesam pieraduši pie objektiem ar tik lielām izmaksām. Gan E. Raubiško, gan G.Rāvis uzskata, ka nav taisnība uzskatam, ka Dienvidu tilta vietā pirmo būvēt vajadzēja Ziemeļu šķērsojumu. "Diez vai Latvijas valsts līdzekļi un iespējas ļaus šo projektu īstenot, pat ar publisko un privāto partnerību un pat ar Eiropas naudu," skepsi neslēpa G.Rāvis. Līdzīgās domās ir arī T.Laizāns: "Ja paanalizētu, varbūt Murjāņu tilts iznāks dārgāks, rēķinot uz vienu m2. Tiek piesaukts arī Dubaijas tilts, kas it kā būšot lētāks nekā mūsējais. Esmu runājis ar šī tilta projektētāju, kurš teica, ka 1 m2 izmaksas sasniedz 7000 eiro un vairāk. Ar Ķīnu arī sarežģīti salīdzināt, tur darbaspēka izmaksas ir krietni zemākas."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

17. novembrī satiksmei atklās Dienvidu tiltu un trīslīmeņu estakādes pāri Krasta ielai un Maskavas ielai. Tas ir pirmais šāda mēroga un sarežģītības satiksmes objekts Latvijā. Lai iepazīstinātu iedzīvotājus ar jaunajām Daugavas šķērsošanas iespējām, Rīgas dome aicina autovadītājus jau šobrīd Rīgas domes mājas lapā iepazīties ar satiksmes shēmu, lai uzzinātu, kā šķērsot jauno tiltu un nokļūt nepieciešamajā virzienā.

Dienvidu tilta satiksmes shēma un informatīvi izglītojoša Dienvidu maģistrāles interaktīva vizualizācija ir pieejama mājas lapas riga.lv sadaļā Iepazīsti Dienvidu tiltu pirms atklāšanas!.

Interaktīvajā vizualizācijā var iepazīties ne tikai ar Dienvidu tiltu un tā estakādēm, bet arī maģistrālajiem pievedceļiem abos Daugavas krastos pēc to izbūves- kā izskatīsies jaunais Slāvu dzelzceļa pārvads, trīslīmeņu satiksmes mezgls Slāvu rotācijas apļa vietā, jaunā automaģistrāle no Ziepniekkalna ielas līdz Bauskas ielai ar divu līmeņu šķērsojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Banka (LB) rīt, 2. decembrī, laidīs apgrozībā jaunas divu veidu viena lata apgrozības monētas ar pakava attēlu reversā.

Monētas grafisko dizainu veidojusi māksliniece Frančeska Kirke, un ģipša modeli - tēlniece Laura Medne. Jaunās viena lata monētas kaltas Vācijas kaltuvē Staatliche Munze Berlin.

«Daudzas tautas visā pasaulē jau kopš seniem laikiem pakavu uzskata par veiksmes nesēju un mēdz to pienaglot virs durvīm vai arī nēsāt līdzi pakava veidā izgatavotu amuletu. Šāds uzskats veidojies viduslaikos, kad pakavu izgatavošana maksāja visai dārgi un liela veiksme bija pakavu vienkārši atrast,» skaidro LB.

Šoreiz īpašās apgrozības monētas kaltas divējādas, lai laime nāk pretī ikvienam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzsāks Dienvidu tilta 2. kārtas projektēšanu

, 26.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 26. jūnijā, pēc līguma parakstīšanas par Dienvidu tilta 2. kārtas projektēšanu, būvniecību un nepieciešamo finansējuma piesaisti, tiek uzsākta projektēšana Slāvu dzelzceļa pārvadam. Projektēšana ilgs 12 mēnešus, kam sekos būvniecība.

Kā zināms, š.g. 12. jūnijā Rīgas dome pieņēma lēmumu par Daugavas Dienvidu tilta labā krasta pieeju (Dienvidu tilta 2.kārta) projektēšanas un būvniecības līguma un tā izpildei nepieciešamo finansēšanas līgumu slēgšanu.

Otrajā kārtā paredzēts veikt Slāvu dzelzceļa pārvada rekonstrukciju, kas ir viens no sarežģītākajiem un transporta noslogotākajiem satiksmes mezgliem Rīgā. Lai, realizējot rekonstrukciju, nevajadzētu pārtraukt šīs transporta būves funkcijas, vispirms tiks uzbūvēts jauns braukšanas joslu pārvads. To pabeidzot un sākot ekspluatāciju, tiks veikta jau esošā pārvada rekonstrukcija. Dienvidu tilta projekta būvniecības otro kārtu plānots pabeigt līdz 2011. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Palielināts Urban Art pamatkapitāls

, 27.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Pilsētmāju institūts Urban Art, emitējot 465 jaunas kapitāla daļas, ir palielinājis uzņēmuma pamatkapitālu par LVL 93 000. Jaunās kapitāla daļas ir iegādājies SIA Optometrijas serviss, Db.lv informēja uzņēmuma sabiedrisko attiecību konsultants Ēriks Volosovskis.

Darījuma rezultātā Urban Art ir ieguvis papildu līdzekļus LVL 2,8 miljonu apmērā. Iegūtie līdzekļi tiks investēti jaunu nekustamo īpašumu projektu attīstībā. Par uzņēmuma valdes priekšsēdētāju turpinās strādāt lielākā uzņēmuma daļu īpašniece Dr. Laimdota Šnīdere.

"Lai veiksmīgi darbotos nekustamo īpašumu tirgū, regulāri nepieciešams investēt gan uzņēmuma, gan jaunu projektu attīstībā. Esmu pārliecināta, ka mūsu iniciatīva attaisnosies. Šī gada laikā esam iecerējuši ne vien pabeigt Dienvidu Pakavu II, bet arī uzsākt jaunus vērienīgus projektus - Dienvidu Pakavu III un projektu Keldiša ielā 14," stāsta Urban Art valdes priekšsēdētāja Dr. Laimdota Šnīdere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Vislētāk Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību sola pabeigt Transport Systems

BNS, 03.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vislētāk Dienvidu tilta trešās kārtas – posma no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai – būvniecību pabeigt sola Dienvidu tilta ģenerālbūvnieks Transport Systems, liecina neoficiāla informācija.

Saskaņā ar to konkursā par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu iesniegtie pretendentu piedāvājumi, kas ietver būvniecību un finansējumu, ir no 23,383 miljoniem latu līdz 31,758 miljoniem latu ar pievienotās vērtības nodokli.

Transport Systems Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecību ar finansējuma piesaisti piedāvā pabeigt par 23,383 miljoniem latu, piegādātāju apvienības ACB, Tilts un viadukts piedāvātā summa ir 23,604 miljoni latu, kompānijas AB Kauno tiltai – 25,792 miljoni latu, savukārt būvfirmu grupa Binders un Arčers būvniecību sola pabeigt par 31,758 miljoniem latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekspluatācijā ir nodota A klases noliktavu, tirdzniecības un biroju telpu kompleksa “Dienvidu vārti”, kas atrodas Rīgā, Rēzeknes ielā, ceturtā kārta, informē projekta attīstītājs.

Projekta “Dienvidu vārti” attīstītājs ir LNK Properties, kas veiksmīgi realizē noliktavu, rūpniecības, tirdzniecības, biroju un dzīvojamo ēku attīstību tālākai iznomāšanai un pārdošanai, savukārt būvdarbus veica AS “LNK Industries”.

Komplekss “Dienvidu vārti”, kura būvniecība tika uzsākta 2019. gada pavasarī, ir A klases industriālais parks, kas 5 hektāru plašajā teritorijā apvieno daudzfunkcionālas noliktavu, biroju, tirdzniecības un ražošanas telpas ar attīstītu infrastruktūru. Ceturtajā kārtā ekspluatācijā tika nodota divstāvu ēka ar kopējo platību 4210 m2. Tā būvēta, ievērojot energoefektivitātes principus, un pilnībā aprīkota ar mūsdienīgām inženierkomunikācijām un telekomunikācijām. Kompleksā ir pieejamas elektrouzlādes stacijas un plānots uzstādīt saules paneļus. Plašās “Dienvidu vārti” telpas ir piemērotas, gan maziem un vidējiem, gan liela mēroga un apjoma uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Anonīmi ceļu, tiltu būvnieki, kā arī arhitekti veikuši analīzi, salīdzinot Dienvidu tilta izmaksas ar šī gada 1. maijā atklāto pasaulē garākā tilta Ķīnā izmaksām, un secinājuši, ka Dienvidu tiltu jāvar uzbūvēt par 220.7 miljoniem LVL. Tas nozīmē, ka 92.7 miljonu LVL izlietojums nav skaidrs.

Fragments no izmaksu analīzes:

„Aptuveni 11.8 miljardus juaņu (763 miljonus latu) izmaksājušais Handžou līča tilts Sutong Bridge krietni pārsniedz citus tiltus pāri jūras ūdeņiem, tādiem kā Bahreinu un Saūda Arābiju savienojošo dambi. Tas ir pietiekami garš, lai pār Lamanšu savienotu Lielbritāniju un Franciju.

Latvijā 2008. gada beigās plāno atklāt Dienvidu tiltu, kura 1 kv.m. izmaksas būs tieši piecas reizes dārgāks nekā pasaulē garākajam jūras tiltam.

Abi minētie tilti noteikti ierindosies Ginesa rekordu sarakstā, tiesa atšķirīgās kategorijās - garākais jūras tilts pasaulē un dārgākais tilts pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Būvuzņēmums Restaurators aicina Kalnozolu pildīt savas saistības

, 23.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Būvuzņēmums Restaurators nolēmis aicināt SIA Kalnozols celtniecība atsaukt prasību tiesā un norēķināties par veiktajiem darbiem projektā "Dienvidu pakavs 1". Uzņēmums aicinājumu saista ar "Kalnozols celtniecība" komentāriem, kas izteikti sakarā ar pretenzijām pret SIA "Pilsētmāju institūts "Urban Art"" ("Urban Art").

"Būvuzņēmums Restaurators" projektā "Dienvidu pakavs 1" veica darbus, kas saistīti ar ēkas fasādi un starpsienu montāžu dzīvokļos. Jau sākotnēji "Kalnozols celtniecība" maksājumus veikuši ar ļoti lieliem kavējumiem. Šobrīd "Būvuzņēmums Restaurators" nav saņēmis samaksu par darbiem, kas veikti sākot ar 2006. gada maija mēnesi. Tā vietā "Kalnozols celtniecība" ir paziņojis, ka darbi nav veikti, un vērsies tiesā par līguma termiņu kavējumu, kā arī it kā nodarīto zaudējumu piedziņu no būvuzņēmuma.

"Man nav skaidrs kā "Kalnozols celtniecība" var apgalvot pasūtītājam un sabiedrībai, ka darbi objektā "Dienvidu pakavs 1" ir pabeigti, vienlaikus mēģinot no mums tiesas ceļā piedzīt kompensāciju par darbu neveikšanu un līguma termiņu kavējumu," jautā AS "Būvuzņēmums Restaurators" valdes priekšsēdētājs Mareks Mamajs. Viņš norādīja, ka "Tad vajag vispirms samaksāt mums un citiem apakšuzņēmējiem par padarīto darbu, un tikai tad sākt tiesvedību pret "Urban Art". Vai arī nevajag prasīt no pasūtītāja miljonu, ja reiz darbi ir veikti tik slikti, vai arī vispār nav veikti..."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī a/s Būvuzņēmums Restaurators apsverot iespēju vērsties tiesā pret SIA Kalnozols celtniecība, kas tam esot parādā vairāk nekā 150 000 latu, turklāt ne tikai par objektu Dienvidu pakavs 1. SIA Vides Dizaina Grupa, kas iepriekš bija gatava vērsties tiesā pret Kalnozolu, uzskata, ka priekšlikums risināt domstarpības sarunu ceļā, ir tikai laika vilkšana, jo solījumi netiekot pildīti.

A/s Būvuzņēmums Restaurators nolēmis aicināt SIA Kalnozols celtniecība atsaukt prasību tiesā un norēķināties par veiktajiem darbiem projektā Dienvidu pakavs 1, Db.lv informēja uzņēmums. Aicinājums tiek saistīts ar Kalnozols celtniecība komentāriem, kas izteikti sakarā ar pretenzijām pret SIA Pilsētmāju institūts Urban Art (Urban Art).

Būvuzņēmums Restaurators projektā Dienvidu pakavs 1 veica darbus, kas saistīti ar ēkas fasādi un starpsienu montāžu dzīvokļos. Jau sākotnēji Kalnozols celtniecība maksājumus veikuši ar ļoti lieliem kavējumiem. Šobrīd Būvuzņēmums Restaurators neesot saņēmis samaksu par darbiem, kas veikti sākot ar 2006. gada maija mēnesi. Tā vietā Kalnozols celtniecība esot paziņojis, ka darbi nav veikti, un vērsies tiesā par līguma termiņu kavējumu, kā arī it kā nodarīto zaudējumu piedziņu no būvuzņēmuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 26. jūnijā, pēc līguma parakstīšanas par Dienvidu tilta 2. kārtas projektēšanu, būvniecību un nepieciešamo finansējuma piesaisti, tiek uzsākta projektēšana Slāvu dzelzceļa pārvadam. Projektēšana ilgs 12 mēnešus, kam sekos būvniecība, Db.lv informēja Rīgas domes Satiksmes departaments.

12. jūnijā Rīgas dome pieņēma lēmumu par Daugavas Dienvidu tilta labā krasta pieeju (Dienvidu tilta 2.kārta) projektēšanas un būvniecības līguma un tā izpildei nepieciešamo finansēšanas līgumu slēgšanu.

Otrajā kārtā paredzēts veikt Slāvu dzelzceļa pārvada rekonstrukciju, kas ir viens no sarežģītākajiem un transporta noslogotākajiem satiksmes mezgliem Rīgā. Lai, realizējot rekonstrukciju, nevajadzētu pārtraukt šīs transporta būves funkcijas, vispirms tiks uzbūvēts jauns braukšanas joslu pārvads. To pabeidzot un sākot ekspluatāciju, tiks veikta jau esošā pārvada rekonstrukcija. Dienvidu tilta projekta būvniecības otro kārtu plānots pabeigt līdz 2011. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Inčukalna sērskābā gudrona dīķu attīrīšana izmaksājusi 57,8 miljonus eiro

Db.lv, 08.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts vides dienests (VVD) īstenojis Latvijā līdz šim apjomīgāko un tehnoloģiski vienu no sarežģītākajiem vides projektiem, attīrot no vēsturiskā piesārņojuma - bīstamajiem atkritumiem Inčukalna sērskābā gudrona dīķus.

Pašlaik pilnībā noslēgušies sanācijas un rekultivācijas darbi, bet no dīķiem izvestā gudrona droša utilizācija turpināsies līdz 2023.gadam.

Pēc Latvijas neatkarības atjaunošanas notika vairāki mēģinājumi attīrīt bīstamās vietas, tomēr tehnoloģisko risinājumu un finansējuma trūkuma dēļ izrādījās neveiksmīgi. 2009.gadā tika saņemts Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums un uzsākta projekta ""Vēsturiski piesārņoto vietu "Inčukalna sērskābā gudrona dīķi" sanācija" (3DP/3.4.1.4.0/09/IPIA/VIDM/002) īstenošana. Projekta I posma īstenošana notika no 2009. līdz 2015.gadam, savukārt projekta II posms tiek īstenots no 2016.gada līdz 2023.gadam. Projekta kopējais finansējums ir 57,8 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Noņem apķīlājumu SIA Pilsētmāju institūts Urban Art īpašumiem

, 22.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa aizstājusi uzlikto apķīlājumu SIA Pilsētmāju institūts Urban Art īpašumiem Vienības gatvē 186A (projekts Dienvidu Pakavs 1), Vienības gatvē 192 (projekts Dienvidu Pakavs 2), Vienības gatvē 192A, Neretas, Bauskas un Mežkalna ielā, kas tika piemērots pēc SIA Kalnozols Celtniecība prasības tiesvedībā pret Urban Art par būvdarbu pabeigšanu daudzdzīvokļu mājā Dienvidu Pakavs 1, ar naudas līdzekļu apķīlājumu.

"Sākotnēji tiesas apgrūtinājums, nodrošinot būvuzņēmēja prasību Ls 1,115 miljonu apmērā, tika uzlikts Urban Art nekustamajiem īpašumiem, neraugoties uz to, ka Urban Art īpašumu vērtība lēmuma pieņemšanas brīdī sasniedza 14 miljonus latu. Aizstāvot klientu intereses, tiesu darbi ar būvuzņēmēju tiks turpināti," informēja SIA Pilsētmāju institūts Urban Art.

„Esmu gandarīta par tiesas lēmumu mainīt prasības nodrošinājumu. Iespējams, īpašumu apķīlāšanas mērķis bija Urban Art darbības apturēšana, nevis prasības nodrošināšana. Tikai pēc blakussūdzības noraidīšanas un tiesas lēmuma spēkā stāšanās Kalnozols Celtniecība pārstāvji sāka apmeklēt Dienvidu Pakavu 1 un interesēties par būvdarbu atsākšanu. Vislielākās neērtības no 2007. gada 6. februāra ilgušais īpašumu apķīlājums radīja tiem vienpadsmit dzīvokļu pircējiem, kas nebija paspējuši reģistrēt īpašuma tiesības Zemesgrāmatā. Pateicos Urban Art sadarbības partneriem par atbalstu šajā sarežģītajā laikā,” norāda SIA Pilsētmāju institūts Urban Art valdes priekšsēdētāja Dr. Laimdota Šnīdere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu attīstīšanas uzņēmums SIA Pilsētmāju institūts Urban Art 2006. gadu noslēdzis ar Ls 2 196 169 lielu peļņu. Uzņēmuma apgrozījums pēc SIA Ernst&Young zvērinātu revidentu ziņojuma bijis Ls 5 748 270, Db.lv informēja uzņēmuma sabiedrisko attiecību konsultants Ēriks Volosovskis.

Urban Art pozitīvie rādītāji ir saistīti ar projekta Dienvidu pakavs I dzīvokļu un biroju pārdošanu, kā arī citu Urban Art īpašumu vērtību pieaugumu. Uzņēmuma veiksmīgi aizvadīto gadu novērtējuši arī investori - 2007. gada februāra beigās Urban Art jaunu projektu būvniecībai veiksmīgi piesaistījis obligācijas 2 500 000 eiro apmērā.

"Esmu gandarīta par pagājušā gada finanšu rezultātiem. Uzņēmums ir atradis pareizo pieeju gan komunikācijā ar klientiem, gan sadarbības partneriem - nekad neatkāpties no izvirzītajiem kvalitātes standartiem. Patīkami, ka tas ir izdevies un novērtēts no investoru puses. Noteikti varu solīt, ka mēs neapstāsimies pie sasniegtā. Šī gada laikā esam iecerējuši ne vien pabeigt Dienvidu pakavu II, bet arī uzsākt jaunus vērienīgus projektus," stāsta SIA Pilsētmāju institūts Urban Art valdes priekšsēdētāja Laimdota Šnīdere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Uz iekļūšanu Firmas noslēpuma nākamajā kārtā pretendē idejas par auto riepu pakaviem un modificētiem planšetdatoriem

Gunta Kursiša, 14.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzoties televīzijas biznesa sacensību Firmas Noslēpums pirmajam raidījumam, tapis zināms, kuras no pieteiktajām biznesa idejām turpinās savu dalību spēlē. Starp pirmā raidījuma uzvarētājiem ir ideja par auto riepu pakavu ražošanu un jauna reklamēšanas tīkla, kurā tiks izmantoti modificēti planšetdatori ar diviem ekrāniem.

Kopumā pirmajā raidījumā no vienpadsmit biznesa ideju autoru idejām tika atlasītas četras labākās idejas, un, lai varētu turpināt dalījumu televīzijas spēlē, ideju autoriem bija jāgūst vismaz trīs žūrijas locekļu pozitīvi vērtējumi. Firmas noslēpuma žūriju veido pieci cilvēki.

Biznesa ideja par auto «pakavu» jeb palīgierīces, kas paredzēta automašīnas velkošajiem riteņiem, pieder Andim Jēkabsonam. Auto pakavi paredzēti, lai palīdzētu transportlīdzeklim pārvarēt grūti izbraucamas vietas A. Jēkabsona ideja saņēma četrus no pieciem pozitīviem žūrijas vērtējumiem.

Viņa sāncensis Oskars Putniņš prezentēja ideju par jauna reklamēšanas tīkla izveidi, kurā tiktu izmantoti modificēti planšetdatori ar diviem atdalītiem ekrāniem. Biznesa ideja Mablet paredz, ka 200 tūkstoši eksemplāru tiks izdalīti lietotājiem par brīvu. O. Putniņa ideja guva visu piecu žūrijas locekļu pozitīvu vērtējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas simtgades pasākums Lauki ienāk pilsētā 11. novembra krastmalā iepazīstina ar nozīmīgākajām lauksaimniecības jomām, produktiem un pakalpojumiem, lauksaimniecības izglītības iestādēm un saimniekošanu laukos.

«Aicinu iepazīt mūsu tautsaimniecības nozares laukos. Mums ir nepieciešami labi speciālisti. Aicinu jauniešus, bērnus, studentus mācīties un dzīvot Latvijā. Katram no mums ir jāiekļaujas Latvijas ekonomikā. Laukos gaida labus darbiniekus,» pasākuma atklāšanā sacīja Fonds Latvijas lauksaimniecības attīstībai vadītājs Rihards Krastiņš.

Latvijas Kultūras ministre Dace Melbārde atgādināja, ka visi esam cēlušies no laukiem un šī saikne ir jāapzinās. Pasākumu apmeklēja Latvijas premjers Māris Kučinskis un lauku labumus apskatīja arī prezidents Raimonds Vējonis kopā ar zemkopības ministru Jāni Dūklavu. Pie Valsts ieņēmumu dienesta telts tika solīta šaha spēle ar finanšu ministri Danu Reiznieci-Ozolu, bet pie veselības telts solīja kopīgu vingrošanu ar veselības ministri Andu Čakšu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidu okeāns, kas tiek dēvēts arī par Dienvidu polāro okeānu vai Antarktīdas okeānu, un atrodas apkārt Antarktīdai ir tik pilns ar oglekļa dioksīdu (C02), ka tas vairs nespēj oglekli absorbēt. Līdz ar to nākotnē arvien vairāk gāzes paliks atmosfērā, kā rezultātā sagaidāma arvien izteiktāka planētas uzsilšana, atsaucoties uz zinātnieku paziņojumu, vēsta CNN.

Šādā situācijā pētnieki akcentē, ka vienīgais, ko var apsūdzēt, ir pašu cilvēku rīcība.

Turklāt neviens negaidīja, ka šis fenomens parādīsies tik drīz. Pētnieki atzīst - domājām, ka šāda situācija kļūs aktuāla tikai gadsimta otrajā pusē - 2050.gadā vai vēlāk.

Dienvidu okeāns ir viena no pasaules lielākajām oglekļa krātuvēm, un tiek saukts par oglekļa izlietni (carbon sink). Tad, kad ogleklis nonāk tā sauktajā izlietnē - piemēram, okeānā vai mežā (abi var absorbēt CO2), tas nenokļūst atmosfērā un neveicina globālo sasilšanu.

Taču pēdējie pētījumi sniedz visai bēdīgu skatu uz dzīvi, jo zinātnieki secinājuši, ka Dienvidu okeāns bijis piesātināts ar CO2 vismaz no 1980tajiem gadiem. Kā liecina zinātnieku izteikumi, šis ir ļoti satraucošs rādītājs, jo Dienvidu okeāns veidoja aptuveni 15% no visām pasaulē esošajām CO2 absorbēšanas vietām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norit noslēdzošie darbi pie Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla dienvidu laukuma labiekārtošanas un apzaļumošanas projekta, kura uzdevums ir padarīt šo vietu Rīgas pilsētas iedzīvotājiem un viesiem pieejamu, mūsdienīgu un ērtu.

Rīgas Centrālā mezgla dienvidu daļas labiekārtošanas projektu BERERIX izstrādā sadarbībā ar uzņēmumu LABIE KOKI un starptautisko arhitektu biroju CREW.

“Ar labiekārtošanas un apzaļumošanas palīdzību Rīgas Centrālas stacijas dienvidu laukumam ir jārada sajūta par Rīgu kā piejūras valsts galvaspilsētu. Sajūtu, ka esi braucis cauri visai Eiropai un nonācis stacijā, kas atrodas ūdens tuvumā. Simboliski valsts diženumu un vēsturi attēlosim arī ar koku masu – dominēs lielie koki 5 līdz 7 metru augstumā, dažiem sasniedzot pat 11 metrus jeb 100 cm stumbra apkārtmēru. Rīgas centrs kļūs vairākas reizes zaļāks, kopumā projekta labiekārtotā teritorija sasniegs 8707 kvadrātmetrus, ” norāda LABIE KOKI vadītājs, arborists Edgars Neilands.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecība var gaidīt līdz oktobrim, kad pēc Saeimas vēlēšanām būs skaidrība par iespējām piesaistīt Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu, norāda Rīgas domes (RD) priekšsēdētājs Nils Ušakovs.

Viņš uzsvēra, ka pašvaldībai trešās kārtas būvniecību vajadzēs pabeigt un par to nav šaubu.

«To [tilta trešo kārtu] pabeigt un nodot ekspluatācijā bija plānots 2012.gadā, līdz ar to mums ir laiks. Būvniekiem tagad ir brīvie resursi, un viņi ir gatavi kaut ko pabeigt,» klāstīja Ušakovs.

Rīgas mērs paskaidroja, ka par Dienvidu tilta trešās kārtas jeb Zemgales maģistrālā transporta mezgla būvniecību pilsētai, visticamāk, būs jāmaksā no pilsētas budžeta, jo pašvaldība līdzekļus diez vai aizņemsies.

Tā kā būvniecībai nepieciešami 10-14 miljoni latu, kurus vajadzēs noņemt citiem mērķiem, pašvaldība ir ieinteresēta pagaidīt līdz oktobrim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Nākamgad Dienvidu tiltam nepieciešami 23,19 miljoni

, 13.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komiteja akceptējusi izskatīšanai domes sēdē lēmuma projektu Par papildu finansējuma piesaisti Dienvidu tilta būvniecības darbu izpildei, Db.lv informēja Rīgas dome.

Ņemot vērā Rīgas domes lēmumu Par Dienvidu tilta būvniecībai piemērojamā inflācijas piemaksas koeficienta koriģēšanu, tiek plānots, ka 2007.gadā Dienvidu tilta sadārdzinājuma segšanai būs nepieciešami 23,19 miljoni latu, bet 2008.gadā - 21,06 miljoni latu.

Kā risinājums nepieciešamā finansējuma piesaistei, piemērojot likuma Publisko iepirkumu likums normas, pēc Iepirkumu uzraudzības biroja atļaujas saņemšanas un sarunām ar akciju sabiedrību Dienvidu tilts un Deutsche Bank AG, iespējama papildus iepirkuma līguma noslēgšana.

Tā rezultātā ir iespējams piesaistīt papildus finansējumu Dienvidu tilta būvniecības darbu sadārdzinājuma segšanai ne vairāk kā 48 miljonu latu apmērā, kas nepieciešams Dienvidu tilta būvniecības pabeigšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kopš Dienvidu tilta atklāšanas ir mazinājusies satiksme pār Salu tiltu un Akmens tiltu

Atis Rozentāls, Db, 23.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš Dienvidu tilta atklāšanas laika periodā līdz 15. decembrim vidējā diennakts satiksmes intensitāte pār Salu tiltu ir samazinājusies par 16.7%, savukārt pār Akmens tiltu samazinājusies par 3.7%, liecina Rīgas domes Satiksmes departamenta apkopotie dati.

Salu tiltu vidēji diennaktī šķērso par 13.5 tūkstošiem transportlīdzekļu mazāk nekā laika periodā no oktobra vidus līdz 17. novembrim, kad atklāja Dienvidu tiltu. Savukārt Akmens tiltu vidēji diennaktī šķērso par 2035 transportlīdzekļiem mazāk nekā laika periodā no oktobra vidus līdz Dienvidu tilta atklāšanai. Ja pirms Dienvidu tilta atklāšanas Salu tiltu šķērsoja vidēji 80.7 tūkst. transportlīdzekļi diennaktī, tad četru nedēļu laikā pēc Dienvidu tilta atklāšanas Salu tiltu šķērso vidēji 67.2 transportlīdzekļi diennaktī. Ja pirms Dienvidu tilta atklāšanas Akmens tiltu šķērsoja vidēji 54.9 tūkst. transportlīdzekļu diennaktī, tad četru nedēļu laikā pēc Dienvidu tilta atklāšanas Akmens tiltu šķērso vidēji 52.9 tūkst. transportlīdzekļi diennaktī. Pār Vanšu tiltu vidējā diennakts satiksmes intensitāte četru nedēļu laikā pēc Dienvidu tilta atklāšanas ir saglabājusies iepriekšējā līmenī- aptuveni 60 tūkstoši transportlīdzekļu diennaktī. «Satiksmes intensitātes samazinājums par 16,7% pār Salu tiltu mēneša laikā kopš Dienvidu tilta atklāšanas ir ļoti ievērojams. Praksē satiksmes intensitātes izmaiņas pat par 2% rada ļoti jūtamas izmaiņas satiksmes plūsmā. Protams, ka satiksmes intensitātes samazinājums ir aplūkojams plašākā kontekstā. Satiksmes intensitāti un transportlīdzekļu skaitu Rīgā tiešā veidā ietekmē arī valsts ekonomiskās situācijas izmaiņas,» norādīja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kāpēc Dienvidu tilts ir dārgāks par Vācijas garāko tiltu?

, 22.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv vēlējās uzzināt, kāpēc tad mūsu Dienvidu tilts ir dārgāks par 20. oktobrī Vācijā atklāto tiltu, kurš pašlaik ir garākais tilts Vācijā. Dienvidu tilta otrās kārtas tiešās būvniecības izmaksas bijušas 93,5 miljoni Ls, kas jau ir vairāk par Vācijas tilta kopējām izmaksām.

Kā raksta uzticami ārzemju mediji - AFP un Associated press - tad Vācijas tilts, kas savieno Vācijas ziemeļus ar Rīgenas salu izmaksājis vien 125 miljonus eiro jeb 88 miljonus Ls, kas ir vairāk nekā Dienvidu tilta 2. kārtas būvniecības tiešās izmaksas - 93,5 miljoni Ls.

Uz jautājumu, kā tas skaidrojams, ka Vācijas garākā tilta izmaksas ir vairākas reizes mazākas nekā mūsu Dienvidu tiltam, Dienvidu tilta 2. kārtas pasūtītājs Rīgas domes Satiksmes departaments atbild: "Salīdzinot (Vācijas tiltu un Dienvidu tiltu) būtu jāņem vērā gan būvdarbu apjoms un sarežģītība, nepieciešamo apvedceļu izbūve būvniecības laikā, gan arī tas, vai šie norādītie 125 miljoni eiro ir tīrās būvniecības izmaksas, vai arī būvniecības izmaksas kopā ar projektēšanu, inflācijas koeficientu un procentmaksājumiem vairāku desmitu gadu periodā. Tāpat- vai tās ir tikai tilta pār upi izmaksas, vai arī tilta un visu tā pievadceļu būvniecības izmaksas."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik Rīgas domei nav iespēju uzsākt tiesvedību saistībā ar iespējamajiem amatpersonu pārkāpumiem, jo līdz šim maksājumus par Dienvidu tilta būvniecību ir veikusi Deutsche Bank AG, informē Rīgas dome.

Ņemot vērā, ka pienākums sākt norēķinus Rīgas domei iestāsies tikai 2010. gada otrajā pusē, tiešie zaudējumi pašvaldībai uz šo brīdi nav radušies.

RD norāda, ka advokātu birojs Grunte & Cers atzinumā norāda uz to, ka Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta direktora 2004. gada 30. martā noslēgtais līgums ar AS Dienvidu tilts būtiski atšķiras no konkursa nolikuma. Līgumā pretēji konkursa noteikumiem iekļauts līguma cenas sadārdzinājums inflācijas, valūtas sistēmas izmaiņu un melnā metāla cenas pieauguma rezultātā.

Tāpat Rīgas dome vērš AS Dienvidu tilts uzmanību un to, ka līdz šim maksājumus, kas izriet no līguma par Dienvidu tilta būvniecību, uzņēmums ir saņēmis no Deutsche Bank AG, jo Rīgas domes pienākums maksāt par būvdarbiem vēl nav iestājies. Līdz ar to būvniecības cenu pieauguma sadārdzinājumu spēkā neesamība varētu ietekmēt Deutsche Bank AG piedāvāto Dienvidu tilta būvniecības finansējuma modeli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ārvalstu eksperts: Dienvidu tilta deformācijas izskatās lielākas, nekā tām normāli būtu jābūt

Katrīna Iļjinska, 670884437, 27.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan vietējie tilta pārbaudēm piesaistītie eksperti apgalvo, ka izliece slogošanas laikā ir normas robežās, ārvalstu eksperti ir citās domās, raksta laikraksts Dienas bizness.

Tilta slogošanā pieaicināts Rīgas Tehniskās universitātes profesors, Ceļu un tiltu katedras vadītājs, kura vadībā notika tilta slogošana. Ainārs Paeglītis norādīja: «Dienvidu tilta slodzes pārbaudes laikā vizuāli varēja konstatēt, ka tilts slodzes ietekmē ieliecas. Šāda parādība slogošanas laikā tēraudbetona tiltiem ir pavisam normāla, jo tilts tiek pārbaudīts ar maksimālo slodzi - līdzīgi kā cilvēkam ejot pa laipu - laipa ieliecas. Slogojot tiltu ar maksimālo slodzi, tas reaģē tāpat. Tilta pārbaudes ar noslogojumu mērījumi rāda, ka ielieces atbilst projektā noteiktajām. Ielieces pēc slodzes noņemšanas nesaglabājas, kā tas bija paredzēts, tādējādi apliecinot, ka tilts ir drošs un drīzumā gatavs nodošanai ekspluatācijā.» Savukārt Zviedrijas Karaliskā tehnoloģiju institūta profesors Hokans Sundkvists (Håkan Sundquist) Db komentēja: vizuāli slogošanas laikā deformācijas izskatās lielākas, nekā tām normāli būtu jābūt šāda tipa tiltam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai pabeigs vēl ātrāk, sola AS Dienvidu tilts.

Pašlaik būvniecības darbi pie Dienvidu tilta un estakādēm pāri Krasta un Maskavas ielai rit pilnā sparā atbilstoši grafikam. Pēc tilta braucamās daļas, gājēju ietvju un veloceliņu betonēšanas pabeigšanas jūnijā, šomēnes uzsākta hidroizolācija. Savukārt, šī gada augustā un septembrī plānots veikt vienu no darbietilpīgākajiem noslēdzošajiem būvniecības posmiem – tilta un estakāžu brauktuves seguma asfaltēšanu. Daugavas Dienvidu šķērsojuma 1. kārtu plānots atklāt satiksmei jau šī gada novembra beigās, Db.lv informē Laima Pļaviņa, AS Dienvidu tilts pārstāve Sabiedrisko attiecību jautājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru