Tirdzniecības platību tirgus atrodas aktīvas izaugsmes stadijā, taču tas vēl nav sasniedzis punktu, kad piedāvājums pārsniedz pieprasījumu. To apliecina nekustamā īpašuma konsultāciju kompānijas Colliers International pētījums. Šobrīd Rīgas lielāko tirdzniecības centru platību kopējais apjoms sasniedz 341 000 kv.m. Pašlaik novērojama kopējā platību piedāvājuma palielināšanās, jo notiek lielo tirdzniecības centru rekonstrukcija un vidēju tirdzniecības centru (kopējā platība līdz 10 000 kv.m) aktīva būvniecība. Tuvākajos gados process turpināsies, līdz pieprasījums tiks apmierināts, — norāda Colliers Int. Pašlaik saskaņošanas stadijā atrodas jauni lieli projekti pilsētas centrā un Pārdaugavas rajonā. Šo projektu kopējās investīcijas plānotas aptuveni 100 milj. eiro, kas ir tirdzniecības platību tirgus attīstības objektīvs rādītājs tuvākajos trīs gados. Vidēji brīvo telpu īpatsvars Rīgas tirdzniecības centru platībā ir aptuveni 5 %. Tirdzniecības centros ar augstu profesionālo vadības līmeni un veiksmīgu izvietojumu (Alfa, Mols, Origo, Spice) šis rādītājs ir vienāds ar nulli. Pēdējo divu gadu laikā Rīgas tirdzniecības telpu tirgū ienakušas tādas pazīstamas markas un kompānijas kā Seppälä, Zara, Emporio Armani, Axara, Hessburger, The Body Shop, Rostik Restaurants u.c.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra