Šā gada pavasarī aktivitāte komercplatību nomas tirgū Rīgā palielinājās, jo īpaši liels pieprasījums bijis pēc mazajām tirdzniecības telpām 40 – 50 m2 platībā, ziņo Rent in Riga.
Savukārt šādu telpu piedāvājums, it īpaši labās vietās, piemēram, Tērbatas un K. Barona ielu sākums, Vaļņu, Kaļķu, Audēju ielas, bija mazs. Vidējā tirdzniecības telpu nomas maksa ielās ar labu gājēju plūsmu saglabājās 2009. gada rudens līmenī un bija 14 eiro/m2, taču pārējo tirdzniecības telpu vidējā nomas maksa nedaudz samazinājās un bija 6 eiro/m2.
«Mazo tirdzniecības telpu īpašnieki kļuvuši nepiekāpīgāki attiecībā uz nomas maksas samazināšanu, veiksmes gadījumā iespējams vienoties par simbolisku atlaidi, jo interese par šādām telpām ir liela un arī darījumu skaits aug,» raksturoja Rent In Riga speciālists Jānis Lipša.
Pēc viņa teiktā, salīdzinoši lielāks bija piedāvājums tirdzniecības telpām ar platību virs 100 m2, Telpas bāriem un klubiem veidoja lielāko pieprasījuma daļu, taču pavasarī interese vēl pieauga, līdz ar to tika iznomātas telpas, kas ilgi bija stāvējušas tukšas.
Iepriekš bija novērojams nelielo konditoriju bums, taču pavasara sezonā pieprasījums pēc telpām šim biznesa veidam ir sarucis. Patlaban, ja neskaita izteikto pieprasījumu pēc telpām izklaides vietām, atlikušais pieprasījums vienmērīgi sadalās pa dažādiem biznesiem – tie ir gan apģērbu, apavu veikali, gan saimniecības preču veikali, gan lēto cenu veikali, kosmētikas veikali, suvenīru, grāmatu un arī pārtikas preču veikali.
«Ir nomnieki, kas pārvācas no vienām telpām uz citām, gan arī tādi, kas paplašina biznesu, un tāpēc meklē jaunas telpas. Būtiskākā nomnieku migrācija vērojama virzienā no tālā centra uz tuvo centru, vai arī tuvā centra robežās uz vēl izdevīgāku un labāku atrašanās vietu,» sacīja Jānis Lipša. Nomnieki, kuriem bizness veicas pietiekami labi, izmanto situāciju, kamēr ir salīdzinoši zemas nomas maksas, lai pārceltos uz vēl labākām telpām.
Nav novērota īpaša nomnieku pāriešana uz tirdzniecības centriem, jo veiksmīgākajos centros nav īpaši daudz brīvo platību, taču ne tik populārajos tirdzniecības centros pārsvarā tiek piedāvātas lielas tirdzniecības platības ap 200 – 300 m2, kas nomniekus interesē mazāk. Migrācija no atsevišķiem veikaliem uz tirdzniecības centriem notiek, taču darījumu skaits ir mazs, jo tirdzniecības centriem nav daudz atbilstošu platību ko nomniekiem piedāvāt.