Jaunākais izdevums

Īru gleznotājs Džons Kviglijs uz Ziemeļu Ledus okeāna ledāja ir atveidojis slavenā Renesanses laikmeta izgudrotāja un mākslinieka Leonardo Da Vinči pazīstamo zīmējumu «Vitrūvija cilvēks».

Tas ir darīts, lai pievērstu uzmanību kūstošajiem Arktikas ledājiem. Milzīgais zīmējums izveidots uz ledāja, kas atrodas starp Grenlandi un Svalbāru arhipelāgu.

Mākslas darbs, kuru autors nosaucis par «Kūstošo Vitrūvija cilvēku», ir apmēram divu olimpisko peldbaseinu lielumā. Cilvēka divas rokas un viena kāja ir «nogrieztas», lai simbolizētu tā kušanu.

«Mēs izveidojām kūstošu Vitrūvija cilvēku, lai ilustrētu to, ka [klimatiskās] pārmaiņas burtiski «apēd» mūsu civilizāciju,» aģentūrai AFP norādīja autors.

Arktikas ledāju izmēri šī gada augustā ir bijuši vismazākie kopš 2007. gada, liecina ASV Nacionālā Sniega un Ledus datu centra pētījumi.

Tiek prognozēts, ka tuvāko desmit gadu laikā Arktikas ledāji vasarās varētu pilnībā pazust.

Lai arī tas apbēdina vides aizstāvjus, tomēr Arktikas ledāju samazināšanos var izmantot naftas ieguves kompānijas, lai apgūtu citādāk nepieejamās menā zelta iegulas, vēsta AFP.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arktikas ledāju platība samazinājusies līdz 3,41 miljonam kvadrātkilometru, kas ir mazākā ledāju platība, kāda reģistrēta kopš 1979. gada, kad tika uzsākta ledāju satelītnovērošana, vēsta aģentūra AP.

Iepriekšējais rekords bija sasniegts 2007. gadā, kad Arktikas ledāju platība samazinājās līdz 4,1 miljonam kvadrātkilometru. Paredzēts, ka, iestājoties aukstākam laikam, ledāju platība sāks palielināties.

ASV Nacionālais sniega un ledus datu centrs norāda, ka ledāju kušanu pēdējās desmitgadēs veicinājusi globālā sasilšana. Zinātnieki skaidro, ka zemes polārajos reģionos klimata izmaiņas pazīmes var pamanīt visātrāk.

«Arktikas ledus ir viens no jūtīgākajiem dabas termometriem,» sacīja ASV Ohaio Valsts universitātes polārpētnieks Džeisons Bokss (Jason Box). Tas, kas notiek Arktikā, maina arī visas pasaules klimatu, norāda zinātnieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Šovasar Arktikas ledāji samazinājušies līdz trešajai mazākajai platībai vēsturē

Gunta Kursiša, 28.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasaras laikā samazinās Arktikas ledāju platība, un šogad ledāja sarukšana bijusi viena no lielākajām tā vēsturē. Pētnieki pievērsušies apledojuma izmaiņu, Arktikas ūdeņu un faunas izpētei, norādot, ka ledāja ievērojamā sarukšana vasaras laikā ir viens no galvenajiem klimata pārmaiņu «simptomiem», vēsta ziņu aģentūra Reuters, kuras fotogrāfi apkopojuši spilgtākos kadrus no Arktikas.

Šovasar ar ledu klātā platība Arktikā samazinājusies līdz trešajai mazākajai platībai, kopš Arktikas ledājs tiek pētīts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Ziņojums: Pandēmija nav mazinājusi klimata pārmaiņas, taču ierobežojusi iespējas tās novērot

LETA, 14.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klimata pārmaiņas Covid-19 pandēmijas laikā nav apstājušās, un siltumnīcefekta gāzu emisijas pēc īslaicīgas samazināšanās atgriežas līmenī, kādā tās bija pirms pandēmijas, vēsta Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs (LVĢMC), atsaucoties uz vairāku pasaules vadošo aģentūru un zinātnes organizāciju ziņojumu "United in Science 2020".

Tajā uzsvērta pieaugošā un neatgriezeniskā klimata pārmaiņu ietekme uz ledājiem, okeāniem, dabu, ekonomiku un cilvēku dzīves apstākļiem. Papildus ziņojumā dokumentēts, kā pandēmija mazinājusi spēju uzraudzīt šīs izmaiņas, izmantojot globālo novērojumu sistēmu. Samazinoties aviācijas un kuģniecības pārvadājumiem, sarukusi prognožu modeļu precizitāte un iespējas veikt nozīmīgus okeānu un atmosfēras novērojumus.

Arī sauszemes novērojumu tīklā pandēmija ir negatīvi ietekmējusi ikdienas darbu - ievērojami traucēti novērojumi, ko veic manuāli, it īpaši Āfrikā un Dienvidamerikā.

Nepietiekamo novērojumu dēļ jau ir atcelti vairāki globāli pētījumi par okeāniem un ledājiem un vēl vairākus, visticamāk, nāksies atcelt. Novērojumu pārtraukumi radīs arī nepilnības vēsturisko datu rindās, kas nepieciešamas klimata pārmaiņu uzraudzībai. Siltumnīcefekta gāzu koncentrācija atmosfērā šobrīd ir rekordaugstā līmenī un turpina pieaugt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī intervija ar ļoti augstu Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu pirms diviem gadiem bijusi publicēta avīzē Astoņkājis un pārpublicēta DB ar portāla pietiek.com atļauju

Ar ko īsti cilvēki Finanšu policijā «pelna»?

Pirmkārt, ar noplūdēm. Ja agrāk arī bija noplūde informācijai par gaidāmajām Finanšu policijas darbībām lielajās lietās, tad ne daudz. Kādus 10–20% nevarēja nokontrolēt. Bet tagad viņam ir gandrīz 100% noplūde. Šajos divos gados faktiski 99% no tā, ko Finanšu policijā sauc par realizācijām, kuras ir pasākumi un akcijas, ir iepriekšēja noplūde. Un noplūde ir konkrēti tām personām, pie kā šie pasākumi tiek plānoti. Noplūžu nav tur, kur darbinieki paši pa kluso ir uztaisījuši realizāciju, neko nesakot vadībai. Viņi paši pa kluso vienojas sestdien, ka pirmdien brauc uz darbu un katrs brauc uz objektu. Tās divas šāda veida realizācijas, kas bija pagājušajā gadā, tās nav nopludinātas. Bet pārējās visas ir. Nu, normāli tas ir? Un tas viss notiek pie Kaminska, bet Podiņš plāno, kā paaugstināt viņu amatā. Nu, normāli cilvēki?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Piešķirti apbalvojumi par ieguldījumu Latvijas tūrisma biznesa attīstībā

Db.lv, 03.02.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc trīs gadu pauzes apbalvoti "Gada cilvēks tūrismā" laureāti par ieguldījumu Latvijas tūrisma biznesa attīstībā, informē konkursa žūrija.

Balvu laureāti ir Latvijas Restorānu biedrības (LRB) prezidents Jānis Jenzis, Latvijas Tūrisma Aģentu un Operatoru asociācijas (ALTA) izpilddirektore Astrīda Trupovniece un Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) biedrs un viesnīcu operatora "Mogotel" īpašnieks Vadims Muhins.

Organizatori atklāj, ka šogad konkursam tikai iesūtīti 46 priekšlikumi, taču, ņemot vērā, ka trīs gados vislielāko artavu tūrisma interešu aizstāvībā ir ieguldījušas tieši tūrisma asociācijas, tika izvēlētas trīs visaktīvākās.

“Nav noslēpums, ka aizvadītie gadi tūrisma un viesmīlības nozarei bijuši izaicinājuma pilni. Vispirms pandēmija un tās radītie ierobežojumi, un, kad nozare jau sāka domāt par atgūšanos, sekoja Krievijas iebrukums Ukrainā. Šajā laikā daudzi tūrisma nozares pārstāvji – iestāžu, uzņēmumu vadītāji, tūrisma informācijas centru vadītāji, asociāciju pārstāvji un citi ir darījuši daudz vairāk nekā prasa pienākums, un šis ir īstais brīdis pateikties viņiem. Šogad, atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, žūrija lēmusi piešķirt trīs balvas “Gada cilvēks tūrismā”, lai gan patiesībā, manuprāt, milzīga pateicība pienākas ikvienam, kurš turpina darboties tūrisma un viesmīlības nozares labā,” stāsta balvas dibinātājs, tūrisma ziņu portāla BalticTravelnews.com direktors Aivars Mackevičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Mana ceļošanas pieredze: KPMG Latvijā vadošā partnere Armine Movsisjana

Lelde Petrāne, 26.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulei atgūstoties no Covid-19 šoka, reālāki atkal kļūst sapņi par ceļojumiem uz dažādām pasaules vietām.

Par savu līdzšinējo ceļošanas pieredzi - līdz Covid-19 uzliesmojumam - biznesa portālam db.lv stāsta "KPMG" Latvijā vadošā partnere Armine Movsisjana.

Jaunajā dzīves realitātē pirms jebkuru ceļošanas plānu īstenošanas gan nepieciešams ņemt vērā noteiktos ierobežojumus un Covid-19 statistiku.

Spilgtākais gadījums ceļošanas pieredzē, kas vienmēr paliks atmiņā?

Es ļoti rūpīgi esmu plānojusi ceļojumus, lai tie būtu spilgtiem iespaidiem bagāti. Mani trīs neaizmirstamākie ceļojumi ir bijuši uz Parīzi, Sicīliju un Islandi.

Ceļojumā uz Parīzi devos kopā ar draugiem un kursabiedriem, kur svinējām 2000. gada sagaidīšanu. Lēmums par braucienu tika pieņemts diezgan vēlu un viesnīcas par saprātīgu cenu atrast vairs nebija iespējams, tāpēc nolēmām nakšņot autobusā. Izrādījās, ka Jaungada naktī Parīzes centrs satiksmei bija slēgts un autobuss bija jāatstāj stāvvietā vienā no pilsētas mikrorajoniem. Jauno gadu mēs sagaidījām Eifeļa torņa pakājē ar neaizmirstamu salūtu. Pēc aptuveni trīs stundu svinēšanas sākās ceļš starp līksmojošiem francūžiem uz vienīgo atvērto metro pieturu – gar Elizejas laukiem, Parīzes Dievmātes katedrāli un tiltiem pār Sēnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc aptuveni divdesmit gadus ilgas urbšanas caur 3,2 kilometru biezu Antarktīdas ledus slāni, Krievijas zinātnieki gatavojas sasniegt Vostokas ezeru, kurš saules gaismu nav redzējis jau vairāk nekā divdesmit miljonus gadu, raksta The Washington Post.

Zinātniekus sajūsmina iespēja ezerā atrast pašlaik nezināmas dzīvības formas, taču bažīgus tos dara iespēja, ka urbšanas laikā ezerā iekļūs dažādas baktērijas no ārpasaules, kas var kaitēt tā ekosistēmai.

Vostokas ezera sasniegšana būs pirmā reize, kad kādam ir izdevies izurbties līdz Antarktīdas subglaciālajiem jeb zemledus ezeriem. Tiek lēsts, ka kopumā zem ledājiem Antarktīdā atrodas ap 200 subglaciālo ezeru. Ūdens šajos ezeros nesasalst pateicoties saņemtajam siltuma no zemes dzīlēm.

«Izlaušanās līdz šim ezeram ir nozīmīgs brīdis zinātnei,» norāda zinātnieki. «Ja viss norisināsies veiksmīgi, šis sasniegums atvērs pavisam jaunu lappusi mūsu sapratnē par planētu un, iespējams, pat par citām Saules sistēmas planētām.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aģentūra Reuters publicējusi fotogrāfijas, kurās redzams Aleča šļūdonis (Aletsch Glacier).

Aleča šļūdonis ir viens no Eiropas lielākajiem ledājiem - tas 23 kilometru garumā stiepjas Šveices Alpos.

Neskatoties uz tā lielumu un varenību, šī ledus upe to cilvēku dzīves laikā, kuri dzimst šobrīd, varētu gandrīz izzust. Pie tā vainojamas klimata pārmaiņas.

Ledāja fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vedot kravas no Āzijas uz Eiropu un pretējā virzienā pa arktiskajiem ūdeņiem, var ietaupīt līdz par 40% laika.

Par pasaules klimata pārmaiņu ietekmi nākotnē, visticamāk, dzirdēsim vēl daudz. Globālā sasilšana ir visnotaļ reāla, tā var raisīt īstenu revolūciju arī jūras transporta nozarē. Proti, kūstot ledājiem Ziemeļu ledus okeānā, veidojas jauni jūras ceļi, pa kuriem agrāk kuģot nebija iespējams vai tas bija iespējams vien dažus mēnešus gadā ar spēcīgiem ledlaužiem.

Ledum kūstot un no tā atbrīvojoties Krievijas ziemeļu piekrastei, ievērojami samazinās ceļa garums (un patērētais laiks), ko kuģiem nākas veikt, piegādājot kravas no Āzijas uz Eiropu. Eksperti norāda, ka, kuģojot gar Krievijas ziemeļu krastu, varot ietaupīt līdz pat 40% laika, ja to salīdzina ar laika posmu, kas būtu jāpavada ceļā, izvēloties tradicionālos maršrutus, ziņo Thomson Reuters. Turklāt zinātnieki lēš, ka līdz 2050. gadam ledus Arktikā būs palicis tik maz, ka kuģi no Āzijas uz Eiropu un otrādi varēs braukt pa tiešo caur Ziemeļpolu. Ledus kusīšot arī Kanādas ziemeļos, kas jaunus jūras ceļus atbrīvos arī šajā posmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Ieilgušas bezatbildības sekas – cilvēki spiesti pamest savas mājas

Dienas Bizness, 18.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ogrē piedzīvotie plūdi ir prasījuši viena cilvēka dzīvību, un savas mājas ir bijuši spiesti pamest tik daudz iedzīvotāju kā vēl nekad.

Šādā situācijā var tikai uzteikt glābšanas dienesta darbiniekus, kuri strādā nepārtraukti diennaktīm, evakuējot cilvēkus, un uzmanot, lai kāds nenokļūst situācijā, kas varētu apdraudēt dzīvību. Tomēr notikušais arī liek uzdot vienu otru visnotaļ būtisku jautājumu.

Tātad, beidzot atnākot pavasarim un sākot kust pamatīgajiem ledājiem, ir applūdušas savrupmājas,kā arī pārrauts viens no Ogrē esošajiem dambjiem, tādējādi applūdinot ogrēniešiem ikdienā svarīgu ielu. Nereti tiek minēta versija, ka vainīga esot pirms dažiem gadiem uz Ogres upes uzbūvētā mazā HES, kas traucējot ūdenim pietiekami ātri aizplūst. Protams, tas varētu būt viens no aspektiem, kas ir veicinājis notikušo nelaimi, ņemot vērā, ka pēc HES uzbūvēšanas ir sākušas applūst arī tās teritorijas, kuras pirms tās izveides plūdi parasti neskāra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kukuls nopircis ūdens zīmolu Amrita; pievēršas Ķīnas un Krievijas tirgum

LETA, 01.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kādreizējais pārtikas uzņēmumu vadības un loģistikas pakalpojumu uzņēmuma NP Foods zīmolu vadītājs uzņēmējs Guntars Kukuls nopircis mineralizētā ūdens zīmolu Amrita un pievērsies šā zīmola preču tirgošanai, izveidojot SIA Amber Coast Union un kā galvenos mērķa tirgus definējot Āziju un Krieviju.

Kā aģentūrai LETA sacīja Kukuls, Amrita tiek pozicionēta kā mineralizēts ūdens, kas aizkavē novecošanās procesus. Produktu pirms diviem gadiem izstrādāja Inovatīvo biomedicīnas tehnoloģiju institūts. Savukārt to tirgoja NP Foods sastāvā esošā Gutta, taču pēc tam, kad kompāniju iegādājusies norvēģu Orkla, zīmols uzņēmumam vairs nebija aktuāls.

«Tādēļ, saskatot zīmola potenciālu, to iegādājos no institūta, kam zīmols oficiāli piederēja,» sacīja Kukuls, gan neminot darījuma summu.

«Dzeramā ūdens kategorija pasaulē ir viena no straujāk augošajām - pircēji kopumā samaksā par ūdeni ap 170 miljardiem dolāru gadā, segments aug par 3-4% gadā. Katrs ražotājs uzrunā ar savu zīmolu un produktu vērtību kopumu, skaidrojot, ka ūdens nāk, piemēram, no kalnu ledājiem, avotiem utt. Mēs savu zīmolu pozicionējam kā augstākās kvalitātes ūdeni, kam ideālās proporcijās pievienoti veselībai un jaunības uzturēšanai nepieciešamie mikroelementi,» sacīja Kukuls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Policija Čīlē tur aizdomās kādu vīrieti par piecu tonnu ledus zagšanu. Ledu bija paredzēts pārdot kā kokteiļu kubiņus. Klimata pārmaiņu skeptiķi pēc šī gadījuma jau paguvuši radīt jaunu versiju par ledāju samazināšanās iesmeliem – tās nav globālās sasilšanas, bet gan zādzību sekas, vēsta guardian.co.uk.

Piecas tonnas ledus, ko vēlāk bija paredzēts pārdot, bija mēģināts nozagt no Horhes Monta (Jorge Montt) ledāja Patagonijas reģionā. Horhe Monta ledājs ir viens no pasaulē visstraujāk kūstošajiem ledājiem.

Kravas automašīnu ar ledu aptuveni 3,9 tūkstošu mārciņu (apmēram 3,3 tūkstošu latu) vērtībā policija aizturējusi pagājušās nedēļas beigās. Automašīna devās uz Čīles galvaspilsētu Santjago, ziņo vietējie mediji.

Atbildīgās varas iesādes jau apsūdzējušas automašīnas vadītāju zādzībā, tāpat ir iespējams, ka tiks izvirzīta apsūdzība nacionālas nozīmes objekta bojāšanā. Apskādētais ledājs atrodas nacionālā parka teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Ventspils un Liepājas ostām savienojumus ar Zviedriju un Vāciju nodrošinošā zviedru kuģniecība Stena Line gan rēķinās ar citiem pārvadājumu maršrutiem un transporta veidiem nākotnē, taču par draudu savam biznesam tos neuzskata.

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Stena Line (SL) kravu pārdošanas direktoru Baltijas un NVS valstīs, SIA Stena Line valdes loceklis Oskars Osis.

Kā iespējamā arktiskā ceļa attīstība var ietekmēt SL darbību?

Arktiskais ceļš, protams, ir konkurētspējīgs ar dienvidu maršrutu attāluma dēļ. Taču gan tagad, gan nākotnē, pat izkūstot ledājiem, tas ir nesalīdzināmi sarežģītāks. Pie noteiktiem apstākļiem tam gan ir nākotne. Tas, ka Krievija attīsta šīs ziemeļu teritorijas, kas pēc Padomju Savienības sabrukuma netika izmantotas, un būvē tur militārās bāzes, nenotiek tāpat vien. Šī reģiona resursi aizvien nav apgūti. Šobrīd no Āzijas līdz Eiropai konteiners pa jūru tiek vests ap 45 dienas, pa dzelzceļu aptuveni 15 dienas. Jautājums, cik ātri un kvalitatīvi to var izdarīt pa ziemeļu koridoru. Ja cenas ziņā tas būs konkurētspējīgs ar vilcienu, grūti pateikt, kas attīstīsies vairāk. SL darbību Baltijas jūrā gan tas daudz neietekmēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Mana pieredze: Izstrādā alternatīvu ierakstītām vēstulēm

Anda Asere, 19.03.2019

SIA Lahdes īpašnieki Dmitrijs Dementjevs-Dedelis (no kreisās) un Jānis Zaltāns.

Foto: Paula Čurkste/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju jaunuzņēmums Lahdes ar laiku cer apkalpot 1% Eiropas dokumentu aprites tirgus

«Šis nav ne pasts, ne arī e-pasts. Tas ir abu šo pasauļu labāko lietu apvienojums. Šis ir jauns pakalpojums, kas digitalizē ierakstītas vēstules,» stāsta Dmitrijs Dementjevs-Dedelis, SIA Lahdes līdzdibinātājs. Uzņēmumi parasti zina sava klienta personas kodu, tāpēc Lahdes izmanto šo elementu, lai sūtītu informāciju. Cilvēks, pierakstoties informācijas saņemšanai, norāda savu personas kodu, telefona numuru vai e-pasta adresi. Ja šis cilvēks vēl nav izmantojis Lahdes, viņš saņem īsziņu ar aicinājumu ieiet tā tīmekļa vietnē un norādīt savu kontaktinformāciju pats. «Saistībā ar Vispārīgās datu aizsardzības regulas niansēm sākumā esam datu apstrādātājs tai informācijai, ko mums iedod mūsu klients, un pēc tam, kad cilvēks ir uzticējis savus datus, mēs esam datu pārzinis. Tā iegūstam aktuālo informāciju, caur kuru viņu uzrunājam,» skaidro Jānis Zaltāns, SIA Lahdes līdzdibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgā uzradies viltus PVD inspektors

Dienas Bizness, 24.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) aicina pārtikas apritē, sevišķi pārtikas tirdzniecībā un sabiedriskajā ēdināšanā, iesaistītos uzņēmējus lūgt katram, kas ierodas uzņēmumā ar mērķi veikt pārbaudi, uzrādīt inspektora apliecību, jo Rīgā parādījies viltus PVD inspektors.

Ceturtdien, 24. oktobrī, šāds viltus inspektors ir parādījies Rīgā, taču PVD darbības vēsturē jau ir bijuši līdzīgi gadījumi. Tā piemēram, savulaik Bauskas pusē kautuvēs iegriezās ļaudis, kuri kautuvju īpašniekus, uzdodoties par PVD inspektoriem, baidīja ar neizpildāmām prasībām, kuras nākšoties turpmāk ievērot, pretējā gadījumā viņus sagaidot naudas sodi. Arī Saldus pusē viltus inspektori apmeklēja lauku saimniekus, brīdinot, ka sodi būs par prasību neievērošanu iespējamās putnu gripas gadījumā.

PVD norāda, ka inspektora apliecība ir viegli atpazīstama:

- tas ir trīsdaļīgs tumši zils ādas maks;

- maka virspusē iegravēts Pārtikas un veterinārā dienesta logo;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pret Ukrainu izvērstā kara dēļ Krievija spiesta atteikties no diviem lieliem projektiem, jo valdībai tiem nav finanšu līdzekļu, otrdien pavēstīja Krievijas Tālo Austrumu un Arktikas attīstības ministrs Aleksejs Čekunkovs.

Runa ir par tiltu uz Sahalīnas salu un dzelzceļu starp Jakutsku un Magadanu, intervijā tīmekļa medijam RBK apliecināja ministrs. Šo projektu izmaksas ir 2,3 triljoni rubļu (orientējoši 40 miljardi eiro).

Abi projekti nav iekļauti maģistrālās infrastruktūras modernizācijas un paplašināšanas kompleksajā plānā, jo valdība tos atzinusi par "neprioritāriem", paskaidroja Čekunkovs.

Tā vietā Krievijas varasiestādes nolēmušas koncentrēties uz "Ziemeļu jūras loģistikas" projektiem, pirmkārt, uz Ziemeļu jūras ceļu, papildu robežas šķērsošanas punktu izveidi starp Krieviju un Ķīnu, kā arī noliktavu jaudu palielināšanu.

Atbilstoši Jakutijas valdības aplēsēm dzelzceļa izmaksas ir 830 miljardus līdz 1,7 triljonus rubļu lielas, un šajos apstākļos, kā norādīja ministrs, piešķirt šādu naudu ir "nedaudz nereālistiski".

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Vilku pētnieks, kurš pusdieno kopā ar saviem pētīšanas objektiem

Dienas Bizness, 29.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu ne vien cieņu un respektu, bet arī pietiekošu pieejamību savu objektu pētīšanai, 79 gadus vecais vilku pētnieks Verners Froinds (Werner Freund) pusdieno kopā ar izsalkušu vilku baru, turklāt pie ēšanas tiek pirmais.

Patlaban Vernera pārvaldītajā teritorijā, kas saucas Vilku parks (Wolfspark) un atrodas Mercigā, Vācijā, dzīvo 29 vilki no sešiem dažādiem bariem, turklāt šie vilki ir dažādu sugu - no Eiropas, Sibīrijas, Kanādas, Arktikas un Mongolijas reģioniem.

Lai efektīvi varētu nodarboties ar vilku pētīšanu, Verners ir panācis, ka ir galvenais vilku barā. Tas nozīmē ne tikai to, ka pārējie vilki viņu respektē un dažkārt pret viņu izturas rotaļīgi, bet arī to, ka viņam, lai saglabātu šo statusu, pirmajam ir jāmielojas ar medījumu, jo tikai pēc tam pie ēšanas tiek klāt bara zemākās «pakāpes» vilki.

Vilkus pētnieks parasti ņem kucēnu gados no zoodārziem vai dzīvnieku audzētavām un sākotnēji pats tos baro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Krievijā gaidāmas naftas magnātu pārbīdes

Jānis Rancāns, 24.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas naftas kompānija Rosneft pavēstījusi, ka uzsākusi sarunas par iespēju iegādāties Lielbritānijas kompānijas BP daļu britu – krievu kopuzņēmumā TNK-BP.

Kopuzņēmums TNK-BP pieder BP un Krievijas Alfa Access Renova (AAR). Pašlaik vēlmi pārņemt pusi no BP daļas kopuzņēmumā izteikusi AAR, apņemoties maksāt par to desmit miljardus ASV dolāru. Analītiķi BP daļu Krievijas – Lielbritānijas kopuzņēmumā novērtējuši 25 līdz 30 miljardu ASV dolāru apmērā.

Lielbritānijas BP jau ilgāku laiku cenšas atrast veidu kā pamest dalību kopuzņēmumā, kas līdz šim bijušas nemierīgas, lai arī ienesīgas investīcijas, un atrast citu ceļu, kā piekļūt pie Krievijas dabas resursiem, vēsta Reuters.

Eksperti norāda, ka BP Rosneft piedāvājums ir izdevīgāks. Noslēdzot līgumu ar Krievijas valsts naftas kompāniju, BP varētu vēlāk tikt pie projektiem, kas ļautu apgūt milzīgos valsts dabas resursus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sola Eirāzijas kravu plūsmu caur Latviju

Egons Mudulis
, 05.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas transporta sektors būs iesaistīts Eiropas un Āzijas savienošanā

To intervijā DB norāda Krievija transporta ministrs Maksims Sokolovs, kurš piedalījās 3. ASEM (Āzijas un Eiropas) transporta ministru sanāksmē «Multimodālu transporta savienojumu attīstība Eirāzijā – status quo un ieskats nākotnē» Rīgā.

Kādi ir galvenie punkti, problēmas un to risinājumi loģistikas ķēdē starp Eiropu un Āziju, par ko jūs vēlaties runāt transporta ministru sanāksmē?

Vispirms jāsaka, ka loģistikas ķēžu vai transporta koridoru jomā starp Eiropu un Āziju vērojams liels uzlabojums. Pēdējo gadu statistika rāda, ka gan pasažieru, gan kravu plūsma šajos koridoros būtiski palielinās gadu no gada. Protams, katra valsts spēlē īpašu lomu šajā telpā, taču Krievijai, kas ģeogrāfiski ir gan Eiropas, gan Āzijas daļa, ir īpaša, varētu teikt atslēgas loma. Uz šo forumu atbraucām ne tikai tāpēc, lai izceltu savas transporta sistēmas nozīmīgumu vai ekskluzivitāti, bet arī lai pastāstītu par tiem projektiem, kas padarīs šos koridorus plašākus, drošākus un komfortablākus pasažieru un kravu pārvadāšanai. Vispirms jau tas, protams, ir tradicionālais dzelzceļa koridors, proti, Transsibīrijas un Baikāla–Amūras maģistrāle, par kuras (caurlaidības) palielināšanu teju pusotru reizi lēmums pieņemts pērn, un šis projekts jau tiek realizēts. Runa ir arī par autoceļu koridora Rietumķīna–Eiropa attīstību. Un, protams, jāpiemin arī viens no jaunajiem un perspektīvajiem ceļiem ziemeļos caur Arktikas plašumiem, proti, Ziemeļu jūras ceļš. Kopumā šāds dialogs ASEM transporta ministru līmenī palīdzēs ne tikai uzlabot savstarpējo sapratni ministriju, valstu un to transporta sistēmu starpā, bet galvenokārt paātrinās preču kustību, paaugstinās pasažieru komfortu un būs noderīgs arī mūsu valstu ekonomikām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šopavasar uz Latvijas ceļiem atkal būs sastopamas Google Street View automašīnas. Sākot no 21. marta tās ceļos pa Latviju, turpmāko mēnešu laikā apmeklējot daudzas pilsētas un maršrutus visā valstī. No Rīgas līdz Krāslavai un no Liepājas līdz Alūksnei – šogad viedās automašīnas apceļos vairāk nekā 20 Latvijas pilsētas.

Mērķis kā vienmēr ir atjaunināt pilsētu, ceļu un automaģistrāļu attēlus Google Maps lietotnē.

Pateicoties Google Street View, lietotājiem jau ir iespēja apskatīt lielāko daļu Latvijas pilsētu, daudzus kultūras pieminekļus, kā arī dabas objektus. Apzinoties, ka infrastruktūra gan pilsētās, gan arī starp tām nepārtraukti attīstās un mainās, Google regulāri atjaunina pieejamos attēlus, lai pēc iespējas precīzāk atspoguļotu aktuālo situāciju. Jaunie attēli palīdzēs lietotājiem vēl labāk orientēties dažādos galamērķos, kā arī vērot 360 grādu panorāmas attēlus ar ielām un apskates vietām.

Papildus ielām un ceļiem Google iemūžina arī dažādas gājēju zonas un citas vietas, kas nav sasniedzamas ar automašīnu. Piemēram, ikvienam ir iespēja doties virtuālā pastaigā pa Vecrīgas ieliņām, ieraudzīt Eiropas platāko ūdenskritumu Ventas rumbu vai doties apskatīt Ventspils loču torni jeb “Balto bāciņu”, kas celta 1934. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Bloomberg News iekļauj Baltijas valstis 2015.gada potenciāli karsto punktu sarakstā

LETA, 29.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziņu aģentūras Bloomberg News sagatavotajā Pesimista ceļvedī 2015.gadam kā viens no potenciāli ģeopolitiski karstajiem punktiem iekļautas arī Baltijas valstis.

Ceļvedī teikts, ka Krievijas prezidents Vladimirs Putins varētu saasināt situāciju Baltijas valstīs, izmantojot krievu minoritāti Igaunijā un Latvijā, kā arī Krievijai piederošo Kaļiņingradas apgabalu, kas atrodas starp Poliju un Lietuvu.

Bloomberg News ceļvedī norādīts, ka gaisa telpas pārkāpumi, ko veikusi Krievija, apliecina tās gatavību pārbaudīt NATO spējas.

Pesimista ceļvedis balstās uz politologu, militāro ekspertu, ekonomistu un investoru viedokļiem. Tas norāda uz ļaunākajiem scenārijiem, kas varētu notikt 2015.gadā.

Kopumā sarakstā iekļauti 15 potenciālie karstie punkti, tostarp Sīrija, Izraēla, Gaza un Irāka, kā arī Arktikas reģions, kur pieaug spriedze par dabas resursu sadali, un Grieķija, kur varētu izcelties eirozonas krīze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Politika

Parīzē policija gatavojas vairākiem plašiem protestiem nedēļas nogalē

LETA--AP, 20.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parīzes ielās tiek izvietoti tūkstošiem policistu, lai aizsargātu vēsturiskās vietas un valdības ēkas nedēļas nogalē, kad tā dēvētās dzelteno vestu kustības aktīvisti, arodbiedrības un vides aizstāvji plāno vairākas protesta akcijas.

Dzelteno vestu organizators Tjerī Pols Valē ziņu aģentūrai «The Associated Press» sacīja, ka demonstranti cer ar protesta akciju sestdien Parīzē un citās Francijas pilsētās atdzīvināt pieklusušo kustību pret ekonomisko netaisnību.

Francijas prezidents Emanuels Makrons šogad piedāvāja risinājumus dažām no dzelteno vestu kustības paustajām bažām, bet neapmierinātība sabiedrībā atkal sāk pieaugt saistībā ar Makrona plāniem reorganizēt Francijas dārgo un sarežģīto pensiju sistēmu.

Galēji kreisi noskaņotā arodbiedrība «Strādnieku spēks» sestdien rīko atsevišķu gājienu pret pensionēšanās reformu, lai paustu bažas, ka cilvēkiem būs garāks darba mūžs un mazākas pensijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Akciju cenas reaģē uz Lagardas brīdinājumu

LETA--AFP, 22.01.2021

Eiropā cenas kritās pēc Eiropas Centrālās bankas (ECB) vadītājas Kristīnas Lagardas brīdinājuma par Covid-19 radīto problēmu turpināšanos

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules akciju cenas ceturtdien mainījās dažādos virzienos, Eiropā krītoties pēc Eiropas Centrālās bankas (ECB) vadītājas Kristīnas Lagardas brīdinājuma par Covid-19 radīto problēmu turpināšanos, bet Volstrītas indeksam "Nasdaq Composite" sasniedzot jaunu rekordu optimismā par ASV prezidentūras pāreju.

"Nasdaq Composite" pieauga līdz jaunam rekordam otro tirdzniecības sesiju pēc kārtas, palielinoties "Apple", "Facebook" un citu tehnoloģiju uzņēmumu akciju cenām.

Ar naftu saistīto uzņēmumu akciju cenas kritās pēc vairākiem jaunā ASV prezidenta Džo Baidena paziņojumiem, tostarp par naftasvada "Keystone XL" būvniecības atļaujas atcelšanu, plānotas urbšanas darbu atļaujas iesaldēšanu Arktikas Nacionālajā dabas liegumā un ASV atkalpievienošanos Parīzes klimata nolīgumam.

Agrīnas ziņas par ASV Kongresa skepsi attiecībā uz Baidena ierosināto fiskālo stimulu paketi 1,9 triljonu ASV dolāru apmērā vedina domāt, ka "nebūs viegli drīz panākt šī ierosinājuma pieņemšanu pilnībā", sacīja Briefing.com analītiķis Patriks O'Hērs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikas Savienotajās Valstīs laikapstākļi kļūs arvien aukstāki. Polārais virpulis (polar vortex) ienesis arktiskās gaisa masas, kuras jau divas trešdaļas kontinenta pārvērtušas «ledus kastē».

Stratosfērā virs Arktikas notikušas pēkšņas izmaiņas valdošajās gaisa plūsmās un tuvākajās nedēļās tās atspoguļosies troposfērā – Zemes atmosfēras zemākajā slānī. Aukstuma vilnis sasniedzis lielāko daļu ASV un Eiropas, dažos reģionos izraisot arī stihiskus apstākļus.

Fotogrāfijas skatiet galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru