20 ieteikumi profesionālai un pārdomātai e-pasta sarakstei 

Pirmā komunikācija ar potenciālo darba devēju, sarakste ar kolēģiem vai biznesa partneriem nereti ir e-pastu apmaiņa. Ja tā norit veiksmīgi un pārliecinoši, seko sarunas un tikšanās klātienē, tādēļ elekronisko saraksti nevajadzētu novērtēt par zemu. Žurnāls Forbes uzsver, ka pārlieku bieži mūsu pastkastītes piesārņo neprofesionālas, slikti sarakstītas, nepārlasītas un vāji strukturētas vēstules. Pirms ķerties pie rakstīšanas, jāpadomā par iespaidu, kādu vēlaties atstāt, un kā rakstīto uztvers saņēmējs. Rūpīgi rakstīts e-pasts var uzsvērt sūtītāja nopietnos nolūkus, inteliģenci un orientāciju uz kvalitatīvu darba stilu. Tomēr reizumis arī pārdomāti e-pasti ar spēcīgiem tematu nosaukumiem, personisku sveicinājumu un perfektu gramatiku, nesaņem atbildi. Kāpēc? Varbūt e-pasta sūtīšana nebija efektīvākais komunikācijas veids konkrētajā situācijā. Iespējams, jūs to izsūtījāt pārlieku daudziem. Vai varbūt jūs nokaitinājāt saņēmēju, sūtot vēstuli atkal un atkal vai iztraucējāt viņu trijos naktī? Rakstot e-pastus, Forbes iesaka ievērot profesionalitāti un paturēt prātā, ka tad, kad tie nosūtīti, jūs vairs nespējat kontrolēt, kurš šīs vēstules varēs izlasīt. Lūk, ieteikumi veiksmīgam rezultātam. 1. Vienmēr izmantojiet spēcīgu, piesaistošu temata nosaukumu un rūpējieties, lai tas nebūtu maldinošs. Sūtot e-pastu, jūs necenšaties pārdot vai sadraudzēties, bet gan panākt, lai to izlasītu. 2. Kad vien iespējams, uzrunājiet saņēmēju personīgi un uzrakstiet viņa vārdu pareizi. 3. Sāciet ar svarīgāko. 4. Centieties izteikties īsi, bet pietiekoši. 5. Ja jūs pievienojat dokumentus, norādiet uz to tekstā. 6. Vienmēr pārbaudiet pareizrakstību. 7. Vienmēr izmantojiet salasāmu fontu uztveramā krāsā. 8. Ja vēlaties saņemt atbildi, norādiet termiņu. Lūgums atbildēt pēc iespējas ātrāk ir pārāk nekonkrēts. 9. Lietojiet divas paraksta formas - īso un garo. Īsajā, kura paredzēta atbildēm, jānorāda vārds un kontaktinformācija, garajā informāciju par sevi var izvērst. 10. Apdomājiet, vai jūsu tonis ir piemērots auditorijai. 11. Pārbaudiet, vai esat norādījis nepieciešamo e-pasta adresātu, lai izvairītos no pārpratumiem. 12. NERAKSTIET VISU TEKSTU AR LIELAJIEM BURTIEM. Jūs taču nevēlaties, lai saņēmējs domā, ka bļaujat. 13. Nerakstiet neko tādu, ko jūs gribētu slēpt no dzīvesbiedra, policijas vai mācītāja acīm. 14. Nekad neesiet aizskarošs. 15. Izvairieties no saīsinājumiem, «smaidiņiem» un simboliem, kurus citi var nesaprast. 16. Nelietojiet vārdus «steidzami» vai «svarīgi», ja vien tas patiešām nav ārkārtas gadījums. 17. Nesūtiet e-pastus emociju uzplūdā, kuru nespējat nomaskēt. 18. Neizvēlieties «atbildēt visiem» iespēju, ja vien jums patiešām nevajag atbildēt visiem. 19. Izvairieties lietot e-pastu kā kanālu kritikas izteikšanai vai nopietnu tēmu pārrunāšanai. 20. Izvairieties no e-pastu sūtīšanas vēlā nakts stundā.

Jaunākie komentāri