2004. gadā palielinās kompensācija par lidojuma bagāžas nozaudēšanu 

Viena no lietām, kas ceļotājus visvairāk kaitina, ir pazudusi bagāža. Pats svarīgākais šādos gadījumos ir nekavējoties par to ziņot, vislabāk jau uzreiz lidostā (Lost & Found). Lidsabiedrību pienākums ir atlīdzināt zaudējumus, bet pieprasījums ir jāiesniedz korektā formā. Lufthansa, piemēram, piedāvā iespēju internetā tieši sazināties ar bagāžas dienestu: http://gepaeck.lufthansa.com. Vācijā pasažieru tiesības attiecībā uz bagāžu regulē Gaisa satiksmes likums (iekšzemes lidojumi) un Varšavas vienošanās (starptautiskie lidojumi). Iekšzemes lidojumu gadījumā par pasažieru bagāžu atbild lidsabiedrība un atlīdzina zaudējumus pazudušas vai bojātas bagāžas gadījumā līdz 1700 eiro apmērā. Starptautiskajos lidojumos bagāžas kompensācijas kārtību nosaka jau novecojusī Varšavas vienošanās, kas ierobežo lidsabiedrības atbildības apmēru līdz 547 eiro par rokas bagāžu un 27,35 eiro / kg par uzglabāšanā nodoto bagāžu. 2004. gada vidū stāsies spēkā Monreālas vienošanās, kas paaugstinās atbildības apmēru uz 1233 eiro. Vecie noteikumi dod iespēju tūristam, kas dodas uz ārzemēm, bagāžas zaudēšanas gadījumā papildus pieprasīt no ceļojuma organizētāja brauciena cenas samazinājumu. Tiesu praksē ir bijuši gadījumi, kad ceļojuma cena ir tikusi samazināta par 30%. Tagad lidsabiedrības nes atbildību arī par videokamerām, mobilajiem telefoniem un diktafoniem, kas lidojuma laikā bagāžas glabātuvē tiek sabojāti. Lai gan katrā atsevišķā gadījumā tiek pārbaudīta arī pasažiera vaina, lidsabiedrības vairs nevar tik viegli aizbildināties ar ceļotāju nevērību un vieglprātību. Avots: Eiropa.lv

Jaunākie komentāri