A380 veiksmīgi izturējusi pirmo izmēģinājuma lidojumu 

Lidmašīna A380 ir izturējusi pirmo izmēģinājuma lidojumu. Pasaulē lielākā pasažieru lidmašīna gandrīz četras stundas pēc pacelšanās bez problēmām nolaidās Tulūzas lidostā. Noslēdzot izmēģinājuma lidojumu, piloti nolidoja goda apli pār lidmašīnas būvētavu. Kad lidmašīna bija sasniegusi 3 000 metru augstumu, piloti vispirms pārbaudīja tās borta aparatūras darbību un manevrēšanas spējas. Lidmašīna A380 ir paredzēta 555 pasažieru pārvadāšanai, 15 000 kilometru garam posmam. Kompānija Airbus, pārvadājot pasažierus ar lidaparātu A380, tuvākajos 40 gados plāno ieņemt ap 150 miljardus eiro. Pirmā lidojuma laikā apmēram 30 inženieri uz zemes izvērtēja ar satelīta palīdzību pārraidītos lidmašīnas mērījumu un lidojuma datus. Kopumā tika uztverti 6 0000 parametri. Nākamajos 12 mēnešos tiks pabeigta vēl piecu A380 lidaparātu izmēģinājumu programma. Startējusī lidmašīna ir vienīgā, kuras tehniskais risinājums ilgu laiku pirms izmēģinājuma saglabāja savu noslēpumu. Lidmašīnas spārnu izpletums ir 80 metri un tai vēl nav sēdvietu. To vietā lidmašīna ir apgādāta ar 20 tonnu smagu datortehniku. No 2005. gada vasaras kādam citam A380 lidaparātam bez kabīnes tiks pārbaudīta, galvenokārt, lidmašīnas jauda. Turklāt jāpārbauda arī lidaparāta darbības rādiuss un starta rādītāji. Diviem izmēģinājumu modeļiem ar kabīnēm mērīs parametrus un testēs lidmašīnas gatavību nolaisties lidostā. Lai A380 varētu pievienoties pasažieru pārvadātāju lidmašīnām, nepieciešams sekmīgi veikt ap 2 300 lidošanas stundu. Pirmajā lidojumā tika pārbaudītas tikai vienkāršas lietas, tā paskaidroja testa pilotu vadītājs Klaude Lelaie. Tika pārbaudīta mehānismu darbība, paātrinājuma un nolaišanās ierīču funkcionalitātes rādītāji. Nepieciešamības gadījumā sešiem izmēģinātājiem pirmā lidojuma laikā ar izpletņiem, izmantojot papildizeju, ir iespēja izkļūt no lidmašīnas. Lai imitētu pilnībā aizņemtas pasažieru sēdvietas, izmēģinājuma lidmašīnai kā balsts tika ievietotas vairākas tonnas ūdens. Lidaparāta ar diviem pasažieru klajiem un vienu bagāžas nodalījumu radīšana līdz šim ir izmaksājusi ~10,7 miljardus eiro. Vācija, Francija, Spānija un Lielbritānija ir izsnieguša vienu trešo daļu kredīta veidā. Izšķiršanās par kādu citu versiju un augstāku prasību izvirzīšana trokšņa aizturēšanai varētu sadārdzināt izmaksas par 1,45 miljardiem eiro. Lidaparāta A380 versiju izmaksas varētu būt no 263 līdz 286 miljoni ASV dolāru.

Jaunākie komentāri