«airBaltic» sadarbībā ar tūrisma aģentūrām ievieš jaunu aviobiļešu pārdošanas sistēmu 

Sākot no 2004. gada 1. janvāra Latvijas aviosabiedrība airBaltic sadarbībā ar tūrisma aģentūrām ieviesīs jaunu aviobiļešu apmaksas sistēmu, atsevišķi uzrādot maksu par aviobiļešu pārdošanas starpniecības pakalpojumiem un aviobiļetes cenu. Tas nozīmē, ka gan airBaltic biļešu kasēs, gan arī tūrisma aģentūrās iegādātajām biļetēm tiks atsevišķi norādīta maksa par starpniecības pakalpojumu, kas sedz ar aviobiļešu pārdošanu saistītos izdevumus. Līdz ar jaunās sistēmas ieviešanu aviopārvadājuma izmaksu veidošanās process kļūs daudz caurspīdīgāks. Pārdošanas starpniecības pakalpojuma maksas apmērs tiks noteikts individuāli un var būt atšķirīgs dažādās aģentūrās. Svarīgi ir tas, ka aviobiļetes cena būs vienāda gan airBaltic kasēs, gan arī tūrisma aģentūrās. airBaltic biļešu tirdzniecībai internetā netiks piemērota maksa par aviobiļetes pārdošanas pakalpojumu. Minētās sistēmas ieviešanu noteica patlaban notiekošās izmaiņas aviācijas industrijā. Ir ieviesta vienvirziena biļešu cenu struktūra un būtiski pazeminājušās vidējās aviobiļešu cenas, tādējādi samazinot arī tūrisma aģentūru ieņēmumus par sniegtajiem aviobiļešu pārdošanas pakalpojumiem. Vecajā sistēmā eksistējušā maksa par aviobiļešu pārdošanas pakalpojumu 7% apmērā, piemēram, no 19 LVL biļetes ir nepietiekoša, lai segtu ar aviobiļešu pārdošanu saistītos izdevumus, tādus kā aviobiļešu rezervēšana un drukāšana. Saskaņā ar jauno sistēmu airBaltic neveiks fiksētus maksājumus tūrisma aģentūrām par aviobiļešu pārdošanu, kas agrāk bija iekļauti biļetes cenā. airBaltic Pārdošanas nodaļas viceprezidente Rūta Skujeniece komentē jaunās sistēmas ieviešanu: "Jaunā sistēma tiek ieviesta, lai motivētu tūrisma tirgu attīstīties un, protams, arī, lai veicinātu aviobiļešu iegādi internetā, kas nerada nekādus papildus izdevumus pasažierim," un piebilst, "visbūtiskāk šī sistēma skars tieši tūrisma aģentūru darbību, jo turpmāk tieši pašu tūrisma aģentūru kompetencē būs noteikt maksas apmēru par aviobiļešu pārdošanas starpniecības pakalpojumiem. Iespējams, ka tūrisma aģentūrām nedaudz būs jāpārstrukturē sava darbība atbilstoši pašreizējām tirgus prasībām." Latvijas Tūrisma Aģentu asociācijas prezidente Irēna Riekstiņa: “Tā kā gan aviokompānijā, gan tūrisma aģentūrās aviobiļetes cena būs vienāda, atšķirsies tikai maksa par sniegto servisu – biļetes noformēšanu, konsultāciju par lidojuma maršrutu utml., tad ikvienam klientam būs iespēja izvēlēties viņa interesēm atbilstošāko pakalpojuma sniedzēju.” AIR BALTIC CORPORATION (airBaltic): AIR BALTIC CORPORATION (airBaltic) ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995. gadā, kur Latvijas valstij pieder 52.6% akciju, bet Scandinavian Airlines – 47.2% akciju. airBaltic 2002. gada apgrozījums bija 28.6 miljoni LVL, bet pārvadāto pasažieru skaits – 262 212. Patlaban airBaltic ir tiešie lidojumi uz Amsterdamu, Berlīni, Briseli, Hamburgu, Helsinkiem, Kijevu, Kopenhāgenu, Prāgu, Maskavu, Minsku, Stokholmu, Tallinu, Varšavu, Viļņu un Vīni. Latvijas Tūrisma aģentu asociāciju (ALTA):ALTA ir profesionāla sabiedriska organizācija, kas dibināta savu biedru interešu aizstāvībai 1991. gadā. Šobrīd tā apvieno 40 īstenos biedrus - lielāko daļu vadošo tūrisma aģentūru, un 17 asociētos biedrus – apdrošināšanas sabiedrības, auto nomas, aviokompānijas, reģionālās tūrisma asociācijas. Avots: airBaltic

Jaunākie komentāri