ASV gaidāmi «optikas kari» 

ASV telekomunikāciju tirgū gaidāmi «optikas kari» starp kabeļtelevīzijas kompānijām un «parastiem» telekomunikāciju uzņēmumiem. Iegūvēji varētu mājsaimniecības un mājas ofisi, kas tūvākajos gados tiks bombardēti ar superātru pieslēgumu un augošu pakalpojumu klāsta piedāvājumiem cenu konkurences apstākļos. Par to raksta žurnāls Business Week. Business Week norāda, ka telekomunikāciju uzņēmumi kā, piem., Verizon, cenšas panākt un apsteigt kabeļtelevīzijas ielauzšanos viņu lauciņā, blakus simtiem digitālo TV kanāliem arī piedāvājot interneta telefoniju un ātru interneta pieslēgumu. Verizon pieteicis plānus par vairākiem miljardiem $ attīstīt t.s. «optika līdz mājām» tīklu, kas piedāvās 30 megabitu sekundē (Mbps) interneta pieslēgumu, augsta izšķīruma (High Definition) televīziju un balss sarunas. Kā raksta Business Week, šī tīkla ātrumu pēc vajadzības varēs palielināt līdz 100 Mbps līdz gala lietotājam. Lai mazinātu savas izmaksas, Verizon konkurents SBC izmanto t.s. optiku līdz ielai, kas pieslēdz gala lietotājus vietējam optikas sadalītājam ar vara vadiem izmantojot kautko līdzīgu DSL tehnoloģijai. Superātro pieslēgumu ierīkošana, atkarībā no tehnoloģijas un mājokļa izvietojumu maksā no 300 līdz 1200 $ par mājsaimniecību, teikts Business Week rakstā. Latvijā arī redzāmas līdzigu tendenču pazīmes, jo Baltkom piedāvā kompleksos pieslēgumus ar digitālo kabeļtelevīziju. internetu un balss telefoniju, bet Lattelekom paziņojis par nodomiem piedāvāt televīziju un citu saturu izmantojot savu tīklu.

Jaunākie komentāri