ASV laikraksti pelna ar interneta portāliem 

ASV laikraksti kā „New York Times“ vai „Wall Street Journal“ (WSJ) mēģina reklāmas zaudētos ieņēmumus drukātajos mēdijos kompensēt ar reklāmas pārdošanu laikraksta interneta portālā. Piemēram, WSJ.com portāla ieņēmumi, kurš pieder ASV mēdiju koncernam Dow Jones, palielinājās 2002. gadā par 21% un arī šajā gadā tiek plānots divu ciparu pieaugums. Pēc interneta mārketinga speciālistu domām kopējais reklāmas piedāvājumu daudzums īpaši nepalielināsies, bet gan savādāk sadalīsies. Pašreizējā tendence elektroniskās reklāmas tirgū ir šī biznesa pārvietošanās no interneta portāliem kā Yahoo uz saturiskiem interneta portāliem kā, piemēram, laikrakstu un žurnālu elektroniskajiem izdevumiem. WSJ.com ar 679 000 maksas abonentiem ir lielākā elektronisko ziņu piegādātājs pasaulē un šis biznesa veids laikrakstam ir ļāvis ievērojami uzlabot savu kasi. ASV laikraksts „New York Times“ ar interneta mājas lapu šajā gadā plāno papildus nopelnīt 13-15 miljonus ASV dolāru. Interneta auditorija pamazām tiek pieradināta pie apziņas, ka par drošu un pārbaudītu ziņu saturu ir jāmaksā. Pēc ASV mediju koncerna Dow Jones atzinuma „Wall Street Journal“ abonentu skaits drukātai versijai samazinājās tikai par 50 000 abonentu, savukārt 200 000 lasītāju izmanto abus kanālus. Pavisam kopā „Wall Street Journal“ ir 1,8 miljoni abonentu. Elektroniskā abonenta versija tiek pārdota par vienu trešdaļu no drukātās abonenta versijas cenas. Vācijas elektroniskās reklāmas tirgus attīstās līdzīgi ASV un 2005. gadā tiek plānots kopējais apgrozījums 127 miljonu eiro vērtībā. Pašlaik vācu laikrakstu biznesā interneta pakalpojumi nesastāda vairāk par 5% no kopējiem ienākumiem. Vācijas veiksmīgākie interneta satura pārdevēji ir Genios, kurš pārdod, piemēram, biznesa laikraksta Handelsblatt.de saturisko pusi internetā, un kā arī preču testētājs “Stiftung Warentest”. Avots: Handelsblatt

Jaunākie komentāri