Atklās satiksmi pār jaunuzcelto Ogres upes tiltu 

Pirmajā septembrī atklās satiksmi pār jaunuzcelto Ogres upes tiltu ceļa posma Ķegums – Sigulda 10. kilometrā Rembates ciema Glāžšķūnī. Jaunā tilta platums ir 13,5 m, garums – 90,5 m, satiksmes caurlaidība – 1300 automašīnas diennaktī, tas celts par Latvijas Autoceļu direkcijas piešķirtajiem līdzekļiem un kopējās izmaksas ir 867 805,91 Ls. Vecā tilta demontāžu un jaunā būvdarbus veica SIA Tilts un tie notika visai neilgā laika posmā – kopš 2003. gada novembra. – Strādājām diezgan sarežģītos apstākļos, jo galvenie darbi bija ziemā, kad lielā sala dēļ nevar veikt betonēšanu, – stāsta celtniecības darbu vadītājs SIA Tilts iecirkņa priekšnieks Viktors Bakanovs. – Bīstami augsts veidojās arī ledus krāvums pavasara palu laikā, kas apdraudēja vēl nesametinātos posmus, tomēr pagaidu konstrukcijas spiedienu izturēja. Īpatnējs ir tilta projekts, kurš izstrādāts firmā Ceļu projekts, tā autors – tiltu nodaļas būvprojektu vadītājs Raimonds Maslovskis. Jaunā tilta konstrukcijās izmantoti vecā tilta balsti, kuri paaugstināti par četriem metriem. Šie 4 m un līkumotie ceļa apstākļi abpus tiltam bijuši par cēloni daudzām avārijām pagātnē. Jaunais tilts nav taisns, bet, kā stāsta R.Maslovskis, tas celts plāna līknē ar rādiusu 800 metru, veidojot t.s. virāžas šķērskritumu un garenkritumu. Tas darīts, lai panāktu saskaņotību ar atbilstošo ceļa posmu. Tādas konstrukcijas Latvijā pagaidām ir retums, bet Eiropā – samērā bieži izmantotas, uzsver R. Maslovskis.

Jaunākie komentāri