Autobraucējs vinnē derībās ar lidmašīnu un vilcienu 

Neparastas ceļojuma derības tika nolēgtas starp automašīnu, vilcienu un lidmašīnu, Kurā transporta lidzeklī būs mazākais stress 541 km garajā maršrutā Frankfurte – Berlīne. Lai gan autobraucējs uzvarēja šīs derības, taču lidmašīnas pasažieris bija visātrākais un vilciena pasažierim ekoloģiskais faktors bija visaugstākais. Derību iniciatori bija radio raidstacijas Hessische Rundfunk (HR), Freies Berlin (SFB) un vācu automobilistu klubs Automobilclub von Deutschland. Pirmdienas rīta septiņos visi testa dalībnieki (steidzīgs autobraucējs, mierīgs autobraucējs, vilciena klients un lidmašīnas pasažieris) devās ceļa no Frankfurtes raidstacijas HR uz Berlīnes raidstaciju SFB. Visi testa dalībnieki bija līdzīgi savā veselībā un apgādāti ar sirds frekvenču mērītāju, kurš noteica stresa faktoru visa ceļojuma laikā. Vilciena klientam "viskarstākais" posms bija Frankfurtes dzelzceļa stacijā, jo bija reālas iespējas nokavēt vilcienu garo biļešu rindu dēļ. Ar ICE vilciena biļeti 139,60 eiro vērtībā un vietu vilcienā pasažieris varēja mierīgi doties 5 stundu un 35 minušu garajā ceļojumā uz Berlīni. Arī lidmašīnas pasažierim stresa situācijas bija tieši pie lidmašīnas pacelšanās un piezemēšanās, kur ceļā starp abām raidstacijām tika pavadītas 3 stundas un 5 minūtes. Steidzīgais autobraucējs pēc 4 stundām bija ticis galā ar uzdoto uzdevumu, taču ceļā bija jāsastopas ar sastrēgumu un nepatīkamām apdzīšanas situācijām. Šis steidzīgais brauciens izmaksāja 200 eiro par degvielu un soda kvīti par ātruma ierobežojuma neievērošanu. Mierīgais autobraucējs ierādās Berlīnē pēc 4 stundām un 50 minūtēm, samaksājot 48 eiro par degvielu. Visu šo ceļu mierīgais autobraucējs gandrīz nemaz neiekļuva it nekādā stresa situācijā. Pēc ekoloģiskās bilances autobraucējs ir četras reizes “netīrāks” kā vilciena pasažieris un vairāk kā par vienu trešdaļu salīdzinot ar lidmašīnas pasažieri. Diemžēl autobraucējs pretstatā vilciena pasažierim ir pakļauts dzīvībai bīstamai avārijai 10 reižes biežāk bet kļūt ievainotam sešas reizes biežāk. Avots: Handelsblatt

Jaunākie komentāri