Baltkrievu kālija sāls apiet Latviju 

Ventspils virzienā turpina samazināties kālija sāls kravu plūsma. Lai arī galvenais iemesls ir baltkrievu nedienas pasaules tirgos, tomēr iemesls ir arī tas, ka arvien vairāk šo kravu aizplūst uz Klaipēdu. To Db atzina Latvijas dzelzceļa valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis. Galvenis iemesls kālija sāls kravu plūsmas samazinājumam gan ir Baltkrievijas minerālmēslu ražotājkompāniju apvienības Silvinet un Belaruskalij vēlme izveidot pašām savu tirdzniecības kompāniju un atteikties no līdzšinējā tirgotāja — tādējādi baltkrievi esot zaudējuši daļu pasaules tirgus. Tomēr būtiska daļa vēl esošo kālija sāls kravu tagad aizplūst arī Klaipēdas virzienā. Iemesls, kāpēc baltkrievi ir izšķīrušies daļu kālija sāls kravu pārkraut Klaipēdā, ir tas, ka lietuviešu osta ģeogrāfiski atrodas tuvāk Baltkrievijai, un līdz ar to transportēšanas izmaksas uz šo ostu ir zemākas nekā, piemēram, uz Ventspili.

Jaunākie komentāri