Divu čemponātu izdevumi ar viena čempionāta ieņēmumiem. 

Pasaules čempionāts futbolā ir licis vilties daudzām pilsētu pašvaldībām par šā pasākuma ekonomisko pusi, taču ir arī ieguvēji. "Finansu ziņā pasaules čempionāts futbolā nav bijis tas veiksmīgākais, jo principā tika noorganizēti divi čempionāti. Abas valstis ieguldīja lielus finansu līdzekļus infrastruktūrā, kuras izmantošana un uzturēšana nākotnē ir problemātiska," tā rezumē šā gada pasaules futbola čempionātu Fifa prezidents Joseph Blatter. Stadionu pieminekļi. Tas attiecas galvenokārt uz 20 jaunbūvētajiem stadioniem, kurus abas valstis uzslēja sacensībām. Dienvidkoreja futbola gigantiskajās būvēs investēja 2,8 miljardus eiro un Japāna vairāk kā 4,8 miljardus eiro. Kā perspektīvākā būve visā šai milzu celtniecībā tiek uzskatīta Sapporo stadions Hokaido salā. Pārējās pilsētas būs laimīgas, ja stadionu ieņēmumi segs savu pašizmaksu. Piemēram, japāņu Jokohama stadiona īpašnieki, kur notika finālspēle starp Vāciju un Brazīliju, prognozē 5 miljonu eiro zaudējumus ik gadu. Korejiešu stadionam Daegu, kur risinājās finālspēles starp Turciju un Dienvidkoreju, nav pat savas profesionālās futbola komandas. Pilsētas ar lielajiem stadioniem ir neziņā par to tālāko izmantošanu, tāpēc vietējās komūnas ir vērsušās pie iedzīvotājiem pēc idejām. Liela daļa stadionu pēc futbola čempionāta ir kā pieminekļi, kuru uzturēšana prasa lielus līdzekļus. Saimnieciskais izdevīgums bija tikai īsam laika sprīdim, kurš nespēja segt visus ieguldījumus. Sākuma prognoze par tautsaimniecisko ieguvi Korejai bija rēķināts uz 9 miljardiem eiro un Japānai uz 26 miljardiem eiro. Veiksme un fiasko. Garas sejas ir arī tūrisma industrijai, kura pārrēķinājās ar apmeklētāju skaitu čempionāta laikā. Dienvidkoreja bija sagatavojusies uz 640 000 tūristu vizīti, taču ieradās tikai 450 000. Piemēram, apgrozījums Seulas viesnīcās un duty-free veikalos kritās par 20% salīdzinājumā ar vidējiem rādītājiem. Par čempionāta veiksminiekiem var nosaukt sponsorus. Japānas futbola komandas tērpi bija sponsorēti no Adidas. Savas veiksmīgās spēles dēļ japāņu līdzjutēji piecās nedēļās iegādājās 600 000 Adidas futbola krekliņu un 1,5 miljoni futbola bumbu. Interneta portāls Yahoo apkalpoja 1,6 miljardus apmeklētāju. Priekš FIFA pasaules čempionāts Dienvidkorejā un Japānā kļuva par dārgākajām spēlēm visa tā vēsturē. Divu čemponātu izdevumi ar viena čempionāta ieņēmumiem. FIFA finansiālā situācija ir saspringta, jo nesenais marketinga partneruzņēmuma ISL bankrots un 11. septembra seku zaudējumi rada nedrošu finansiālo skatījumu nākotnē. Lielas cerības tiek saistītas ar 2006 gada pasaules čempionātu futbolā, kurš risināsies Vācijā.

Jaunākie komentāri