«easyJet» viedoklis jautājumā par jauno ES pasažieru kompensēšanas kārtību 

easyJet rūpējas par saviem klientiem, bet brīdina, ka nepareiza likumdošana var būt postoša šai nozarei. Eiropas vadošā lētā aviokompānija easyJet vakar apstiprināja savu apņemšanos nodrošināt augstu pasažieru apkalpošanas līmeni un gatavību ieviest jaunos Eiropas Savienības noteikumus par pasažieru kompensācijām. easyJet atbalsta jauno ES likumu mērķi – prasīt atbildību no aviokompānijām par klientu apkalpošanas līmeni ārkārtas situācijās, lai tās uzlabotu pasažieru labsajūtu lidojumu laikā. Taču likums, kas šodien stāsies spēkā, ir netaisni aizspriedumains pret pasažieru pārvadājumu nozari un tāpēc postošs. easyJet uzskata, ka jaunie ES noteikumi nesasniegs savu mērķi. Lai gan easyJet jau nodrošina lielu daļu no jaunā likuma prasībām un vietām pat apsteidz to, gādājot par pasažieru aprūpi ārkārtas situācijās, aviokompānija ir noraizējusies, ka vajadzētu pārskatīt trīs galvenos punktus: Likums attiecas tikai uz aviokompānijām, kas šķietami pārkāpj ES noteikumus pret visiem transporta veidiem izturēties vienādi. Kompensācija nebūs konkrēta summa, bet proporcionāla biļetes cenai. Šobrīd easyJet vidējā biļešu cena ir 42 britu mārciņas vienā virzienā, bet, saskaņā ar jauno likumu, kompensācijas izmaksās tikai tad, ja vienvirziena biļetes cena būs sākot no 172 britu mārciņām. Likuma neveiklā valoda radīs neskaidrības pasažieru tiesību jautājumā. Šobrīd nav īsti skaidra aviokompāniju atbildība, jo katra aizkavēšanās un reisa atcelšana tiks vērtētas individuāli. Negribētas sekas šim likumam būs tas, ka aviokompānijas tiks sodītas par to, ka palielināsies cenas, un pasažieri tiks maldināti. easyJet turpinās vērsties Eiropas Komisijā un dažādās Eiropas administratīvajās institūcijās, lai nekavējoties tiktu pārskatīta likumdošana. easyJet aicina ES sadarboties ar šo nozari, lai atrastu praktisku un efektīvu risinājumu šim, iespējams, viskļūmīgākajam Eiropas likumam pēdējos gados. easyJet prezidents Rejs Vebsters brīdināja: „easyJet rūpēsies par saviem pasažieriem un jau šodien ieviesīs likumu. Laba likumu kopa, kuras nolūks sākumā bija pasargāt pasažierus no tradicionālo aviokompāniju nesamērīgi augstajām cenām, kļuvusi par neveiksmīgu likumu apkopojumu, kas izraisīs nevajadzīgu sajukumu un konfliktus starp aviokompānijām un viņu klientiem.” Avots: easyJet

Jaunākie komentāri