ES lidsabiedrības iestājas pret degvielas nodokli 

Humānā palīdzība tas ir labi, bet ne no nozares, kura tā jau aktīvi palīdz trešās pasaules valstu attīstībā. Tāda ir pozīcija, kādu ir ieņēmusi Eiropas lidsabiedrību apvienība (AEA) attiecībā uz vairāku Eiropas valstu finanšu ministru jaunākajiem degvielas nodokļa plāniem. Pēdējās G7 tikšanās laikā Londonā tika nopietni diskutēts par degvielas nodokļa paaugstināšanu, arī tad, ja ASV nepiedalītos. Šo iegūto naudu novirzītu attīstības palīdzībai. „Kāpēc lidsabiedrībām, kuras tā jau atrodas lielās grūtībās, būtu jāmaksā par humāno palīdzību? Tā jautāja Ulrihs Šulte–Štrathaus (Ulrich Schulte-Strathaus), AEA ģenerālsekretārs. Lidsabiedrībām bija jāatlaiž darbinieki un jāpārveido savi piedāvājumi, lai varētu izturēt izmaksu slogu. „Gaisa satiksmē nav tāda apgrozījuma, kuru varētu bezgalīgi aplikt ar nodokļiem.“ Ja valdības vēlas palīdz trešajām pasaules valstīm to attīstībā, tad tām vajadzētu padomāt kā veicināt ceļošanu un tūrismu, nevis kā to ierobežot. Priekšlikumus par to kā dažādās valstīs tiktu aprēķināts šis nodoklis, U.Šulte–Štrathaus ir raksturojis kā „birokrātijas murgu”. Vēl jo vairāk tāpēc, ka lidmašīnu biļetes pārdod visā pasaulē, bet vienās valstīs nodoklis būtu, bet citās nē, un kādi noteikumi attiektos uz pārdošanu internetā. Tiek uzskatīts, ka pati birokrātija paņemtu lielāko nodokļa daļu.

Jaunākie komentāri