Gaisa satiksmes nozare pamazām atgūst spēkus 

Parīzē notiek 45. gaisa satiksmes gadatirgus. Tā ietvaros īpaši uzmundrinoši vārdi nelīdz, lai runātu par gaisa satiksmes nozares darbības pozitīvajiem rezultātiem. Smagais posms, kas bija saistīts ar SARS epidēmijas izplatību būs pārvarēts un dažas lidsabiedrības tagad jau paplašina savus lidojumu plānus. Turpretī lidmašīnu būvētājiem joprojām jāsamierinās ar slikto tirgus situāciju. Darījumi īpaši civilo lidmašīnu būvniecībā rit lēnām un arī nākotnē nav cerību, ka kļūs labāk. Ir pagājuši tie laiki, kad stabilais tirgus līderis Boeing, kā piemēram, 1999. gadā saražoja 620 lidmašīnas. Šogad Boeing ar ieplānotajām 280 saražotajām lidmašīnām paliks aiz sava Eiropas konkurenta Airbus, kas ir paredzējis saražot 300 lidmašīnas. Priekš Airbus tas šoreiz ir prestiža jautājums, bet nekas vairāk, jo jūtot nozares krīzi, kompānija ir ievērojami samazinājusi izdevumus. Airbus kompānijai paliekot līderim civilo lidmašīnu būvniecībā, ir cerības atgriezties mājās no Parīzes gadatirgus ar jauniem miljardus ASV dolārus vērtiem pasūtījumiem. Tiek minēti, ka iespējamiem pasūtītāji būs problēmu skartās lidsabiedrības Emirates Airlines un Qatar Airways. Dubaijas nacionālās lidsabiedrības šeihs Ahmed bin Saeed al Maktoum vēlas pasūtīt vairāk kā 60 lielapjoma lidmašīnas 10 miljardu ASV dolāru vērtībā. Līdz ar to Airbus ir varētu saņēmt pasūtījumus būvēt 23 jaunas A380 lidmašīnas kā arī desmit garo lidojumu lidmašīnas A340-600. Arī lidsabiedrības Qatar Airways jau 2005 gadā vēlas lidot ar 30 jaunām lidmašīnām, investējot to iegādē vairākus miljardus ASV dolāru. Turpretī lidmašīnu būvētājiem, lai iegūtu šos lielos pasūtījumus ir jāpiedāvā lielas atlaides, kuru apjoms paliks kā viņu noslēpums. Patlaban liela nozīme tiek pievērsta arī krīzes menedžmentam, piemēram Boeing šogad ieradīsies uz Parīzi ar 35-40% mazāk personāla nekā tas ir bijis iepriekšējos gados. Avots: Handelsblatt

Jaunākie komentāri