Grib vest smagākas kravas 

Lai veicinātu vētrā cietušās koksnes izvešanu no mežiem un samazinātu pārvadāšanai nepieciešamo reisu skaitu, mežsaimnieki aicina sala apstākļos atļaut pārvadāt kokmateriālu kravas ar kopējo masu 60 t, bet satiksmes ministrs ir pret šo priekšlikumu. «Šobrīd vētras seku (cietuši ap 7.3 milj. m3) likvidēšanā problēmas rada autotransporta kopējās masas ierobežojumi, kā rezultātā nav iespējams operatīvi izvest no meža uz patēriņa vietām apaļkokus,» skaidro Latvijas Mežsaimnieku asociācijas valdes loceklis Andis Saulītis. Viņš norāda, ka pie pašreizējiem laika apstākļiem — sala, palielinot kokmateriālu autotransporta kopējo masu no 52 t (ar speciālām atļaujām) līdz 60 t, autoceļi netiks būtiski bojāti, toties būtiski tiks veicināta apaļkoku izvešana, kas samazinātu meža īpašniekiem vētras radītos zaudējumus. «Šāda valdības pretimnākšana samazinātu apaļkoku transportēšanas izmaksas (pēc Db rīcībā esošiem datiem pat 1.8 Ls.m3) uz 1 m3, kustības intensitāti uz ceļiem, jo mazāk būtu tā dēvēto tukšo barucienu, palielinātos vētrā bojāto koku izstrādes apjoms un līdz ar to samazinātos koksnes apjoms, kas paliks mežā koksnes kvalitātes pasliktināšanās dēļ,» uzsver A. Saulītis. Viņš norāda, ka, atļaujot pārvadāt kokmateriālu kravas ar kopējo masu 60 t, tai pašā laikā netiktu pārsniegta noteiktā maksimāli atļautā slodze uz vienu asi. Kā otru būtisku priekšnosacījumu, lai vētrā cietušie koki pēc iespējas ātrāk tiktu izvesti no meža uz patēriņa vietām, A. Saulītis min to, lai pavasarī netiktu slēgti ceļi, pa kuriem jātransportē apaļkokui, pretējā gadījumā ļoti liela daļa apaļkoku paliks mežā, turklāt, iestājoties siltam laikam pieaugs šo vētrā cietušo un nesakopto mežu ugunsbīstamība, kā arī kaitēkļu savairošanās risks.

Jaunākie komentāri