Iespaidi par Latvijas prezentāciju Berlīnes tūrisma gadatirgū 

Eirovīzijai šajā gadā bija jākļūst par valsts tūrisma karogu, aiz kura pulcētos Dziesmu un deju svētki, Operas svētki, festivāli Liepājā un citas mūzikas dzīves aktivitātes Latvijā, taču valsts tūrisma mārketings izvēlas vienkāršāko ceļu, stādot viszemākajās izmaksas par prioritāti. Berlīnes tūrisma gadatirgus (7.-11.03.2003) ir sava veida katras valsts tēla prezentācija, kuru šogad demonstrēja 178 valstis. Latvija blakus Igaunijai un Lietuvai centās piesaistīt izstādes apmeklētāju un profesionāļu uzmanību. Jāatzīmē, ka interese par Latviju ik gadus pieaug un arī izstādē mūsu stends bija labi apmeklēts gan no potenciālajiem ceļotājiem, gan tūrisma biznesa pārstāvjiem un ārzemju ziņu medijiem. Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) apkalpoja 50 kv.m lielo stendu, izīrējot to Rīgas Tūrisma koordinācijas un informācijas centram, Jūrmalas domei, Kurzemes tūrisma asociācijai, Latvijas viesnīcu un restorānu asociācijai, kā arī organizācijas “Iedvesmas Rīga” biedriem – viesnīcai Radisson SAS Daugava, nacionālajai aviosabiedrībai AirBaltic un tūrisma firmām – BTG un Latvia Tours, kā arī Rīgas Tūrisma aģentūrai. Tūrisma mārketings bez Eirovīzijas Neizprotamu iemeslu dēļ Eirovīzijas koncerts šajā gadā nav kļuvis par Latvijas valsts tūrisma mārketinga politikas galveno instrumentu. Līdz ar to Latvijas stends Berlīnes tūrisma izstādē prezentēja mūsu valsts ikgadējo klasisko tūrisma produktu, kura starpā bija arī neliels plakāts par Eirovīziju. Vienīgi Latvijas preses konferencē mūsu laureāte Marija Naumova kopā ar Renāru Kauperu dzīvīgi uzrunāja preses pārstāvjus un ciemiņus ceļojumam uz Latviju. Šis starptautiskais dziesmu konkurss ar savu plašo auditoriju un jo sevišķi Vācijā varēja kalpot par uzrunu kultūras tūrismam uz Latviju. Eirovīzija mārketinga izpratnē ir labs instruments uzmanības piesaistīšanai, jo tai ir plaša atpazīstamība Eiropā. Līdz ar to šai Eirovīzijas lokomotīvei varēja “piekabināt” arī citus Latvijas kultūras pasākumus kā, piemēram, Dziesmu un deju svētkus, Operas svētkus, Liepājas festivālu utt. Atšķirībā no citiem gadiem Latvijas stendā netika manīts neviens dziesmu vai deju priekšnesums, kas liecinātu par valsts tūrisma logo “Zeme, kas dzied” realitāti. TAVA šo faktu skaidro, ka Vācijas tūrisma izstādē par atskaņošanas iespējām stendā ir jāveic papildus iemaksa. Taču vai ir vērts reklamēties ar šādu tūrisma logo, ja mēs esam spiesti klusēt? Gandrīz katrs Latvijas stenda pārstāvis atzina, ka mūsu valsts prezentācija ir par klusu un atturīgu, jo netika rīkotas degustācijas, sagatavoti plaši izdales materiāli Eirovīzijas kontekstā, konkursi vai citas aktivitātes. Principā Latvijas stends nebija ne labāks ne arī sliktāks par citu valstu prezentācijām, lai gan tūrismam šajā gadā ir pasākumu pārpilnība – sākot ar Eirovīziju un beidzot ar Starptautiskās regates sacensībām Rīgā. Rīga slēpjas Atšķirībā no Viļņas un Tallinas Rīga bija ieradusies Berlīnes tūrisma izstādē nesagatavojusies, jo piedāvātā informācija par Rīgu bija vairāk nekā skopa. Rīga nav sagatavojusi tūrisma produktu vācu auditorijai, lai arī šīs zemes tūristi kopā ar somiem ir vieni no biežākajiem Rietumeiropas ciemiņiem mūsu galvaspilsētā. Latvijā daudz mazāki tūrisma centri spēj profesionālāk sagatavoties šādai izstādei nekā lielpilsēta. Tūrisma kuluāros tiek runāts par pilsētas politiskajām cīņām Rīgas Domē, kur katrs politiskais spēks šo tūrisma “deķīti” velk uz savu pusi – tādā veidā pārsteidzot tūrisma darītājus ik pa laikam ar “pašu jaunāko” pilsētas tūrisma attīstības stratēģiju. Par Rīgas prezentāciju ir neizpratnē ne tikai Latvijas pārstāvji, bet arī mūsu kaimiņi – lietuvieši un igauņi. Jāatzīmē, ka Lietuvas galvaspilsēta Berlīnes izstādei bija sagatavojusi profesionālāko prezentācijas materiālu Baltijas galvaspilsētu vidū – pilsētas mape ar dažādiem informatīviem materiāliem, CD prezentācijas disku, interneta adresēm un suvenīriem. Vācijas tūrisma profesionālā prese šos materiālus ir pat atzinusi par vienu labākajiem Eiropas galvaspilsētu prezentācijā. Lai arī Db vairākkārt i

Jaunākie komentāri