Igauņu ietekmi Latvijas vagonbūvētāji nejutīšot 

Krievijas valsts kompānijas Uralvagonzavod Igaunijā plānotā dzelzceļa kravas vagonu (cisternu) ražotne, kura nodarbosies arī ar to remontu neietekmēs Latvijas uzņēmējus.Tā uzskata Mašīnbūves un metālapstrādes rūpniecības uzņēmēju asociācijas valdes priekšsēdētājs Vilnis Rantiņš un a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca ģenerāldirektors Lazars Raizbergs. «Vagonbūvē ir liela specifika, jo Igaunijā plānots ražot kravas vagonus, turpretī a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca nodarbojas ar pasažieru dzelceļa vilcienu un tramvaju ražošanu, kā arī ar ritošā sastāva remontu, bet Daugavpilī dislocētā a/s Lokomotīve pārsvarā orientējas uz pasažieru vilcienu vagonu remontu,» skaidro V. Rantiņš. «Spēcīgu ietekmi uz a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca Igaunijā paredzētā kravas vagonu ražotne neatstās, jo mums ir cita tirgus niša,» uzsver a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca ģenerāldirektors Lazars Raizbergs. Rīgas vagonbūves rūpnīca pozicionē sevi kā pasažieru elektro un dīlzeļvilcienu, kā arī tramvaju ražotāju. Lai gan uzņēmums nodarbojas ar kravas vagonu modernizāciju un ražo ari nelielas universālo dzelzceļa platformu partijas, tomēr L. Raizbergs norāda, ka kompānija nepretendē uz lielu apjomu kravas vagona piegādātāja lomu. «Igaunijā plānotās rūpnīcas un mūsu intereses nekrustojas, un var teikt, ka strādājam divās dažādās pasaulēs,» secina a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca ģenerāldirektors.Db jau 12. augusta numurā rakstīja, ka Krievijas dzelzceļa vagonu ražotājs Uralvagonzavod uzsācis uzņēmuma veidošanu Igaunijā, kas izmaksās apmēram 9,98 - 11,23 milj. Ls. Tiek plānots, ka jaunveidojamais uzņēmums ar pilnu jaudu sāks strādāt nākamā gada beigās, gadā saražojot 3000 vagonus, galvenokārt cisternas. Līdzās jaunu vagonu komplektācijai uzņēmums veiks arī vagonu remontu un apkalpošanu. Paredzēts, ka gadā tiks izremontēti aptuveni 2000 vagoni, galvenokārt Baltijas tirgum.

Jaunākie komentāri