Internets kļūst par svarīgu mārketinga instrumentu klientu piesaistē 

Internets ir kļuvis par svarīgu mārketinga instrumentu klientu piesaistē, taču tas nav aizstājis tradicionālos komunikācijas veidus. Interneta komunikācija ar klientu izmaksu ziņā ir vislētākā. Lielākais vairums uzņēmumu internetu izmanto kā informācijas platformu starp klientu un kompāniju, taču aizvien vairāk interneta komunikācijas tiek pielietotas online-mārketingam, attīstot to kā pārdošanas kanālu. Papildus vērtības radīšana Lai nodrošinātu sava uzņēmuma tālāko attīstību arī nākotnē, firmām ir jāattīsta sava kompetence arī jaunajās tirgus pozīcijās, investējot līdzekļus digitālās komunikācijas biznesā. Arī CeBIT izstādē (12.-19.03.2003) Hanoverā elektroniskais mārketings ir viens no svarīgākajām tēmām uzņēmēju vidū, lai attīstītu efektīgu komunikāciju starp piedāvātāju un pircēju – stratēģijas, mērķa auditorijas fokusēšana, proporcionāla informācijas, izklaides un pašreklāmas “miksēšana”. Interneta spēlītes, ekrānbildes vai bezmaksas datorprogrammas ir būtiski faktori e-klientu piesaistē. Piemēram, Adidas firma piedāvā internetā futbola derības un mobilo telefonsakaru operatori – zvanu toņus vai elektroniskās displeja bildītes. Priekšroka standartizētiem produktiem Lai klientus rosinātu uz pirkšanas akcijām internetā ir viens no svarīgākajiem mārketinga uzdevumiem e-biznesā. Piemēram, mēbeļu interneta veikali ļauj savam klientam virtuālā pasaulē ierīkot savu dzīvokli un to iekārtot ar veikala mēbelēm, ņemot vērā visus klienta dzīvokļa vai mājas parametrus. Pircējs internetā var pasūtīt mājas čības vēlamā krāsā un ar attiecīgo vārdu uz apaviem. Virtuālie mūzikas veikali, piedāvājot jaunākos ierakstus, orientējas pēc katra klienta muzikālās gaumes. Pircējiem vēl joprojām ir ļoti svarīgi pirms pirkšanas izjust savas lolotās mantas taustāmo vērtību. Līdz ar to e-mārketingam vislabākās preces pārdošanai ir standartizētie produkti kā grāmatas, elektroniskās ziņas, datorprogrammas, mūzikas CD, apdrošinājums, lidojumu biļetes vai viesnīcu pakalpojumi. Piemēram, automašīnas pircējam ir iespēja nokomplektēt savu sapņu auto ar visa veida ekstra papildus aprīkojumu, taču lielāka daļa klientu pirms pirkšanas vēlas tomēr šo automašīnu izmēģināt uz reālas ielas. Katrs otrais tūrists internetā Apmēram 70% ceļojumu birojiem ir sava interneta mājās lapa, taču tikai neliela daļa šo uzņēmumu pārdod savus tūrisma produktus internetā vairāk par 3% no kopējā apgrozījuma. Taču klientam ir ļoti svarīgi, lai ceļojuma biroja mājas lapā piedāvātu aktuālu informāciju bilžu vai interneta kameru (webcam) veidā. Klients ar interneta palīdzību noskaidro piedāvātā ceļojuma dārdzību vai izdevīgumu attiecībā pret citiem piedāvājumiem. Rietumeiropa gandrīz katrs otrais tūrists pirms ceļojuma vēlas sevi informēt tieši ar interneta starpniecību un tikai pēc tam seko īstais pirkšanas gājiens uz ceļojuma biroju. Savukārt tūrisma uzņēmumiem kļūst aizvien svarīgāk online-mārketingu vismaz informatīvā plāksnē pilnveidot, attīstīt un aicināt klientu uz pirkšanu online režīmā. Banku sektors dominē Vislabākie panākumi interneta pakalpojumu sniegšanā ir tieši banku sektoram. Latvijas komercbankas ir veiksmīgi attīstījušas šo biznesa sektoru, nodrošinot klientu uzticību šim produktam un veicinot tālāku pakalpojumu attīstību elektroniskajā biznesā. Tas ir labs pamats, lai elektroniskais bizness attīstītos arī citās tautsaimniecības nozarēs, jo klienti būs ieguvuši uzticību un profesionālas iemaņas attiecībā uz viskutelīgāko niansi - naudu.

Jaunākie komentāri