Izvēlas, vai lidot ekonomiskajā vai biznesa klasē 

Uzņēmēji atzīst, ka ļoti vēlētos ekonomēt, izvēloties lidojuma klasi, tomēr praksē, steigā plānojot tālākus lidojumus kopā ar biznesa partneriem, visbiežāk nākas izmantot biznesa klases pakalpojumus. Pašas aviokompānijas gan konkrētus skaitļus, kas raksturotu biznesa klašu noslogojumu, nepublisko, sakot, ka kopējās tendences neliecina par dārgāko biļešu pieprasījuma palielināšanos. British Airways oficiālais pārstāvis Baltijas valstīs Toms Andersons atklāj, ka pēdējā ceturksnī aviokompānijas korporatīvie rādītāji atklāj 12.4 % pasažieru skaita samazināšanos biznesa klasēs, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo laika posmu. T. Andersons saka, ka šie skaitļi raksturo kopējo tendenci aviācijā. Czech Airlines (ČSA) direktors Latvijā Pāvels Šarfs saka, ka ČSA maršrutos biznesa pasažieru skaits nesamazinās, taču arī neaug. Kopš laika, kad ČSA sāka lidot ar Boeing, kuru salonos atšķirība starp ekonomisko un biznesa klasi ir krietni jūtamāka nekā mazākajās lidmašīnās, biznesa pasažieru skaits palicis nemainīgs, jo ir klientu segents, kuri ir gatavi maksāt vairāk par servisu un priekšrocībām pie iereģistrēšanās vai drošības kontroles atsevišķās lidostās. Abu aviokompāniju pārstāvji norāda, ka nav informēti par plāniem atteikties no biznesa klases, kā to pēdējos mēnešos darījušas vairākas tradicionālās aviokompānijas, piemēram, Finnair un SAS, kas paziņoja par biznesa klases likvidēšanu vairākos maršrutos. airBaltic prezidents Bertolts Fliks norāda, ka arī pēc vienvirziena biļešu struktūras ieviešanas tiek saglabāta divu klašu koncepcija — biznesa un ekonomiskā, jo ir daļa pasažieru, kuri vienmēr izvēlas lidojumus biznesa klasē. Tomēr vienvirziena biļetes esot mainījušas kopējo pasažieru izvēli, proti, ja agrāk biznesa klasi izvēlējās tāpēc, ka šīs biļetes noteikumi nepraredzēja Sunday rule (noteikums pavadīt lidojuma galapunktā vismaz nedēļas nogali), tad šobrīd šī motivācija vairs nav aktuāla, jo vienvirziena biļetes neparedz šo ierobežojumu.

Jaunākie komentāri