Izvēlēti otrās kārtas pretendenti uz Eksporta balvu 

Ekonomikas ministrija Eksporta veicināšanas programmas ietvaros sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) jau otro gadu pēc kārtas rīko atklātu konkursu Latvijā reģistrētām komercsabiedrībām „Eksporta gada balva”. Konkursa mērķis ir sekmēt Latvijas uzņēmēju konkurētspēju ārvalstu tirgos, kā arī veicināt produktu un pakalpojumu eksporta apjoma un kvalitātes pieaugumu. Ekonomikas ministrija sadarbībā ar LIAA ir veikusi konkursa pretendentu izvērtēšanas pirmo kārtu, kur pieaicinātie eksperti izvērtēja uzņēmumus pēc to pieteikumu atbilstības konkursa nolikumam, pēc iesniegtajiem finanšu rādītājiem un pievienotās papildus informācijas. Uzņēmumus, kas pirmajā konkursa kārtā ir ieguvuši visvairāk punktus, sākot no 25.maija apmeklēs un padziļināti vērtēs konkursa žūrijas locekļi. Konkursa pirmajā kategorijā „Produkts/pakalpojums ar straujāko eksporta apjoma pieaugumu” eksperti vērtēja uzņēmumu eksporta finanšu rādītājus – konkursam izvirzītā produkta eksporta apjoma pieaugumu, kā arī tā īpatsvaru un pieaugumu uzņēmuma kopējā eksporta apjomā; eksporta īpatsvaru uzņēmuma kopējā apgrozījumā, eksporta apjoma pieaugumu, klientu skaita pieaugumu ārvalstīs. Uz šo konkursa kategoriju tika saņemti 32 pieteikumi. Sakarā ar vienādu iegūto punktu skaitu, žūrijas vērtējumam un otrajā kārtā ir izvirzīti seši uzņēmumi un to produkti vai pakalpojumi. Konkursa otrajā kategorijā „Jaunais eksporta produkts/pakalpojums” tika izvērtēta pretendējošā produkta vai pakalpojuma atbilstība konkursa kritērijiem par jauno eksporta produktu (eksports tiek veikts ne ilgāk kā divus gadus), uzņēmumu eksporta finanšu rādītāji, kā arī veiktie pasākumi kvalitātes vadības standarta ieviešanā, produkta un tā preču zīmes attīstīšanā un mārketingā ārvalstīs. Konkursa kritērijiem no iesniegtā 21 pieteikuma šai kategorijā atbilda 10 pretendenti. Visaugstāko vērtējumu no tiem ieguva un līdz ar to žūrijas vērtējumam un otrajā kārtā ir izvirzīti pieci uzņēmumi un to produkti vai pakalpojumi. Konkursa trešajā kategorijā „Inovatīvākais produkta/pakalpojuma eksporta risinājums” tika izvērtēti uzņēmumu eksporta finanšu rādītāji, investīciju jaunu produktu un pakalpojumu attīstībā īpatsvars, veiktie pasākumi kvalitātes vadības standarta ieviešanā, produkta un tā preču zīmes attīstīšanā un mārketingā ārvalstīs, veiktie uzlabojumi un inovācijas produktā vai pakalpojumā, kā arī jauna, inovatīva pieeja tā eksporta veikšanā (netradicionāli tirgi, mārketinga un pārdošanas veidi utml.). Uz šo konkursa kategoriju tika saņemti astoņi pieteikumi. Visaugstāko vērtējumu no tiem ieguva un žūrijas vērtējumam un otrajā kārtā ir izvirzīti pieci uzņēmumi un to produkti vai pakalpojumi. Konkurss ir ieguvis popularitāti un prestižu uzņēmēju vidū, par ko liecina ievērojamais dalībnieku skaits. Kopumā 61 pieteikumu konkursam ir iesnieguši 40 uzņēmumi no visas Latvijas, pārstāvot galvenās eksporta nozares – kokapstrādi un mēbeļu ražošanu, metālapstrādi un mašīnbūvi, vieglo rūpniecību, pārtikas pārstrādi un konditoreju, kā ķīmisko un farmaceitisko ražošanu.

Jaunākie komentāri