Kā aizsargāt savu internetbanku no krāpniekiem 

Šorīt mēdijos tiek apspriesta ziņa par jaunu datorkrāpniecības (phishing) mēģinājumu, kas vērsts pret Hansabankas interneta bankas lietotājiem. Daudzi interneta lietotāji savās e-pasta kastītēs ieraudzīja vēstuli ar aicinājumu ievadīt savus interneta bankas identifikācijas datus. „Viltotās e-pasta vēstules un informācijas ievades vietnes paviršais stils, ka arī neveiklā latviešu valoda, kurā uzrakstīta vēstule, visticamāk šoreiz neļaus lietotājiem tikt apmānītiem,” secina Valdis Šķesters, Kaspersky Lab pārstāvis Latvijā. „Tomēr nekad nedrīkst novērtēt draudus par zemu, jo nākošie mēģinājumi var būt daudz rūpīgāk sagatavoti.” Šajā sakarā SIA Datoru Drošības Tehnoloģijas speciālisti aicina interneta lietotājus papildus jau ierastajiem IT drošības pasākumiem (programmatūras atjaunināšana, antivīruss, ugunsmūris utt.) ievērot zemāk sekojošos piesardzības pasākumus, kas var novērst daudzus no krāpšanas mēģinājumiem. * Ārkārtīgi piesardzīgi izturieties pret katru e-pasta vēstuli, kurā tiek prasīta jūsu privātā informācija. Maz ticams, ka banka šādu informāciju pieprasīs pa e-pastu. Šaubīgos gadījumos piezvaniet uz banku un pārbaudiet. * Neizmantojiet vēstulēs norādītu saiti, lai pārietu uz tīmekļa vietni. Labāk ierakstiet adresi pārlūkprogrammā. * Neaizpildiet e-pasta veidnes, kurās prasīta privāta informācija. Tādu informāciju ievadiet tikai drošās tīmekļa vietnēs. Šādās vietnēs adrese sākas ar «https://», nevis ar «http://». Pārbaudiet pārlūkprogrammā vietnes digitālo sertifikātu. * Apsveriet iespēju pārlūkprogrammā instalēt rīku joslu, kura brīdina par zināmajiem datorkrāpniecības uzbrukumiem. * Labāk lietojiet teksta, nevis HTML e-pasta vēstules. Tās nav tik skaistas, toties ir daudz drošākas. * Regulāri pārbaudiet savu bankas kontu. * Lietojiet pārlūkprogrammas jaunāko versiju, instalējiet tai visus nepieciešamos atjauninājumus. * Par visiem aizdomīgajiem gadījumiem nekavējoties ziņojiet savai bankai

Jaunākie komentāri