Ķīnieši pret «zīda ceļu» rezervēti 

Lielākā uzmanība t.s. «zīda ceļa» projektā, kas paredz izveidot tranzīta koridoru starp Latviju un Ķīnu, ir pievērsta tieši potenciālajiem partneriem Ķīnā, kuras augošā ekonomika un kravu apjoms piešķir «zīda ceļam» galveno pievilcību. No Ķīnas puses par projektu esot liela interese, jo arī paši ķīnieši meklējot jaunus transportēšanas veidus, kā savus produktus nogādāt līdz Eiropai. Tiesa — akūtas nepieciešamības pēc jaunā maršruta ķīniešiem nav, jo pagaidām ar esošajiem maršrutiem pilnībā pietiek. Ķīnas vēstnieks Latvijā Čžans Limins uzsver, ka pašreizējie transporta maršruti pa jūru pilnībā apmierinot Ķīnas vajadzības, bet jaunā maršruta pievilcība ir tieši laikā — aplēses liecina, ka pa sauszemi caur Latviju preces no Ķīnas Eiropai varētu piegādāt divas reizes ātrāk. «Tas protams ir ļoti interesants projekts,» atzīst Č. Limins. Ķīnas rietumu provincēs šobrīd vērojama strauja izaugsme un pieaugoši ražošanas apjomi, un tieši sauszemes transporta maršruts šīs provinces ražojumu transportēšanai no ķīniešu puses tiekot vērtēts kā ļoti perspektīvs. Ķīnas tirdzniecības apgrozījums caur Latvijas ostām šobrīd ir ļoti neliels. Šobrīd Ķīnas preces Eiropā un citās pasaules valstīs nonāk caur Hamburgas un Amsterdamas ostām — pa jūras ceļiem.

Jaunākie komentāri