Ķīniešu tūrismam paredz lielu ietekmi 

Ķīniešu domātājs Konfūcijs atzinis, ka tūkstoš jūdžu ceļojums sākas ar vienu soli. Ķīnas valdības nesen pieņemtais lēmums liberalizēt vīzu izsniegšanas noteikumus Ķīnas pilsoņu ceļojumiem uz ārzemēm, var izrādīties daudz vairāk kā viens solis pasaules tūrisma industrijai. Vai esam tam gatavi? Spānijā, Pasaules Tūrisma Organizācijas (PTO) mītnes valstī, tūrisms ir viena no galvenajām tautsaimniecības nozarēm, kas sastāda vidēji 12 % no IKP. Kopā ar kaimiņos esošo Franciju, pasaules populārāko tūrisma galamērķi, Spānija cer piesaistīt Ķīnas tūristu interesi, tādejādi palielinot ikgadējo valsti apmeklējušo tūristu skaitu par vairākiem tūkstošiem. Pirms pieciem gadiem ceļojošo ķīniešu skaits, neskatoties uz stingrākiem vīzu noteikumiem, kā šobrīd, sastādīja 8 miljonus. 2001.gadā PTO statistika liecināja, ka šis skaitlis sasniedzis 12 miljonus. Līdz 2020.gadam, ņemot vērā liberalizēto vīzu saņemšanas sistēmu un pirktspējas palielināšanos, PTO prognozē, ka Ķīnas ceļotāju skaits varētu pieaugt līdz 100 miljoniem. Salīdzinājumam PTO pievērš uzmanību tam, ka 2002.gadā pasaules kopējais viesnīcu istabu skaits bija 20 miljoni, trešdaļa no tām atradās ASV un Japānā. Tas mudina pārdomāt turpmāko tūrisma attīstības stratēģiju Eiropas tūrisma valstīm. PTO Āzijas sektora vadītājs Xu Jing apstiprina šāda Ķīnas tūristu skaita pieauguma iespējamību, atzīmējot, ka daudzi gribēs īstenot sapni redzēt dzīvē vietas, par kurām līdz šim varējuši tikai lasīt. Ķīniešu gaumei visatbilstošākās ir vēsturiskas vietas, tādējādi ierindojot Ķīniešu iecienītāko galamērķu saraksta pirmajās vietās Londonu, Parīzi un Romu. Ķīniešu tūristi nemēdz pavadīt ilgu laiku vienā vietā, tādēļ populāri var kļūt multi-galamērķu ceļojumi: “Roma – šodien, Parīze – rīt”. Katrai ceļojuma dienai pēc ķīniešu domām jābūt maksimāli piepildītai, un ķīnieši mīl ātru kustību. Madrides lielāko viesnīcu īpašnieku aptauja liecina par pašreiz pastāvošo apjukumu un neziņu par to, cik lielām un kādām tirgus izmaiņām jāgatavojas. Vai viesnīcu darbiniekiem ar steigu jāsāk apgūt ķīniešu valoda? Turklāt nāksies saskarties arī ar jaunām tradīcijām. Kā, piemēram, viesis no Ķīnas ļoti iespējams nepiekritīs nakšņot ceturtajā stāvā vai istabā ar ceturto numuru, jo šis skaitlis ķīniešu kultūrā saistās ar nāvi. Iespējamā Ķīnas tūristu skaita palielināšanās ir izaicinājums pasaules tūrisma industrijai, kas sola gan jaunu peļņas avotu, gan uzstāda jaunus uzdevumus.

Jaunākie komentāri