Kur skatās acis atverot interneta portālu? 

Katram interneta lietotājam atverot interneta portālus acis piesaista tikai atsevišķi elementi atkarībā no to izvietojuma uz datora ekrāna. Vispirms jau līnijas lapas kreisajā un augšējā daļā, bet informācija pa labi un lapas apakšējā dāļā lielākoties netiek nemaz ievērota. Pie tādiem rezultātiem ir nonākusi Vācijas Software & Research GmbH izveidotā "Eye-Tracking" studija Hamburgā pie tirgus izpētes institūta MediaAnalyzer. Testā "Eye-Tracking per Maus" piedalījās 150 dalībnieku no divām aģentūrām un viena mēdiju uzņēmuma. Testējamās personas aplūkoja desmit "Content" lapas (Focus, Spiegel, TVToday, TVSpielfilm, Bild, BZ-Berlin, Faz.net, Welt, Amica un Allegra), kā arī desmit "Nozaru" lapas (Focus, Spiegel, Audi, BMW, Yahoo, Altavista, Congate, Callino, RTL un ARD). Rezultāti liecina, ka sievietes un vīrieši uztver ļoti atšķirīgi pamanītos attēlu rakstus, proti, sievietes vairāk uzmanības velta teksta elementiem, bet vīriešus piesaista bilžu materiāls. Sievietēm svarīgi ir bijis pievērst uzmanību navigācijas malai un piedāvājumu kartei. Turpretī reklāmas banneriem salīdzinoši nav bijusi liela nozīme. Statistiski reklāmas bannerus, kas aizņem vidēji 9% lapas apskatīja 6%, bet fotogrāfijas, kas aizņem 16% lapas apskatīja 26% testēto personu. Kopumā visas interneta lapas sastāv no 63% teksta un 37% grafisko elementu. Vidēji gan teksta, gan grafisko elementu apskate saņēma līdzīgu kliku skaitu. Bilžu materiāls tiek krietni spēcīgāk uztverts, bet tikai pirmajās apskates sekundēs, turpretī tekstam visi pievēršas piecas līdz septiņas sekundes vēlāk. Avots: Handelsblatt

Jaunākie komentāri