Lāčplēša alu varētu pārdot dāņiem 

Iespējams, pārdošanai tiek gatavots viens no lielākajiem Latvijas alus ražošanas un tirdzniecības uzņēmumiem a/s Lāčplēsa alus, kas ieņemt ceturto vietu Latvijas alus tirgū. Db rīcībā nonākusī neoficiālā informācija liecina, ka Lāčplēša alus potenciālais pircējs varētu būt Skandināvijas otra lielākā alusdarītava The Danish Brewery atzinuši par a par Latvijā lielākās sulu ražotājas SIA Cido Pārtikas grupa 100 % akciju iegādi. Kāda alus nozarei tuvu stāvoša persona informēja, ka darījums notikšot un tuvākās nedēļas laikā par to varētu parādīties oficiāla informācija. Kā iespējamā darījuma summa tiek minēti ap 6 – 7 miljoni eiro (ap 3.9 – 4.6 milj. Ls). Iepriekš Db neizdevās uzzināt Lāčplēsa alus līdzīpašnieka Sergeja Maļceva viedokli par darījumu, jo viņš bija komandējumā Dānijā. Arī Lācplēša alus valdes loceklis Igors Drozdovs Db pagaidām nesniedza nekādu informāciju, sakot, ka tā ir konfidenciāla un vēl neesot pienācis īstais brīdis. Viņš arī pavēstīja, ka plašāks komentārs no uzņēmuma varētu būt ne ātrāk kā septembra otrajā pusē. Arī The Danish Brewery Group , ievērojot stingros biržas noteikumus, iespējamo darījumu nekomentē. To, ka kuluāros par šo iespējamo darījumu tiekot runāts jau kādu laiku, Db atzina arī Latvijas Alus darītāju savienības (LADS) prezidents un SIA Piebalgas alus valdes priekšsēdētājs Jānis Dūklavs. Viņš pats arī esot runājis ar Cido nākamajiem īpašniekiem par iespējamo darījumu ar Lāčplēsa alu, taču viņi šo informāciju neesot apstiprinājuši. Db jau vairākkārt ziņoja, ka Cido pārtikas grupa ir arī viens no Piebalgas alus līdzīpašniekiem, taču Cido īpašnieku maiņas ietekme uz mazo alus darītavu varetu būt skaidrāka šā gada rudenī pēc tam, kad darījums būšot pabeigts. Vērtējot iespējamo Lāčplēša alus īpašnieku maiņas ietekmi uz nozari kopumā, LADS prezidents atzina, ka konkurence saasināsies un pastiprināsies jau līdzšinējais process, t. i. palielināsies alus imports no Lietuvas. Kā zināms, daļu no savas produkcijas Lāčplēša alus pēc pasūītījuma ražo citās valstīs, tostarp arī Lietuvā, kur The Danish Brewery Group pieder Kaunapilio–Tauro Grupes alus brūži. Dāņu alusdarītava neslēpj (Db, 30.07.), ka tās mērķis ir palielināt Lietuvā ražotā alus noietu Latvijā, taču konkrētākus mērķus tās vadība iepriekš neatklāja. Arī kāds kompetents alus nozares eksperts uzskata, ka potenciālie Lācplēša alus īpašnieki tīko pēc kompānijas tirgus daļas Latvijā un svarīgs iemesls esot arī tas, vai uzņēmums ir pelņu nesošs. Saskaņā ar LADS datiem, šā gada septiņu mēnešu rezultāti liecina, ka pēc pārdotā alus apjoma(ieskaitot importu) Lāčplēša alus, ieņemot ceturto vietu lielāko alusdarītavu topā, aizņēma 7.7 % no Latvijas alus tirgus un tas, salīdzinājumā ar attiecīgo laikaposmu pērn, ir par 3.3 % punktiem mazāk. Lai gan pērnā gada sākumā kompanija paziņoja par plāniem palielināt savu tirgus daļu līdz 15 % un iespējamo Latvijas alus darītavas SIA Vārpa iegādi, tie nerealizējās. Pērn Lāčplēša alus strādāja ar 6.45 milj. Ls apgrozījumu, kas ir par 19.85% vairāk nekā gadu iepriekš, liecina Lursoft dati.

Jaunākie komentāri