Latvijas auto biedri nevēlas būt strīdnieku ķīlnieki 

Ja Starptautiskā autopārvadājumu savienība (IRU) aptur TIR karnešu izsniegšanu Latvijas autopārvadātājiem, tiek paralizēts bizness, kura gada apgrozījums ir aptuveni 600 milj. ASV dolāru. «Pašreizējie kungu ķīviņi asociācijā Latvijas auto (LA), vissāpīgāk var skart tieši mūs — uzņēmējus. Mēs kļūstam par viņu ķīlniekiem,» daudzu uzņēmēju viedokli pauda autopārvadājumu kompānijas J&P Logistics direktors Pēteris Dembo. «Konflikts ir jāatrisina, vislabāk, konstruktīvu sarunu ceļā.» Līdz šā gada 10. oktobrim valstī bija izsniegtas 1975 licences starptautisko kravu pārvadājumu veikšanai. Nozarē nodarbināti aptuveni 30 tūkst. cilvēku. Db jau rakstīja (18.10.2002.), ka TIR karnešu saņemšanu IRU saista ar LA vadības stabilitāti un uzticamību. Viens no neveiksmīgās 23. oktobra LA opozicionāru rīkotās biedru ārkārtas kopsapulces darba kārtības jautājumiem paredzēja arī pašreizējās LA vadības maiņu (24.10.2002.). Ja tas būtu izdevies, starp grupējumiem, visticamāk, sāktos tiesu darbi. Plānots, ka šis jautājums tiks aktualizēts pilnsapulcē, kuru pašreizējā LA vadība paredzējusi sasaukt 29. novembrī. Pēc raksta publicēšanas Db par iespējamām sankcijām no IRU, LA opozīcija izplatīja paziņojumu, kurā pauda, ka «presē atspoguļotā informācija no IRU ir nepatiesa, jo vēstulei nav skaidra izcelsme un leģimitāte, jo nav skaidrs, kas šo vēstuli ir parakstījis un izsūtījis...» IRU darījumu vadītājs (head of operations) Žans Akrī (Jean Acri) Db apstiprināja, ka IRU ir izsūtījusi šādu vēstuli. Tiesa, to IRU ģenerālsekretāra Martina Marmri (Martin Marmry) vietā parakstījis viņš pats, taču tas saskaņā ar Šveices likumiem esot pieļaujams. Viņš atzina, ka IRU konstitūcijā un noteikumos ir paredzēta iespēja izslēgt kādu organizāciju no TIR sistēmas vai apturēt tās darbību, un šādi gadījumi ir bijuši. «Tikmēr, kamēr Latvijas Auto un tā vadības darbība saskan ar IRU konstitūciju un TIR karnešu izsniegšanas nosacījumiem, kas balstīti uz abpusēju solidaritāti un uzticību, Latvijas biznesam nav jāuztraucas. Latvijas biznesam ir jāiedrošina Latvijas Auto un tā vadība saglabāt un pastiprināt centienus nostiprināt un nodrošināt TIR sistēmu, kam jāpaliek par labi un uzticamu transporta kompāniju privilēģiju.»

Jaunākie komentāri