Latvijas pārvadātāji zaudē desmitiem miljonu eiro 

«Ir daudzi svarīgi jautājumi, kuriem autopārvadātāji vēlas pievērst valdības uzmanību un cer saņemt arī konkrētas atbildes,» uzsver asociācijas Latvijas Auto ģenerālsekretārs Valdis Trēziņš. Kā vienu no būtiskākajiem V, Trēziņš min jautājums par veterināro kontroli uz Latvijas robežas, it īpaši Rīgas brīvostā, Grebņevas robežkontrolroes punktā. Piemēram, tikai caur Rīgas brīvostu tiek pārkrautas 400 000 t šādu kravu — ik nedēļu 100 konteineri. Ja veterinārās kontroles jautājumi netiks atrisināti līdz 1. maijam, tad šis kravas aizies garām Latvijai, kā rezultātā zaudējumi būs gan karvu pārvadātājiem, gan ekspeditoriem, brokeriem, noliktvau turētājiem utt. Kopumā šie zaudējumi varētu sasniegt pat 35 miljonus eiro gadā, norāda V, Trēziņš. Tāpat risinājumu gaida samilzušais jautājums par dīkstāvēm uz robežām — Terehovā, Grebņevā, arī Grenctālē. Nav normāli, ja dienā uz robežas stāv 150 mašīnas, ir arī dīkstāves Rīgas Brīvostā — 10 – 14 stundas, uzsver V. Trēziņš. Kopumā šīs dīkstāves rada zaudējumus 9 milj. eiro, no kuriem Latvijas pārvadātājiem — 5 milj. eiro. Ir pamats bažām, ka situācija ar Krieviju tikai vēl varētu saasināties, jo neviens nevēlas braukt caur Baltkrieviju, kur ir problēmas ar muitu un maksājumiem, tādējādi pieaugot mašīnu un kravu plūsmai uz Latvijas un Krievijas robežas. Politiskās vēsmas autopārvadātāji izjūt gan vīzu, gan atļauju jautājumu kārtošanā, kamēr somi un lietuvieši savu labklājību taisa uz Krievijas rēķina, kā rezultātā Latvija zaudē 15 — 20 milj. eiro gadā, secina V. Trēziņš.

Jaunākie komentāri