Lidsabiedrības krāpjas jautājumos par ES pasažieru tiesībām 

Pirms gada spēkā stājās Eiropas lidsabiedrību pasažieru tiesības. Šobrīd vēl tiesību ieviešana norit ar grūtībām. Atsevišķas lidsabiedrības, tādas kā Lufthansa, atsakās no sadarbības, citas mēģina ar viltībām izvairīties no kompensāciju maksājumiem lidojumu atcelšanas vai virspārdotu reisu gadījumā. Noteikumi paredz kompensāciju izmaksāšanu pasažieriem līdz pat 600 eiro apmērā, ja, piemēram, pasažierim virspārdota reisa gadījumā ir jāpaliek uz zemes. Klientiem ir jākļūst prasīgākiem. Lidsabiedrības lidojumu atcelšanu bieži noveļ uz sliktiem laika apstākļiem vai tehniskiem defektiem, neuzrādot nekādus pierādījumus par to. Kaut gan saskaņā ar ES nolikumu, lidsabiedrībām ir šāds pienākums. Tāpēc ceļotājiem ir jāmēģina jau pie letes iegūt pēc iespējas vairāk informācijas un saņemt šīs informācijas apstiprinājumu rakstiskā veidā. Ja lidsabiedrība vēl arī tad izvairās, tad ir ieteicams iesniegt sūdzību arbitrāžas padomē. Līdz šim šīs iestādes konsultanti ir pieņēmuši jau 900 sūdzības par lidsabiedrībām. Tās ir sūdzības sākot ar pazaudētu bagāžu līdz pat īslaicīgām izmaiņām. Starptautiskās lidsabiedrību apvienības mēģināja ar sūdzībām panākt Eiropas lidsabiedrību pasažieru tiesību nepieņemšanu. Tomēr Eiropas Kopienas Tiesa to noraidīja.

Jaunākie komentāri