Nav skaidrs, vai pārtrauks prāmju satiksmi 

Pagaidām nav skaidrs, vai rudenī tiks pārtraukta prāmju kustība maršruntā Rīga — Stokholma. Kā zināms līgums par pašreizējā prāmja Max Mols izmantošanu beidzas 30. septembrī, bet solītais prāmis pagaidām vēl nav nopirkts. Prāmju satiksmes nodrošināšanai ar Zviedriju pastāv vairāki risinājumi, kurus kompānija ir izstrādājusi, ņemot vērā sarunu gaitu par jaunā prāmja iegādi. Vai pēc septembra beigām būs pārtraukums prāmju satiksmē, kā to prognozēja Rīgas mērs Gundars Bojārs, un cik tas būs ilgs, atkarīgs no jaunā prāmja īpašnieka iespējas izbeigt līdzšinējās saistības un nodot prāmi Rīgas jūras līnijas rīcībā, Db informēja a/s Rīgas jūras līnija valdes priekšsēdētājs Egils Rozinskis. Šobrīd uzņēmums esot atradis trīs dažādus prāmjus, kuri varētu būt piemēroti Rīgas vajadzībām, no tiem izvēlēts vispiemērotākais, ar kuru īpašniekiem notiek aktīvas sarunas, stāstīja E. Rozinskis. Jau iepriekš Db viņš teica, ka no Rīgas ir aizsūtīta inspekcija prāmja, kas varētu maksāt apmēram 6 milj. ASV dolāru, tehniskā stāvokļa novērtēšanai. Šobrīd tiekot gaidīta atbilde no prāmja īpašniekiem par konkrētu datumu, kad tas varētu tikt nodots Rīgai. Rīgas jūras līnija lēš, ka tas varētu būt septembris. Konkrētāka vienošanās ar prāmja īpašniekiem varētu tikt panākta līdz augusta beigām, prognozē E. Rozinskis. Pēc prāmja saņemšanas būs nepieciešams apmēram 20 dienas, lai veiktu nelielu tehnisko apkopi un sagatavošanos darbības uzsākšanai. «Nelieli pārtraukumi prāmja satiksmē ir normāla parādība. Darīsim visu, lai nomaiņu varētu veikt iespējami ātri, taču jebkurā gadījumā, ņemot vērā prāmja darbību ietekmējošo sezonalitāti, pasažieru plūsma oktobrī un novembrī būtu minimāla,» atzīst E. Rozinskis.

Jaunākie komentāri