Noteiks veiksmīgākos Latvijas eksporta produktus 

Latvijas nacionālās svītrkodēšanas organizācijas Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) biroja GS1 Latvija (iepriekš – EAN Latvija) rīkotajā konkursā «Made in Latvia» šogad uz eksportspējīgākā produkta titulu pretendē vairāk nekā 170 produkti. Par to Db informēja GS1 Latvija ģenerālsekretāre Liene Šauriņa. Konkursa uzvarētājus GS1 Latvija paziņos 10. martā. No 7. līdz 17. martam LTRK namā Rīgā, Kr. Valdemāra ielā 35 interesenti varēs aplūkot dalībnieku iesniegto produktu izstādi. Konkursu «Made in Latvia» rīko jau astoto gadu. Tā mērķis ir noteikt Latvijas eksportspējīgos produktus un veicināt Latvijas preču eksportu. Konkursā «Made in Latvia» piedalās Latvijā strādājošie uzņēmumi, kuru gala produkti 2005. gadā tirgoti ārvalstu mazumtirdzniecības tīklos. Produktu iepakojumam vai etiķetei jābūt marķētai ar GS1 sistēmas svītrkodiem, kā arī uz iepakojuma vai etiķetes skaidri un nepārprotami jābūt norādītam Latvijas vārdam (piemēram, uzraksts «Ražots Latvijā») jebkurā valodā. Dalībnieku vērtēšanas kritērijs ir eksportētās produkcijas apjoms latos. Nosakot uzvarētājus, vērā netiek ņemts kompānijas kopējais eksporta apjoms, bet gan vienas konkrētas preces eksporta rādītāji. Dalībnieku vērtēšana notiek datorizēti, neanalizējot iepakojuma dizainu, garšas īpašības vai kādus citus kritērijus. Uzvarētāju noteikšanā pretendenti tiek dalīti pārtikas un nepārtikas produktu grupās, mazajos un vidējos uzņēmumos (strādājošo skaits līdz 50) un lielajos uzņēmumos (strādājošo skaits virs 50).

Jaunākie komentāri