Noteikumi elektronisko parakstu izsniedzējiem 

Valdība otrdien akceptēja divus Ministru kabineta noteikumus, kas regulēs uzticamu sertifikācijas pakalpojumu sniedzēju, proti, komersantu, kas izsniegs elektroniskos parakstus, darbību. Saskaņā ar akceptētajiem Sertifikācijas pakalpojumu sniegšanas informācijas sistēmu, iekārtu un procedūras drošības pārbaudes kārtības un termiņu noteikumiem, pirms sertifikācijas pakalpojumu sniedzēja akreditācijas Datu valsts inspekcijā, eksperti veiks sertifikācijas pakalpojumu sniegšanas informācijas sistēmu, iekārtu un procedūru drošības pārbaudes. Atkārtotas pārbaudes, kurās tiks izvērtēts, vai sertifikācijas pakalpojumu sniedzējs ir ievērojis visas prasības, lai sniegtu profesionālu, kvalitatīvu un drošu pakalpojumu, būs jāveic arī reizi gadā pēc attiecīgā sertifikācijas pakalpojuma sniedzēja akreditācijas, kā arī gadījumos, kad to pieprasīs Datu valsts inspekcija. Lai saņemtu akreditāciju, sertifikācijas pakalpojumu sniedzējam būs jāiesniedz Datu valsts inspekcijā drošības apraksts. Db jau savulaik rakstīja, ka pērn pieņemtais Elektronisko dokumentu likums paredz, ka no 2004. gada 1. janvāra šis likums sāks darboties elektronisko dokumentu apritē starp valsts un pašvaldību iestādēm, kā arī starp minētajām iestādēm un fiziskajām un juridiskajām personām. Turklāt Komerclikums paredz, ka, izmantojot elektonisko parakstu, akcionāri varēs neklātienē piedalīties akcionāru pilnsapulcēs.

Jaunākie komentāri