Osta cer uz Mangaļsalu 

Rīgas brīvosta arvien cer uz Mangaļsalas attīstīšanu, kura šobrīd nav iekļauta Rīgas ostas robežās, jo pret to iebilda vides aktīvisti. «Mums Mangaļsala ir vajadzīga, lai būtu iespējams uzbūvēt dzelzceļa līniju. Citādi uzņēmumi, kas atrodas Mangaļsalā, varēs nodarboties vien ar kravu pārkraušanu, kas nav piesaistītas dzelzceļam, bet Rīgas osta ir stipri atkarīga no dzelzceļa,» situāciju skaidro Kārlis Leiškalns. Db jau vēstīja, ka Rīgas brīvostas pārcelšanu tuvāk jūrai varētu apgrūtināt apsvērtā iespēja ostas darbību attīstīt Mangaļsalā, kam būs nepieciešama Eiropas Komisijas atļauja. Tā kā daļa Mangaļsalas iekļaujas Eiropas īpaši aizsargājamo teritoriju tīklā Natura 2000, tās izmantošana citiem mērķiem iespējama tikai pēc izslēgšanas no tīkla. Lai to paveiktu, nepieciešams zinātnisks pamatojums, kas nevar būt balstīts uz ekonomiskiem apsvērumiem. Osta gan arvien ir rezervējusi Mangaļsalas teritoriju, un cer, ka nākotnē, kad pārādīsies kādi konkrēti attīstības projekti, varētu izbūvēt dzelzceļa līniju cauri šai teritorijai. Tāpat Mangaļsalā arvien varot attīstīt kravu pārkraušanas biznesu, kas nav atkarīgs no dzelzceļa.

Jaunākie komentāri