Pašvaldību pārstāvjus informē par e-paraksta ieviešanas gaitu 

Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariātā ministrs Jānis Reirs Latvijas pašvaldību pārstāvjus iepazīstināja ar e-paraksta ieviešanas gaitu. Lai nodrošinātu kvalitatīvu droša e-paraksta un sertifikācijas pakalpojuma ieviešanu Latvijas likumdošanā paredzētajos ietvaros, kā arī tā savietojamību ar jau izveidotajiem un veidojamajiem valsts un pašvaldību un uzņēmumu e-pakalpojumiem, nepieciešami tehniski grozījumi līgumā par droša e-paraksta ieviešanas pasākumu īstenošanu. Pirmais e-paraksts būs gatavs martā. Lai to padarītu pilnīgi drošu, pavasarī un vasarā sekos tā audits, kā arī testēšana valsts institūcijās, pašvaldībās, kas būs tam gatavas. Septembrī paraksts būs pieejams lietošanai katram interesentam, norādīts Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāta informācijā. „Pateicoties labai starpinstitūciju sadarbībai Latvijā projektu paredzēts ieviest ātrāk nekā jebkurā citā valstī, kur darbojas e-paraksts” uzsver Reirs. Pašvaldību pārstāvji tika informēti arī par e-paraksta saņemšanas kārtību. Latvija izvēlējusies viedkarti kā paraksta nesēju. Saskaņā ar līgumu pirmie 50 000 e-parakstu tik piešķirti valsts un pašvaldību ierēdņiem un darbiniekiem, lai nodrošinātu plašu e-paraksta lietošanu jau no septembra. Līdz septembrim elektroniskie pakalpojumi darbosies pilotrežīmā. Testa režīma pakalpojumi būs Rīgas domes pakalpojumi: pieteikšanās pie amatpersonām, 3 dažādu veidlapu iesniegšana. Tāpat ministrs informēja par Integrētās valsts informācijas sistēmas, par e-iepirkumu aģentūras izveidi. Ir paredzams, ka Latvija būs viena no pirmajām e-pārvaldes rīku jomā. Pašvaldībām savukārt svarīgas bija 2 lietas: reģistru savienošana, dokumentu nosūtīšana, saņemšana, glabāšana, arhivēšana.

Jaunākie komentāri