Pilsētu tūrismā Vīne balstīsies uz stratēģisku koncepciju 

Austrijā tiek gatavots projekts, kura idejas autori ir Vīnes viesnīcas, bet projekta organizatori ir Vīnes tūrisma pārvalde. Projekta mērķis ir panākt, lai Vīne katru gadu spētu pārdod 10 miljonus gultas vietu līdz 2010. gadam. Lai sasniegtu šo mērķi ir nepieciešams, ka Vīnes naktsmītnes vidēji gadā pārdotu par 3,5% vairāk gultas vietu nekā līdz šim. Pasaulē strauji pieaugot konkurencei pilsētu tūrismā ir nepieciešams attīstīt speciālu ceļojuma produktu. Līdz ar to tiek izveidota Vīnes tūrisma stratēģijas grupa, kurā ietilpst menedžeri no viesnīcām, no “incoming”-ceļojumu birojiem, pilsētas ievērojamo vietu un satiksmes organizācijām. Pilsētas attīstības potenciāli tiek akcentēti uz pilsētas izveidi kā tirdzniecības centru, lai palielinātu ne tikai pilsētas apgrozījumu, bet arī pastiprinātu līdz šim sezonāli atkarīgo darījumu tūrismu. Plānots uzlabot arī Vīnes starptautisko satiksmi (ceļus, dzelzceļu un gaisa satiksmi) un izveidot jaunas atrakcijas (neparastus un lielus pasākumus). Pirmie darbi jau ir uzsākti, proti, lai steidzami uzlabotu darījumu tūrismu 190 miljoni eiro investēti jauna izstāžu centra izveidē. Tuvākie plāni saistās ar Albertina (2003.gada martā) un Liktenšteinas muzeju atvēršanu (2004.gada martā), kā arī Mocarta gadu (2006) un futbola Eiropas meistarsacīkstēm (2008). Jāpalielina starptautiskās satiksmes savienojums ar Vīni, pašlaik konkurētspējīga ir gaisa satiksme, bet dzelzceļš un autoceļi neatbilst mūsdienu prasībām. Vīnes pilsētas kultūras un atpūtas iespēju izpētei ir jāpiesaista mācību iestādes un konsultāciju biroji. Projekta nozīme Vīnes tūrismam ar precīziem aprēķiniem vēl tiek veikta, taču apziņa, ka tas uzlabos pilsētas saimniecisko darbību jau tagad liek nešaubīties par veiksmīgu rezultātu. Pirmie rezultāti būs redzami jau 2004. gada pavasarī. Sīkāka informācija: www.info.wien.at

Jaunākie komentāri