Pirmā informācija par jauno Toyota Land Cruiser 

Šodien Toyota nāk klajā ar pirmo informāciju par jauno Toyota Land Cruiser. Šīs automašīnas pirmais "iznāciens uz skatuves" notika Parīzes Mondial de l'Automobile 26.septembrī. Paredzams, ka jaunā automašīna Toyota Land Cruiser kļūs par galveno sporta tipa furgonu uz vieglās šasijas (SUV) tirgū un Toyota plašajā sporta tipa furgonu uz vieglās šasijas klāstā aizstās līdzšinējo Land Cruiser 90. Tāpat kā visi iepriekšējie Land Cruiser modeļi, arī jaunā Toyota Land Cruiser pilnībā ir automašīna braukšanai bezceļa apstākļos, tomēr, ņemot vērā aizvien pieaugošās klientu prasības, pēdējam modelim raksturīgi arī teicami parametri, braucot pa ceļu, un tas atbilst visaugstākajām kvalitātes un komforta prasībām. Tā vienlīdz labi "jūtas" gan uz ceļa, gan bezceļa apstākļos. Tomēr jaunā Toyota Land Cruiser nav vājš sporta tipa furgons uz vieglās šasijas. Lai nodrošinātu maksimālu izturību, tajā ir saglabāta tradicionālā 4x4 rāmja šasija un atsevišķa virsbūves konstrukcija. Jaunā Toyota Land Cruiser būs pieejama ar trīs vai piecām durvīm, kā arī mūsdienu autovadīšanas apstākļiem piemērotu dzinēju klāstu. Trīslitrīgais D-4D kopējā turbodīzeļdzinējs ir pārņemts no līdzšinējiem modeļiem un nodrošina milzīgu momentu ar nevainojamu degvielas patēriņu. Dzinējs attīsta jaudu 120 kW (163 DIN zs) pie 3400 apgr./min ar momentu 343Nm dzinēja griešanās ātruma diapazonā no 1600 līdz 3200 apgr./min. Tā ir ideāli piemērota braukšanai bezceļa apstākļos ar maksimālo ātrumu 165 km/h (ar manuālo transmisiju) un ar paātrinājumu līdz 100 km/h 13.0 sekundēs. Pilnīgi jaunais 4-litru, V6 benzīna dzinējs ir visjaudīgākais 6-cilindru benzīna dzinējs savā klasē un nodrošina jaunajai Land Cruiser augstākās klases pasažieru automašīnas darbības kvalitāti, maksimālo ātrumu 180 km/h un paātrinājumu no 0 līdz 100km/h 10.0 sekundēs. Šis vieglā sakausējuma V6 dzinējs attīsta jaudu 183 kW pie 5200 apgr./min, un tā moments pie 3200 apgr./min ir 382 Nm. Tas ir arī visjaudīgākais dzinējs, ar kādu jebkad ir bijušas aprīkotas sērijveida ražojuma automašīnas Land Cruiser. Toyota pusaktīvā balstiekārta (TEMS – Toyota Electronically Modulated Suspension) ir pieejama kā standarta komplektācijā neietilpstošs aprīkojums, kas nodrošina vēl labāku braukšanu pa nelīdzeniem ceļiem. Ir pieejama arī gaisa pakaļējā balstiekārta – tradicionālo balstiekārtas atsperu vietā ir izmantotas gumijas plēšas, kuras ir piepildītas ar saspiestu gaisu. Šai balstiekārtai ir automātiska līmeņošanas funkcija, un braukšanas augstums ir regulējams, nospiežot pogu. Jaunās Toyota Land Cruiser mūsdienīgais ārējais dizains izstrādāts Eiropā, un tā autors ir ED2, kas ir Toyota modernais dizaina centrs Dienvidfrancijā. Šī ir trešā Toyota automašīna, kuras stils izstrādāts Eiropā (pēc Toyota Yaris un jaunās Toyota Corolla), un atspoguļo ED2 augošo pašapziņu un globālo radošumu. Ir pieejama pilnīga drošības elementu pakete, kas nodrošina maksimālu automašīnā braucošo aizsardzību. Standartaprīkojumā ietilpst divpakāpju vadītāja un priekšējā pasažiera SRS gaisa spilveni, bet kā standartkomplektācijā neietilpstošs aprīkojums ir pieejami SRS aizkarveida gaisa spilveni. Jaunā Toyota Land Cruiser ir pasaulē pirmā automašīna, kuru paredzēts aprīkot ar sistēmu braukšanas uzsākšanas kontrolei uz nogāzēm (HAC). Uz nogāzēm HAC konstatē pat vismazāko kustību uz atpakaļu un nedaudz iedarbina bremzes, tādējādi palēninot automašīnas gaitu, samazinot slīdēšanu atpakaļ, atgūstot momentu braukšanai uz priekšu un palīdzot vadītājam uzsākt braukt. Otra funkcija ir klasē vislabākā braukšanas no kalna kontroles sistēma (DAC). Tā ir bremžu vadības sistēma, kura darbojas automātiski, ierobežojot ātrumu un neļaujot automašīnai nekontrolēti ripot uz leju pa kalna nogāzi. Salīdzinot ar pašreiz tirgū pieejamajām sistēmām, Toyota DAC ir precīzāka un nodrošina labāku vadību, pateicoties tam, ka katrs ritenis tiek kontrolēts atsevišķi. Pēc pasaules debijas Parīzē jaunā Toyota Land Cruiser nonāks pārdošanā visā Eiropā, sākot ar 2002. gada novembri (3-litru D-4D modeļi). Jaunie modeļi ar 4.0 V6 benz

Jaunākie komentāri