Pusgada laikā «sakrājušās» neskaidrības par uzņēmuma vieglo transportlīdzekļu nodokli 

Šī gada sākumā tika ieviests Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis (TEN, agrākās transportlīdzekļu ikgadējās nodevas vietā) un jauns Uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis (UVTN). Tagad - jau pēc pusgada - Saeimā tiek virzīti grozījumi šo abu nodokļu likumos. Par TEN maksāšanu plānots veikt vien dažus precizējošus grozījumus, savukārt būtiskāki grozījumi iecerēti UVTN. Un tas ir apsveicami, jo par Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli (TEN) ir lielāka skaidrība un tā iekasēšanu pilnībā veic Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), bet par Uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli (UVTN) nemitīgi tiek diskutēts un ir dažādas situācijas uzņēmumu praksē , kad nav saprotams, vai nodoklis maksājams, vai nē. Piemēram, situācijā, kad uzņēmumā ir darbinieks, kurš strādā nepilnu darba laiku un kuram nepieciešams apmēram četras reizes mēnesī nogādāt dokumentus kādai iestādei vai darījumu partnerim. Protams, viņš var izmantot sabiedrisko transportu vai taksometru, taču darbiniekam bieži vien ir ērtāk braukt ar savu personīgo automašīnu un attiecīgi uz šo laiku noslēgt patapinājuma vai īstermiņa nomas līgumu. Līdzšinējie Valsts ieņēmumu dienesta (VID) skaidrojumi nepārprotami norāda, ka nodoklis ir jāmaksā tiklīdz automašīna tiek izmantota saimnieciskajā darbībā – neatkarīgi no tā, cik ilgi un cik daudz, turklāt Valsts Ieņēmumu dienests uzskata, ka iznomātājam būtu jāreģistrējas CSDD kā transportlīdzekļa turētājam. Tomēr maksāt pilnu nodokli par šādu transportlīdzekli nav taisnīgi. Arī prasība šādos gadījumos uzņēmumam reģistrēties CSDD kā transportlīdzekļa turētājam ir absurda, jo patapinājuma līgums tiek slēgts uz pavisam neilgu laiku.

Jaunākie komentāri