Rail Baltic projekts varētu prasīt vislielāko uzmanību un laiku Transporta komitejai, tās divu dienu vizītē Latvijā. Iepriekš bija domāts, ka daudzmiljardu projektu Rail Baltica varētu finansēt no TEN - T jeb Eiropas Transporta tīkla budžeta, piesaistot arī privāto kapitālu. Šobrīd Eiropas Komisijas nostāja ir tāda, ka jaunajām dalībvalstīm jāizmanto Kohēzijas fonda līdzekļi, bet TEN — T līdzekļi tiek vecajām dalībvalstīm. «Cīņa par TEN — T finansējumu jau ir galā,» Db norādīja Eiropas Parlamenta Transporta un tūrisma komitejas vadītājs Paolo Kosta, uzsverot, ka jau panāktas vienošanās par «lielajiem cipariem un TEN— T projektiem» — nauda lielākoties tiks vecajām dalībvalstīm. Tas savukārt nozīmē, ka Rail Baltic projekts nonācis strupceļā, jo Kohēzijas fondu līdzekļus Rail Baltic novirzīt ir praktiski neiespējami — Latvijai ir pārāk daudz citu akūtu vajadzību, piemēram, autoceļu, ostu un lidostu sakārtošana, Rīgas piepilsētas dzelzceļa apkalpošanas kvalitātes uzlabošana, norāda Satiksmes ministrijas (SM) un nozares speciālisti.