Rail Baltic — centrālā tēma Transporta komitejai 

Rail Baltic projekts varētu prasīt vislielāko uzmanību un laiku Transporta komitejai, tās divu dienu vizītē Latvijā. Iepriekš bija domāts, ka daudzmiljardu projektu Rail Baltica varētu finansēt no TEN - T jeb Eiropas Transporta tīkla budžeta, piesaistot arī privāto kapitālu. Šobrīd Eiropas Komisijas nostāja ir tāda, ka jaunajām dalībvalstīm jāizmanto Kohēzijas fonda līdzekļi, bet TEN — T līdzekļi tiek vecajām dalībvalstīm. «Cīņa par TEN — T finansējumu jau ir galā,» Db norādīja Eiropas Parlamenta Transporta un tūrisma komitejas vadītājs Paolo Kosta, uzsverot, ka jau panāktas vienošanās par «lielajiem cipariem un TEN— T projektiem» — nauda lielākoties tiks vecajām dalībvalstīm. Tas savukārt nozīmē, ka Rail Baltic projekts nonācis strupceļā, jo Kohēzijas fondu līdzekļus Rail Baltic novirzīt ir praktiski neiespējami — Latvijai ir pārāk daudz citu akūtu vajadzību, piemēram, autoceļu, ostu un lidostu sakārtošana, Rīgas piepilsētas dzelzceļa apkalpošanas kvalitātes uzlabošana, norāda Satiksmes ministrijas (SM) un nozares speciālisti.

Jaunākie komentāri