SIA «Tuko T» mārketinga direktors: mēbeļu ražošanai vairāki riski 

«Mēbeļu eksporta kritums nebūt nav tas briesmīgākais, jo ir pieaudzis pieprasījums pašmāju tirgū pēc mēbelēm un līdz ar to pārdoto mēbeļu apjoms Latvijā, taču sāpīgākais būtu, ja valstī saruktu mēbeļu ražošana,» skaidro mēbeļu ražotāja SIA «Tuko T» mārketinga direktors Romāns Kumerovs. Viņu pārsteidz mēbeļu importa straujais lēciens pērn — par 23.6 %. «Šie cipari rāda, ka Latvijā pieaudzis pieprasījums pēc mēbelēm un tas atspoguļojas arī SIA «Tuko T» darbībā, jo pērn būtiski pieaudzis Latvijas tirgus īpatsvars,» uzsver R. Kumerovs. Lai arī «Tuko T» pērn mēbeļu eksporta apjomus izdevies noturēt, pateicoties izveidojai filiālei Vācijā (veikaliem piegādājot mēbeles tieši), tomēr kopumā mēbeļu eksportā bijušas problēmas. «Eiropas tirgos mēbeļu cenas neaug (vairākiem mēbeļu segmentiem pat krītas), tai pašā laikā Latvijā mēbeļu ražošanas izmaksas pieaug,» norāda R. Kumerovs. Viņš uzsver, ka arvien draudošāku situāciju rada Ķīnas lētās mēbeles, kura smilzīgos apjomos tiek ievestas Eiropā. Lai arī Latvijā vēl neesot manītas Ķīnas mēbeles, taču, pēc R. Kumerova domām, tas ir tikai laika jautājums. «Šobrīd varam nodrošināt ātrākas nelielu mēbeļu partiju piegādes uz Eiropu nekā Ķīnas ražotāji,» Latvijas trumpi min R. Kumerovs. Viņš norāda, ka uzņēmums caur ārvalstu mēbeļu tirgotāju ir aizsūtījis savas mēbeles uz Japānu un Lielbritāniju cerībā apgūt šos tirgus. Kā būtiskākos mēbeļu ražošanas draudus R. Kumerovs min tehnoloģisko apbruņojumu un ar to saistīto darba ražīgumu, it īpaši, ja šajās jomās atpaliekam no Lietuvas.

Jaunākie komentāri