«Singapore Airlines » apsteidz konkurentus 

Vienā no sarežģītākajiem gadiem gaisa satiksmes industrijā, ko ietekmēja SARS un Irākas karš, lidsabiedrība Singapore Airlines (SIA) ir spējusi atkal kļūt par vienu no veiksmīgākajiem uzņēmumiem nozarē. 2003/2004 saimnieciskajā gadā SIA tīrā peļņa pēc nodokļiem sasniedza 416,5 milj. eiro. Šis rādītājs gan ir par 20% mazāks, nekā iepriekšējā saimnieciskajā gadā, taču krietni pārspēj analītiķu prognozes. Lielā mērā šo labo saimnieciskās darbības rezultātu sasniegšanu veicināja nodokļu samazināšana – Singapūra samazināja uzņēmumu ienākumu nodokli no 22% uz 20%. Gada 4. kvartālā vien (2004.g. janvāris – marts) SIA guva vairāk kā četras reizes augstāku peļņu, kā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā, un tā sasniedza 111,3 milj. eiro. Taču 1. kvartālu lidsabiedrība pirmo reizi pastāvēšanas vēsturē beidza ar zaudējumiem. Atgūties palīdzēja izmaksu samazināšana, uzņēmumu ienākumu nodokļa likmes samazināšana un pieaugošais pieprasījums lidojumiem uz un no Āzijas. Taču par vecajiem ziedu laikiem SIA var tikai sapņot. Pēdējā laikā īpaši jūtams ir degvielas izmaksu spiediens. Šīs izmaksas sastāda jau 20% no visām uzņēmuma izmaksām, un tādējādi ir kļuvušas būtiskākas vēl par personāla izmaksām. Vēl nav izlemts, vai līdz ar degvielas izmaksu pieaugumu tiks palielinātas aviobiļešu cenas. Tas būs atkarīgs arī no konkurentu reakcijas. Konkurence Āzijas tirgū kļūst aizvien spēcīgāka. Šajā reģionā aktīvi darbojas arī Vācijas Lufthansa , Austrālijas lielākā lidsabiedrība Qantas , Cathay Pacific no Hongkongas, British Airways un Air France-KLM , kā arī Emirates no Dubaijas. Arī jaunās lētās lidsabiedrības ir kļuvušas par SIA konkurentiem. SIA atbildes reakcija ir investīciju programma 7,3 miljardu eiro apmērā pieciem gadiem, galvenokārt gaisa flotes attīstībai un atjaunošanai. Avots: Eiropa.lv

Jaunākie komentāri