Somijas Itella pārņem NMC 

Šā gada 24.janvārī A/S Nacionālais Maksājumu Centrs (NMC) nomainīs savu nosaukumu, turpmāk darbojoties ar Itella zīmolu. Nosaukuma maiņa ir daļa no Finnish Post Group (FPG) starptautiskās stratēģijas, apvienojot grupas informācijas loģistikas nozares uzņēmumus zem viena nosaukuma. Itella uzņēmumu grupā darbosies deviņi uzņēmumi astoņās valstīs, kļūstot par vadošo informācijas loģistikas ekspertu Ziemeļeiropā. Kopš 1998. gada NMC ir nodarbojies ar rēķinu un līdzīgas informācijas prezentācijas pakalpojumiem, kas sākotnēji izpaudās kā rēķinu un izrakstu drukāšana un sagatavošana nosūtīšanai. Šī ir redzamākā NMC darbības sfēra, apkalpojot aptuveni pusi Latvijas tirgus. Taču šodien šie pakalpojumi un to piegādes notiek arī elektroniskā (e-rēķinu) formātā. Pakalpojumu klāsts ir papildināts, piedāvājot automātiskās rēķinu apmaksas (tiešā debeta) risinājumus. Straujākā izaugsme paredzama tieši e-rēķinu un automātisko maksājumu pakalpojumu grupās, un NMC šobrīd ir vienīgais uzņēmums Latvijā, kas tos piedāvā kā ārpakalpojumus. Taču vēl aizvien uzņēmuma darbības lielāko daļu veido digitālās drukas un tiešā mārketinga pakalpojumi. NMC pakalpojumus izmanto visas lielākās bankas, telekomunikāciju, finanšu un citi uzņēmumi. AS Itella (NMC) valdes priekšsēdētājs Latvijā Aldis Greitāns optimistiski raugās uz jauno situāciju: «Jau 2005.gadā plānojam divkāršot gan automātisko maksājumu, gan e-rēķinu klientu skaitu, nākošgad būtiski palielināsim uzņēmuma apgrozījumu.» 2004.gada prognozētais apgrozījums sasniedzis LVL 1 280 000, jeb par 18% vairāk kā gadu iepriekš. 2004.gadā NMC nodrošinājis par 137% lielāku automātiskās rēķinu apmaksas apjomu kā iepriekšējā gadā (580 000 transakcijas par kopējo summu vairāk nekā 16, 7 milj. latu); par 283% palielinājies gadā izsūtīto e-rēķinu skaits (pavisam 176 000 e-rēķini).

Jaunākie komentāri