Strazds: centieni piesaistīt naudu ir kā precinieka meklēšana 

Jaunam uzņēmējam, kas vēlas piesaistīt līdzekļus biznesam, ir jāņem vērā trīs galvenās lietas – nedaudz «jāatsedzas» , «jāiet tautās» un «jābūt gatavam iet līdz galam». Tā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras rīkotajā biznesa forumā, kas bija veltīts jautājums par to, kur ņemt naudu biznesa attīstībai, pamācīja Nordea bankas vecākais ekonomists Andris Strazds, pielīdzinot centienus dabūt naudu jaunas meitas izprecināšanas mēģinājumiem.   «Ir nedaudz jāatsedzas, nevar saģērbties nesaprotamās drēbēs, kur nevar saprast, kas zem tām apakšā. Ir jāiet tautās, jo sēžot uz vietas nekas nenotiks. Ir tā, ka jaunas meitas atzīst, ka kopdzīvē tās interesē materiālais aspekts, bet tālāk iet tās nevēlas. Uzņēmumi grib piesaistīt kapitālu, bet nevēlas dalīties ar līdzdalību uzņēmuma kontrolē,» tā A. Strazds.   Viņš lēsa, ka bankās kopumā privātpersonas noguldījušas aptuveni 3 miljardus latu, no kuriem pusē noguldījumu vidējā viena noguldījuma summa ir ap 10 tūkstošiem latu. Vēl simtiem ir noguldījumu, kur viens vidējais noguldījums pārsniedz 100 tūkstošus latu. «Daudzi «precinieki» nav apmierināti procentu likmēm, ko par noguldījumiem šobrīd piedāvā bankas (1-2%), tāpēc tie skatās, kur varētu ieguldīt izdevīgāk,» atzina A. Strazds.

Jaunākie komentāri